Strumpan Postat 20 februari 2007 Postat 20 februari 2007 Hej! Det har nu poppat upp lite saker ur stenen igen undrar om någon vet vad ??Mycket tacksam för svar /Jonny Citera
ramq Postat 20 februari 2007 Postat 20 februari 2007 Bilden till vänster är några prylar som poppat upp ur några stenar för mig också, så jag är själv nyfiken. =P Citera
Tedb Postat 20 februari 2007 Postat 20 februari 2007 Det på bilden till vänster är en alg av släktet Neomeris sp. familjen Dasycladaceae blir ca 2,5 cm och kan ligga i stenen upp till 2 år innan den bestämmer sig för att växa. Bir aldrig några jätte spridningar utan oftast bara några enstaka. Växer inte i ett akvarium med över 20mg/liter nitrat. Den andra ser ajg inte riktigt vad det är. Citera
aerie Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Det andra ser ut att vara en klump vanliga rörmaskar,bra att ha filtrerare. Citera
stigigemla Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Det kan vara hydra också. De vanligaste saltvattenshydrorna har mycket mer grenade tentakler än rörmaskar. Citera
Tedb Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Det kan vara hydra också. De vanligaste saltvattenshydrorna har mycket mer grenade tentakler än rörmaskar.en hydroid var min första tanke med men ville inte sticka ut nacken så långt från början Citera
stigigemla Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 Det var därför jag inte skrev något från början också... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.