Gå till innehåll

Jonas74:s nya akvarium


Jonas74

Rekommenderade inlägg

OCh när det blir tur för koraller så skulle jag vilja köpa en Plerogyra sinuosa grön eller helst blå, men det finns ju inte och få tag på , eller det gör det men är svårt.

Kommer dock att inskaffa lite fisk först tror jag så min dotter får lite kula av akvariumet också inte bara pappa hehe.

Men om det finns någon som har en bubbel koral som han eller hon inte vill ha kvar eller vill sälja skriv bara in i länken så kan vi prata .

MVH Jonas74

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla nu ska jag kanske fråga en dum fråga men jag ska det i allafall.

Om man har calcium + magnesium + Trace element + strontium i en flaska och blandar det är det samma som att hälla från varje typ av vätska eller går det inte.

För jag får på en film att en killa blanda alla typer i en flaska så han itne behöve hälla från 4 till 8 flaskor.

Menar också att man ska blanda samma ML som man ska ha från varje typ.

MVH Jonas74

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla nu ska jag kanske fråga en dum fråga men jag ska det i allafall.

Om man har calcium + magnesium + Trace element + strontium i en flaska och blandar det är det samma som att hälla från varje typ av vätska eller går det inte.

För jag får på en film att en killa blanda alla typer i en flaska så han itne behöve hälla från 4 till 8 flaskor.

Menar också att man ska blanda samma ML som man ska ha från varje typ.

MVH Jonas74

Jonas, du tänker på filmen Cocktail med Tom Cruise - den har inget med akvarium att göra!:-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen nu har jag inskaffa mina första koraller , så här kommer det lite bilder på dom men ska dock säga att min kamra är itne den bästa tycker jag.

Jag försökte med 3 olika med och utan blixt och med eller utan reflextor men ni får lite bilder iallafall.

Så nu kommer dom..DSCN2702.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte länka till bilderna då dessa ligger på din dator. :)

Läg in bilderna med hjälp av det verktyget som finns när du skriver ett nytt inlägg, lite längre ned på den sidan. Se till så du ligger innanför bild-och storleksbestämmelserna för vad som gäller på SG, annars visas det inga bilder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja Broderisak jag är dig skyldig massor får all hjälp och fraggar + lite sniglar .

Vi får väl se om dom överlever hos sin nya husse men det hoppas jag på annars kommer jag igen HAHAH nä skoja bara där.

MVH Jonas74

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag köpt min 3 första simmande invånare till min burk.

Det kommer att komma bilder i morgon på dom.

Ok ni kommer att se att det inte är något speciellt .

Med det blir kul att ha något som simmar för min dotter.

MVH Jonas74

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag köpt min 3 första simmande invånare till min burk.

Det kommer att komma bilder i morgon på dom.

Ok ni kommer att se att det inte är något speciellt .

Med det blir kul att ha något som simmar för min dotter.

MVH Jonas74

Jag vet vad det är för invånare :)

/Karro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

NU kommer dom vilken tur att ni inte sa något så alla får en överaskning av mig idag HAHA , men det är itne något speciellt som jag sa igår men jag är mycket nöjd med att jag hitta en bubbel korall som är neon grön..

SÅ var det hära med min kamra den är inte så bra som jag skulle vilja att den var så ni får nöja er med dom sudiga bilder som det blir för nu.

Jag vet dock arr det är några som har saltvattens träffa här i stockholms området så det kanske blir att man får vara med senare och dom som vill får komma och titta då.

MVH Jonas74

post-2693-1446891411905_thumb.jpg

post-2693-14468914119216_thumb.jpg

post-2693-14468914119377_thumb.jpg

post-2693-14468914119543_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack min guru då vet jag hehe men dom är mycket små för jag ville ha dom små så jag för göda dom själv haha. Ta med dig familjen och kom och titta någon dag .

Det vore trevligt om ni kunde det men vi ska bort i helgen.

SÅ vi kan ju höras sen efter helgen då.

MVH Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det kul att få i första fiskarna! Hoppas du är lycklig som jag var med första fiskarna.

Vad det gäller stockholms saltvatten... så är det klart du ska hänga på. Det är ett bra sätt att få träffa likasinnade men också att lära sig massor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok det låter kul jag var på en träff hemma hos Broderisak för ca 1år sedan .

Och ja det är jätte kul med första fisken både för mig och min dotter.

Nu ska vi se om dom klarar sig men det hoppas jag ,och jag tror dom gör det också.

Nu kommer jag att vänte ett tag innan jag köper något nytt

Men det komamr att komma nya bilder snart igen när jag kanske mublera om eller något .

MVH Jonas74

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla nu ska jag fråga en sak igen.

Jag läste på Sunnys länk att han kanske satt sin arcropora för nära ytavriningen , kan det vara ett bekymmer om man gör det för jag ahr satt minna fraggar uppe mit berg nära ytavriningen .

MVH Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...