stian_michael Postat 26 februari 2007 Postat 26 februari 2007 Har kjøpt meg en Acanthurs,men er usikker på hvilken Acanthurus det er, noen som kan hjelpe meg?? Citera
stian_michael Postat 26 februari 2007 Författare Postat 26 februari 2007 Han jeg kjøpte fisken av sa han trudde det var enAcanthurus Tomposoni?Men han var ikke sikkert. noen som har bilde av en tomposoni??? Citera
Capote Postat 26 februari 2007 Postat 26 februari 2007 Du kan väl söka på nätet. Den har hela stjärtfenan vit och en annan form på kroppen så jag tycker i alla fall inte att det stämmer. Citera
Christer T Postat 26 februari 2007 Postat 26 februari 2007 Han jeg kjøpte fisken av sa han trudde det var enAcanthurus Tomposoni?Men han var ikke sikkert. noen som har bilde av en tomposoni???Det här ska vara en thompsoni (enligt fotografen): Citera
stian_michael Postat 26 februari 2007 Författare Postat 26 februari 2007 Hei Capote. Må nok si meg enig at det er nok ikke den fisken jeg lissom skulle ha betalt for!Men hva ligger omtrent denne Acanthurus auranticavus på i pris i sverige?? Citera
Mattias L Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Svårt att avgöra. Skulle kunna vara antingen:A.auranticavusA.bahianusA. blochiiA. grammoptilusA. nigricauda (mest trolig) Citera
Dimorb Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Som jag precis skrev i den andra tråden.. skulle gissa på en liten Acanthurus auranticavus, Acanthurus chirurgus eller Acanthurus grammoptilus.Men den är/måste vara relativt liten eller? Citera
stian_michael Postat 27 februari 2007 Författare Postat 27 februari 2007 Den er vel mellom5-8cm tenker jeg. Veit ikke om dette bilde er lettere å se på?Men den er svart med hvit strekk der hvor sporen starter og nesten litt grå på "halen". Finnen under fisken så kan jeg skimte lilla langs undersiden av finnen!Hjalp dette litt??? Citera
stian_michael Postat 27 februari 2007 Författare Postat 27 februari 2007 Er det noen som har bilder av dem Mattias L nevner?Finner ingen bilder av dem dessvere.Søke på http://www.liveaquaria.com/search/default.cfm men fant ingen av dem som blir nevnt Citera
petrol Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 Kirurgpolisen slår till:skrattar: En Acanthutus i ett 160liters akvarium... Nää..Jag tippar på en Acanthurus auranticavus. Citera
stian_michael Postat 27 februari 2007 Författare Postat 27 februari 2007 Hei petrol. Jeg har ett akvarium på 380liter som slurper og går her nå,men det har ikke gått mer en 3uker nå,så derfor går den i ett 160liters akvarium!!Men er det noen sånn ca veit hvor mye man må gi for en slik fisk i sverige??Er dette en dyr fisk?? Citera
Laggeman Postat 27 februari 2007 Postat 27 februari 2007 http://images.google.com/imghp?svnum=10&hl=sv&rls=CNDB,CNDB:2004-21,CNDB:en&btnG=S%C3%B6kDär kan du söka efter bilder Stian. Citera
stian_michael Postat 28 februari 2007 Författare Postat 28 februari 2007 Ville Bare Informere Om At Acanthurusen Dessvere Er Død. Den Levde Kun I 3 Dager Her,men Den Andre Fisken Jeg Kjøpte Fra Samme Plass Lever Og Er Friske Og Raske!! Trur Dere Den Kan Ha Vært Syk??? Citera
Mattias L Postat 28 februari 2007 Postat 28 februari 2007 Tråkigt att höra att den inte klarade sig!Nu när man ser att hela stjärtfenan var vit (andra bilden) skulle jag snarare gissa på A. gahhm. Vet du varifrån fisken kom? A. gahhm finns bara i Röda havet och Adenbukten. Citera
Karoline Postat 28 februari 2007 Postat 28 februari 2007 Jag är 99% säker på att det är en Blochii.Kolla fisk id tråden som var igång igår. Samma art och samma fråga /Karro Citera
stian_michael Postat 28 februari 2007 Författare Postat 28 februari 2007 er usikker på hvor den kommer ifra. Men er enig med deg at den er svært lik A.gahhm!!! Skal høre litt med han jeg kjøpte den av hvor den kom fra!! Citera
Ingvar Hellmalm Postat 28 februari 2007 Postat 28 februari 2007 Varken blochi eller gahhm är det de har ett band på stjärten ej helvit. Jag tycker det mest liknar en ej helt utfärgad leucocheiius Citera
greger Postat 1 mars 2007 Postat 1 mars 2007 jag tror fortfarande mest på att det var en blochii i nån mellanfärgningsfas - flertalet av dom andra arter som nämns, tvivlar jag på att dom ens importeras.däremot såg ju fisken på bilden tämligen sliten och mager ut - typ som kirurger ofta gör om dom inte fått tillräckligt med alger, eller har fått någon inälvsparasit Citera
Karoline Postat 23 mars 2007 Postat 23 mars 2007 Blochii är det.Vi har en sån här hemma och nu börjar den att färga bakfenan mer och mer svart.Kolla våran 450liters tråd så ser ni.Mvh Karro Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.