Gå till innehåll

Transport till norrland


norsken

Rekommenderade inlägg

Jag lägger opp en egen tråd när det visat sig finnas ett intresse för transport till norrland.

Jag har erbjudit mig några gånger att ta med grejor och levande till norrland och det gjör jag mer enn järna, men jag är kund själv på korallfisken och handlar i stort sett allt där. Så för att jag ska ta med grejor så vill jag att det blir från Korallfisken för jag tänker innte åka extra för att hemta grejor, i linköping är jag i stort sett varje lördag me undantag just nu pga flytt till K-holm. Men det är inga problem att ta me grejor opp till Umeå och varannan vecka Skelefteå så alla stellen på väg opp går att lösa om ni själva möter opp mig på lempliga stellen för någon hemleverans har jag innte tid eller lusst me. Jag tar inget för att gjöra detta men det är klart att jag motager en fragg eller liknande om ni har för mycke.

Kontakta mig gjör ni via SG eller mobil 070-4916535.

Jag gjör heller inga utlägg på Korallfisken utan ni får själva gjöra opp det ekonomiska me dom, senn säger ni bara at "Janne Norsken" hemtar sakerna så är det klart och ni har era saker i bässta skick när det kommer fram ett par dagar senare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var in en sväng på Korallfiskens hemsida, eftersom det är där du gärna tar grejjerna ifrån. Tyvärr verkar det vara svårt att ladda ner t.ex. lagerlista eller liknande och det är svårt att få tag någon produktlista, än mindre med några priser.

Hoppas på att nyhetsbrevet förtäljer lite mer så man lättare kan avgöra vad man vill ha och kan beställa därifrån.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var in en sväng på Kirurgfiskens hemsida, eftersom det är där du gärna tar grejjerna ifrån. Tyvärr verkar det vara svårt att ladda ner t.ex. lagerlista eller liknande och det är svårt att få tag någon produktlista, än mindre med några priser.

Hoppas på att nyhetsbrevet förtäljer lite mer så man lättare kan avgöra vad man vill ha och kan beställa därifrån.

Det är väl korallfisken och inte kirurgfisken som Jan kommer köpa ifrån?

Kirurgfisken i Kalmar är svåra at få tag i samt att deras webshop inte fungerar. Synd då de garanterar att allt levande skall ersättas om det är DOA. Kommer köra upp till Kalmar i nästa vecka och skall se om jag hinner förbi dem på väg hem och se om de är inne för att höra vad de tänker göra åt shoppen.

Jan: Jag tycker att du visar stor medmänsklighet som tar på dig detta åt alla som bor långt norrut och kan ha svårt att få tag i det de behöver ibland. smiley20.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väl korallfisken och inte kirurgfisken som Jan kommer köpa ifrån?

Shit. Snacka om att göra bort sig... ibland går det lite för fort.

Det är naturligtvis Korallfisken jag menar. (Ändrar inlägget)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håppas innte ni tro att jag kör med ful reklam för Korallfisken, det är innte det som är meningen. Det blir lettast för mig att ta me grejorna därifrån i och me att jag är där så offta jag kan. Ni behöver innte gjöra opp en lista jag åker som sagt varje vecka så det spelar ingen roll hur mycke eller lite ni ska ha det löser vi endå.

Men just nu är jag mitt oppe i flytten av mitt kar och hem så jag vill att ni lugnar ner bestellningar i ca. 1-2 veckor, men är det akut så är det då får vi lösa det me. Det lättaste settet att bestella från Korallfisken är att ringa dit och prata me Lennart eller Roland dom är där efter 1600 varje dag och lördag kl. 1100. Och Tony jag är i Piteå i mellan varven me så det är innte säkert att du behöver åka ner till Skelefte för att hemta varje gång. Mitt internett ska flyttas me så jag vet innte när dom kopplar bort detta och sätter igång på nya dressen, så om det tar tid att få tag i mig så ring på mobilnr. som står i innledningen så årdnar det sig. Jag tycker det är roligt att kunna hjälpa till så va innte bange för att utnyttja det jag erbjuder er, kul att komma i kontakt personligen me mer saltnördar tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ring å fråga på fisken om dom har, jag kommer att åka till fisken måndag 9/4. Har dom hemma kan jag ta me mig och du får den Tisdag natt eller onsdag morgon. Inga problem.Fredrik du kan väl ringa mig i veckan om du vill ha opp något,jag bits innte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Håppas ni ble nöyda me era grejor, jag åker opp till Skelefteå nu på tisdag så är det någon som vill ha något måsste ni prata me korallfisken senast på måndag. Jag var där i dag och det va innte så mycke fisk att välja på men koraller fanns det en hel del av.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Passerar du genom Ö-vik någonting? Det finns en del smådjur som jag skulle behöva.

Ja jag paserar Ö-vik varje vecka så det är inga problem. Nu paserar jag på tisdag kvell, men nässta vecka stannar jag i Sjelevad på Mio och låssar på onsdag morgon ca 1 timme senare är jag på EM möbler norr om Ö-vik så du har gott om tid att hemta opp dina grejor. Ring mig efter att du har pratat me korallfisken så löser vi det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Engtorp: Det var 3-5mm och jag ville ha 1-2 mm max :/ Så jag kommer försöka få tag på en annan typ av sand istället. Har redan en påse så jag tänkte komplettera med lite mer liknande sand och då var det lite för grovt.

Det står på ovanvåningen i gallerian där ute vid ÖB. Rakt uppför trappen i huvudentren =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OK. Jag hadde 1-2mm sand från början men det for runnt i karet som en sand storm så jag bytte till den sand du fick och det funkar mycke bettre. Ja nu skriver jag utifrån va jag opplevde självklart kan det funka för din del. Om dom skickade fel sand får du väl byta den mot den du vill ha, jag kan ta me mig i retur me inga problem för mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lugnt :)

Jag ska fundera lite mer på saken iaf. Så får vi se hur jag gör. Jag har haft 0.2-1.0 mm i mina sötvattensakvarier och självklart så blev det spår i sanden där cirkulationen varit, men sådant gick att lösa med att placera ut stenar etc.

Ser hellre fördelar med att sandlevande djur "får sitt". Men vi får se =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På omsdag åker jag opp till Umeå igjenn, om något ska me opp så måsste det bestellas senast tisdag. Om det är bråttom så åker jag opp nu på söndag en snabbis me då måsste ni ringa korallfisken och mig senast kl. 1400 lördag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...