Gå till innehåll

God Jul och Gott nytt år


Jaken

Rekommenderade inlägg

Skulle vilja passa på att önska alla en riktigt god jul och ett gott nytt år. Kul att det tillkommit så mycket nytt folk i hobbyn detta året, säkert blir det ännu fler 2007.

Hoppas alla haft ett bra år och att nästa år kommer bli ett ännu bättre akvaristikår med massa nya intressanta projekt och iaktagelser. Skulle vara kul att få se lite fler fiskodlingsförsök med riklig dokumentation och inte bara en massa byggprojekt trådar.

Mitt akvaristiska nyårslöfte är att jag ska bli duktigare på att göra regelbundna vattenbyten.

Min julklapp till mig själv är tre nya akvarieböcker.

Nu ska jag ut till Arlanda och hämta upp min söta farmor (se min avatar) som kommer med flyget från Österrike.

julkort.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

God jul på er allihop.

Tycker det här har varit ett fantastiskt år, minst sagt. Tyvärr har några saltnördar fått lägga ner, men det verkar komma in nya nördar på löpande band och det är verkligen jätteroligt.

Själv ser jag fram emot en vit jul hos mina svärföräldrar "inåt landet" (Jämtland) som åtminstonde har minusgrader, här är det just nu +8 grader ute och blött. Nu är det klart inför sista momentet för vårt sovrum i nya huset (tapetsering) och vi hoppas på att hinna klart detta innan lördag morgon då vi åker iväg.

Ska jobba i mellandagarna, så jag lär dyka upp här på SVG redan den 27:e.

Vad har ni köpt för julklappar till er själva?

Jag har redan skaffat på mig bra mycket utrustning redan inför min stora saltvattenstart, så något nytt innan Januari blir det inte. Kanske att jag får planering och regeringens godkännande för akvarium mitt i kåken, vem vet? =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

God Jul på er! :)

Dvärgkejsaren längst ned på bilden så lite blek ut... :skrattar:

Nej, det är en Mantis från nordpolen. ;) Man kan se de lömska ögonen som kan lura vilket barn som helst att tro att det är en snäll liten varelse.

Får hålla med och önska alla en god jul och ett gott slut på året. Själv har jag nog den bästa flickvännen man kan önska sig, hon har redan avslöjat att jag ska få ett presentkort på en saltbutik, så jag ska ut o mellandagsshoppa. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

God jul på er allihop.

Vad har ni köpt för julklappar till er själva?

Jag har redan skaffat på mig bra mycket utrustning redan inför min stora saltvattenstart, så något nytt innan Januari blir det inte. Kanske att jag får planering och regeringens godkännande för akvarium mitt i kåken, vem vet? =)

Ett 720L med 10x80w t5 och även jag en ny kamerautrustning. Tyvärr saknar jag vidvinkel än, så jag får bara med 1/4 av bygget åt gången.

God Jul och gott Nytt År

Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR !!

Själv fick frun en ny digital kamera ifrån Canon ixus 850 med en funktion att ta kort på akvarium med samt under vattnet?????? Så det var ju hon tvungen att ha heller hur, Själv kommer ju jag aldrig att använda den nej nej......

Hej Stefan. Innan ni börjar doppa julklappen, så föreslår jag att ni läser manualen. Jag är rätt så säker på att den inställning som är "under vatten" är när man tar kort under vatten MED uv-hus. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Stefan. Innan ni börjar doppa julklappen, så föreslår jag att ni läser manualen. Jag är rätt så säker på att den inställning som är "under vatten" är när man tar kort under vatten MED uv-hus. :ler:

Jo det har jag förstått att man måste ha ett plasthus för ca 2200kr..... Men tack för omtanken.Men så fyller hon ju år snart så hon måste ju få nåt då också hi hi.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...