Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ZEOvit

1. Started by per.w,

Kan någon förklara mer utförligt vad ZeoVit som system är och hur det är uppbyggt och varför man ska gå över till det från UVC? Mvh Per..

• 13 svar
    • 3,4k visningar
  2. Started by Janne,

ZEObac/Bakterier Att man försöker ympa in bakterier på LS, det är den färska Zeoliten som man ympar in bakterierna på. I ett ZEOvit system så är den kontinuerliga bakterietillförseln inte bara för att säkerställa bakteriefloran i ZEOvit-filtret utan även mat till korallerna. Man behöver inte vara rädd för att dosera bakterier/ZEObac när näringnivån sjunker för snabbt, för det är kolkällan/ZEOstart2 som är begränsande vid näringsexporten och inte bakterierna. Så om korallerna ser hängiga ut eller har trasiga toppar och man doserar mera ZEOfood så kan man med fördel också droppa i några extra droppar ZEObac. /Janne

3. Started by PatriksS,

Janne, får jag fråga varför man kör med relativt dyra amiNosyror för att undanröja N-begränsningen för bakterier istället för att köra med exempelvis KNO3 som en mycket billig N-källa och som i princip gör samma sak (omvandlar nitrater och fosfater till bakterier, dvs. "protein" som skummas ut)? Finns det någon officiell förklaring, eller har du själv någon fundering om detta?

• 27 svar
    • 5,2k visningar
  4. Started by boman,

Undrar om det redan finns översättning på detta? har klurat lite och det tar sin lilla tid, men om intresse finns kan jag fortsåtta. Med vänlig hälsning Jan Boman. General Guide för zeovitvit System Svenska Del2 av 30 INNEHÅLLSFÖRTECKNING Inledning 2 1.Balanserad blandning av zeoliter ( zeovit ) 2.Mikroorganism lösning ( ZEObac ) 3.Kombination produkt av bakterier och korall mat ( ZEOfood7 ) 4.Bakterier mat ( ZEOstart2 ) 5.Konstant filtrering med aktivt kol 6.Effektiv stark skumning 7.Tillräcklig belysning 8.Optimering av närings tillägg 9.Tillsats av element på låga nivåer 10. Kaliumjodid / fluorid koncentrat : 11 Järn Koncentrat 12. Mak…

• 10 svar
    • 8k visningar
  5. Started by crille,

köpte mig en burk zeozym hos xxx-marin igår, provade givetvis direkt jag kom hem fick ett otroligt klart vatten , och jag såg även att korallerna mådde bra, nu ska jag köra ett tag och se om min cyano ger med sig:)

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.