GHL
57 ämnen i detta forum
-
Någon som har en susning ifall en Robo-tank fungerar i EU? Verkar lite som att pilla på bilstereon och pilla fram det perfekta....
-
- 0 svar
- 2,4k visningar
-
-
Hej jag har en profilux4 och har problem med molnettjänsten myGHL. Jag har gjort alla inställningar som skall göras och jag kommer åt den med controll center via mitt trådlösa nätverk. När jag loggar in på myGHL så ser jag min profilux 4 och den lyser grönt men när jag klickar på show så händer inget. Efter tag kommer det upp information att det har tagit för lång tid och att jag skall försöka igen. Om jag kopplar upp mig mot profiluxen med min laptop och låter den vara uppkopplad så går det att komma åt min profilux via myGHL. Så det verkar vara så att min bärbara dator uppnar upp någon väg när jag använder controll center. Så nu när jag åker på seme…
-
- 4 svar
- 2,4k visningar
-
-
Vet inte helt om det är något fel i kopplingarna eller en bugg efter sista uppdateringen men min profilux frågar alltid om jag vill spara ändringar i profilux även om jag inte har gjort några ändringar. Det räcker att jag öppnar en flik i GCC och när jag klickar på krysset så frågar den direkt. Någon mer som varit med om detsamma och vad gör man? Irriterandes är det i alla fall. Så ytterligare ett frågetecken. I dag när jag satt och tittade runt i GCC för att se så att allting såg bra ut märkte jag att ballingdunkarna och allting annat som doseras med doserna har blviit "fyllt upp".. så alla behållare stod på 100%. Det är ju något som man normalt gör manue…
-
har en Profilux 3.1 eX som jag har haft en redox probe kopplad till. Hur gör jag om jag vill ha 2 redoxprober eller mer? Vad må jag köpa i tillägg? Det måste ju vara möjligt att ha flera mätenheter eller?
-
- 1 svar
- 2,3k visningar
-
-
Jag har några problem med mina GCC / doser. Jag använder sju olika doskanaler (dos 2 och 2.1) för att dosera i mitt akvarium. De är alla anslutna via PAB-Profilux. Mitt problem är att när jag är i GCC så efterfylls de olika doskanalerna helt av sig själva. Så när jag startar GCC är varje container på 100% - hela tiden. Vad har hänt, har någon samma erfarenhet och hur kan jag fixa det?
-
- 3 svar
- 2,3k visningar
-
-
[mention]Lasse [/mention] Alltid ska det vara nått idag så märke jag att det fattas vatten i systemet och påfyllnadsdos pumpen funkar inte på Manuel körning samt nivå vakten. PAB funkar inte trotts test med att byta kabel så hittar den ej powerbar jag köpte i menyn Reset systemet å den hittar bara min doserpump. Tips GHL är ett trevligt system men gillar inte att handlare inte har mer intresse än bara leverans 1-2 veckor Eller inte alls GHL system ens på webshop Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Har lagt lite tid att studera L-portarna för 0-10v kontroll och insåg att de använder pin 2-3 & 3-5 (har inte testat/verifierat 3-5) i en RJ-12. Som en gammal hoarder av kablar så vet jag att en RJ-11 (standard telefonkontakt med fyra pin) passar i en RJ-12 men att man då inte ansluter till pin 1 & 6 utan 2,3,4,5. Sagt och gjort, letade upp en gammal telefonkabel, anslöt till en L-port och tog fram multimetern, funkar perfekt, kan styra 0-10v via dess pin 1 & 2. Kul, kan nu återanvända gammalt telefonkablage (som jag insåg där finns alldeles för mycket av i ”bra att ha lådorna”) istället för att bli elektronikskrot. …
-
- 0 svar
- 2,1k visningar
-
-
Hi.. Tänkte byta ut min Reef Angel mot en ny dator.. Har tittat lite på Apex och Ghl men som det ser ut nu så lutar det GHL. ((Apex säljer inte den nya power-bar i eu. (Tomtar) Tänkte köpa dessa två. GHL ProfiLux 4 Mega-Set black Expansion Box 2 black Har en 8-10st pumpar och 5-6st level givare som jag vill koppla in, och ska bygga ett eget batteri backup till vissa pumpar. Någon som har schema på portar? (Tänker inte betala 300kr för en level och 800kr ir-level.) Port 1-10V-interfaces port Level sensor input /maxium
-
- 3 svar
- 1,9k visningar
-
-
Här kommer en liten handledning hur man gör en inställning på ProfiLux 3.xx för att kunna ha både en kylare och värmare igång utan att ha två fysiska prober. Använder man bara en temperaturgivare så kommer både värmaren och kylaren att under vissa intervall gå samtidigt om man vill ha en väldigt stabil temperatur. Man har då samma börvärde och hysteris. Säg att vi satt önskat värde på 26 grader och har en hysteris på 0,2 grader. Har vi en kylare inkopplad på en sockel (decrease) så kommer den att gå på över 26,2 grader och gå av vid 26 grader och är dessutom en värmare kopplad på en annan socket (increase) så kommer den gå på vid 25,8 och av vid 26 grader. Hä…
-
Någon som har koll på vad det kostar att byta display på en GHL-doserpump?
-
- 5 svar
- 1,6k visningar
-
-
Jag undrar om det finns förlängningskablar till alla prober, nivågivare, doser 2 etc etc och om dessa går att köra hur långa som helst? Hade eventuellt tänkt ha allt i en garderob som finns bredvid karet men detta innebär att kablarna kanske måste vara ca 5 meter långa för att dras på ett någotsånär vettigt sätt. Klarar Doser 2 transportera ballingen genom 3-5meter slang? Annars får jag försöka klämma in ballingen under karet men vet ej om det får plats. Mvh Kim
-
-
- 9 svar
- 1,6k visningar
-
-
Kan en powerbar sluta fungera så att om tex en påverkad givare ska bryta strömmen men något felar i antigen profiluxen eller powerbaren så strömmen fortfarande är på? Eller om ett uttag inte längre skulle fungera så slutar det helt, alltså blir strömlöst? Hört om något liknande fall @Lasse? Kommer nämligen styra magnetventiler till osmosen via profiluxen, har iofs dubbla så att 2 uttag skulle lyckas hänga sig samtidigt är väl nog osannolikt men ändå bra att veta. Mvh Kim
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Någon som äger en Profilux proppelerbreezer som skulle kunna visa en bild på sin power supply eller skriva ner modellnumret i alla fall? /Andreas
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
-
Hej Ni har väl inte missta att GHL lanserar sin nya produkt ProfiLux 4 till väldigt bra priser om man köper från deras hemsida (frakt tillkommer). MVH Lasse
-
Kollade lite i manualen och undrar om jag fattat det rätt. Där är 2 PAB utgångar på boxen. Kan jag på den ena koppla ett 5:1 grenuttag och sedan i denna ytterligare ett 5:1 grenuttag osv? I den andra koppla in en slavedoser och om det skulle behövas en slave doser i första dosern? Om expansion Box behövs så kopplas den in först och sedan doser i denna. Hur många nivågivare (individuell funktion) / leak detectors kan jag koppla in? Där är 2 uttag, lila och grön men i manualen level 1-4. Innebär det max 4 enheter med hjälp av splitter? Om jag behöver fler så är det expansion card alt expansion Box som gäller? Mvh Kim
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-
-
Nu ger sig GHL in i smeten med KH mätning och dosering Se här MVH Lasse
-
Hej har försökt få min Profilux3 och skicka E-post till en gmail adress men inte lyckats… dom inställningar jag har gjort är dessa. är det någon som koll på vad som kan vara fel ?.
-
-
- 10 svar
- 1,2k visningar
-
-
Jag funderar på att köpa min första akvariedator. Kan i princip ingenting om dem. I första steget blir det bara att ha koll på vattenvärden och styra temperatur. Tanken är att senare kontrollera pumpar, belysning, dosering m.m. WiFi är ett måste. Vad är egentligen skillnaden mellan den nya P4 och föregångaren P3, priset skiljer ju knappt någonting?
-
- 5 svar
- 1,2k visningar
-
-
Vilken returpump rekommenderas som går att styras med ProfiLux? Det som verkar klart enklast styra är Tunze så jag köpte alla streamerpumpar m.m. av det märket (med styrningsmöjligheter) och dom hade även en returpump med styrningsmöjlighet (1073.50) men den kanske är i svagaste laget? ( Flow rate: 1,100 to 3,000 l/h ) I dagsläget kör jag med en Jebao DCT-6000 på halvvarv, så hmm. Det känns rätt oklart vilka pumpar som går styra med 0-10V och då behöver man antagligen köpa en GHL PumpControl 1 också..
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
Härunder kommer ett exempel på hur man kan programmera ett denitrifikationsfilter under inkörningsfasen. Man ställer ett konstant flöde på matarpumpen med hjälp av pumpen, ventil eller annan inställning. Gör en cyklisk timer. Jag valde här 60 sek på och 60 sek av. Dessa tider kan behövas ändras i det speciella fallet. Precis i starten och med en pump med högt flöde skall man kanske ha 15 sek på och 105 sek av. Det får man ha en känsla för Sedan går man till sin redoxelektrod. Här har jag valt -25 men det är därför att jag har lite speciella grejer med den elektroden. Men om man börjar med ett lågt flöde i starten så skall …
-
Hola. Börjar planera för ett akvariedatorsinköp. Det är ju lite i att sätta sig in i... Tänkte få lite input från er som redan haft det ett tag. Har ännu inte kommit så långt att jag förstått vikten av att mäta orp eller redox... Men tanken hittills är ju att kunna mäta och styra kh, mäta och "styra" pH, mäta och styra temperatur. Finns säkert andra funktioner som jag upptäcker på vägen. Men jag har någonstans landat i att antingen kombinera Apex med alkatronic, eller köra ghl med profilux och director all the way. Tänker jag rätt? Finns det andra prisvärda kombinationer? Vad har ni för rekommendatione…
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
- 1 följare
-
-
Lite info för dem som har beställt en p4 ProfiLux 4 Delivery Hello everyone to wait for their ProfiLux 4! We finally managed to get all the parts for the production of the P4, after some suppliers let us hang up and delivered parts too late or too little. We are now in full production, we will probably need the next week for the first batch, which means that we can deliver from Jan. 23, 2017, unfortunately 5 weeks later than planned. It was not possible to call us an earlier date because we had until recently not reliable information from our suppliers. I am very sorry for the longer waiting period and would like to apologize for any inconvenience …
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Jag köpte en Profilux II Plus med defekt skärm för ett kort tag sedan. Har gjort en video om hur jag fixar den om någon tycker sådant är kul. Ber om ursäkt för den lite fladdriga fokusen, har aldrig använt autofokus innan och kommer nog begränsa användningen i fortsättningen med 🙂 Har aldrig filmat mig själv innan så det är lite nya utmaningar där att utsätta mig för...
-
-
- 3 svar
- 973 visningar
-
-
Ska beställa en Profilux och vill bara dubbelkolla så det blir rätt. Det är shuko jag ska ha va? När det gäller betalning, går det bara med paypal? Trodde det skulle gå med Visa. Mvh Kim
-
- 4 svar
- 910 visningar
-