Alkatronic
14 ämnen i detta forum
-
Got a second hand Alkatronic and dosetronic, but user didn’t unlink them on his account. What to do😔
-
-
- 3 svar
- 312 visningar
-
-
Hej! införskaffat en begagnad Alkatronic, gjorde kalibreringarna av pumpar och ph elektroden och gjorde tester. första värdet på runt 8 känns rimligt då jag alltid legat däromkring med hanna checkern. Men sen känns det som Alkatronicen har skuttat upp 1 dkh. Kontrollerat med hanna checkern och ligger kvar på 8.0-8.2 dkh men Alkatronic säger 9.21. kalibrerat om pumpar, ph elektroden osv men vad mer kan jag göra? Hälsningar Anton
-
-
- 6 svar
- 1,1k visningar
-
-
Jag postade det här på facebooksidan också men eftersom vi har @jonasroman här omkring så tänkte jag att jag kan posta här också. jag skaffade en second hand alktatronic från guiden för att användas tillsammans med essentialen när den nu släpps. Problemet jag har är att det inte verkar gå att ansluta med bluetooth. Detta är första steget i konfigurationen när jag precis har lagt till serienumret i alkatronic appen och trycker connect. Jag har provat kanske 10 gånger med två olika ios devices, en med en modern ios version och en med en supergammal. Har även provat att starta om telefonen. tips?
-
-
- 7 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej Är det någon som vet om det är ok att späda ut alkatronic reagens med kranvatten? Eller kan det ge ett felaktigt mätvärde ? mvh Jonas
-
-
- 2 svar
- 718 visningar
-
-
Finns det några smarta funktioner i dosetronic som skiljer sig från en vanlig dospump om man använder den utan alkatronic? Eller är det då alla fördelar kommer?
-
-
- 4 svar
- 660 visningar
-
-
Har någon varit med om detta? Alkatronic ligger superstabilt i sina mätningar tills pH hoppar upp nästan en enhet mellan två mätningar, och därmed också kh. De värdena ligger sedan superstabilt på den nya nivån. Det borde inte vara proben som är problemet vad? Den visar ju fortsatt stabila värden på den nya nivån och det funkar bra att kalibrera. Mjukvarubugg?
-
-
- 18 svar
- 2,5k visningar
- 1 follower
-
-
Hej alla, jag har köpt mig en alkatronic som jag 1. hade jätteproblem att ansluta, men det har löst sig med hjälp av en annan telefon. 2.när jag äntligen får det att funka, så trycker jag av nån anledning "unlink" i molntjänsten. Och nu funkar ingenting igen, ja jo en grej till, tror jag kanske skrev in fel ssid i appen innan jag klåfingrade. Hur gör jag för att återställa allt? 🤯. Hittar ingenting på nätet eller instruktionsboken. Mvh Fredrik
-
-
- 4 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej, Jag undrar vad "Reset PH-electrode Calibration" i Alkatronic menyn innebär. Nollställer den bara pågående kalibrering om man kommit i obalans utan att ändra kalibrerings värdena som sparats, eller nollställer den de kalibrerade värdena som har sparats, så man måste kalibrera PH på nytt? MVH Ronny
-
- 3 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hur ofta behöver man byta probe i alkatronic? Hur vet man när det är dags? Säger maskinen till, märker man det på något sätt eller byter man med ett visst intervall oavsett om den verkar ok?
-
- 1 svar
- 777 visningar
- 1 follower
-
-
Hej, Jag blandar 3,5 liter reagenslösning till min alkatronic, när ca 2 liter är förbrukat blandar jag 2 liter nytt som jag häller i behållaren som då har 1,5 liter kvar, rör runt lite och kopplar det till Alkatronic. Det verkar fungera bra, men undrar om det finns någon risk att lösningen kan separera och ge olika värden med tiden. Låter kanske dumt, men jag undrar hur ni gör när ni blandar och hur stora doser kör ni med. MVH Ronny
-
-
- 7 svar
- 1,5k visningar
- 1 follower
-
-
Hej, Jag har alltid fått korrigera mina värden på Alkatronic varje gång jag blandat ny testlösning. Därför tänkte att jag skulle försöka kalibrera pumparna lite noggrannare, jag har köpt en precisionsvåg som mäter ner till 0.1 gram, så jag tänkte att det säkraste vore ju att mäta värdet med vågen. När jag kalibrerade C-pumpen 10 ml, visade vågen att det var 10.3 gram, mätglaset visade 10.8. Då testade jag med en av sprutorna jag använder till RedSea testerna, tog ut exakt 10 ml i sprutan, sprutade in det i provröret, det visade 10.5 ml, men vågen visade 10.0 gram. När jag sen kalibrerade D-pumpen, visade provröret ungefär 16.8 ml och vågen …
-
-
- 9 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej, Har idag problem med att ansluta till Alkatronic, fungerar inte i Edge, Explorer eller på telefonen. Får upp följande meddelande: Din anslutning är inte privat Angripare kan försöka stjäla din information från alkatronic.focustronic.com (t.ex. lösenord, meddelanden eller kreditkort). NET::ERR_CERT_DATE_INVALID UppdateraDölj avancerat alkatronic.focustronic.com använder kryptering för att skydda dina uppgifter. När Microsoft Edge försökte ansluta till alkatronic.focustronic.com denna gång returnerade webbplatsen ovanliga och felaktiga autentiseringsuppgifter. Detta kan hända när en angripare försöker …
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
-
Hur fungerar det om man har en förhöjd konsumtion av karbonater t.ex. vid stort bruk av rowaphos eller nitratreaktor som påverkar kH värdet? Dosetronic kontrolleras av aquatronic och den i sin tur beräknar ju doseringarna utifrån kH mängden. Men vid t.ex. tillsats av rowaphos så sjunker kH ganska drastiskt men CA och MG förblir i stort oförändrade. Om Aquatronic då höjer kH så tänker den väl också att den skall korrigera CA och MG, vilket den egentligen inte behöver då eftersom rowaphosen enbart påverkar kH värdet. Vad sker då? I mitt huvud blir det då väldigt förskjutet värde - troligtvis för högt CA och MG - för Aquatronic mäter inte CA/MG och d…
-
- 0 svar
- 5,1k visningar
-