Gå till innehåll

Jädra eon


BAminoff

Rekommenderade inlägg

Fick idag ett brev från eon "på fredag stänger vi av strömmen 09.00-15.00."

Vad tycker ni jag ska göra? Fram med elverket och hålla allt igång med allt besvär det innebär välja skummare pump och t5 eller bara låta allt stå stilla.

Elleverantörer!!! (vill ha en riktigt sur gubbe här men vet inte hur man gör.)

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag hade strömabrott tog jag en batteridriven mjölkvisp och tejpade in "på knappen", sen tejpade jag fast den i sidan av karet och där fick den gå tills batterierna tog slut, sen bytte jag batterier efter en stund osv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

6 timmar är nog ingen större fara att karet står still. När vi byta elcentral så stod mitt helt still i ungefär 5 timmar. Allt mådde prima efter, men som sagt man kan ju aldrig vara säker, så är du orolig så tycker jag du ska göra som Jimmy säger :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:smiley3: Elverket? Hur funkar det då? Min stora skräck är att det ska bli strömavbrott!

Ja, det borde vara obligatoriskt till ett saltvattenskar. Fins små smidiga för en tusenlapp som ligger på en 6-900KW. Det klarar det viktigaste.

själv har jag ett på 2200KW, då kan jag köra mitt system för fullt och barnen spela playstation på TVn när strömmen gått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det borde vara obligatoriskt till ett saltvattenskar. Fins små smidiga för en tusenlapp som ligger på en 6-900KW. Det klarar det viktigaste.

själv har jag ett på 2200KW, då kan jag köra mitt system för fullt och barnen spela playstation på TVn när strömmen gått.

2,2 Miljoner watt räcker säkert jaa.....;-)

Men du fixar det viktigaste: barnen kan spela så pappa i lugn o ro kan njuta av sitt kar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2,2 Miljoner watt räcker säkert jaa.....;-)

Men du fixar det viktigaste: barnen kan spela så pappa i lugn o ro kan njuta av sitt kar!

Mmm.. Ett par nollor mer eller mindre:snurrig:

Clownen: När Gudrun tog ett par fiskar för mig så var det på grund av temperaturen (19c), medans andra hade problem med syresättningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var stormen Gudrun, Januari har jag för mig. Eldade för fullt i kaminen men hade ingen cirkulation på luften in i angränsande rum som karet stod i.

Jag var utan ström i 23 timmar innan jag fick tag i ett elverk (var fler som ville ha elverk av någon märklig anledning:ler: ).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man skulle nog köpt sej ett såndäringa litet elverk, jag tror man fixar ett dygn med en bra cirkulationspump och ev. skummaren igång. Ljuset tror jag man klarar sej utan i ett dygn.

Finns det för en tusenlapp? Typ Jula,Biltema eller nån annat kvalitets-företag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha nu har vi klarat oss igenom det första riktiga strömavbrottet.

Körde pumpen till uvt för utflödet luftar bra. T5 rören och skummaren. Kom ihåg att stänga av övriga pumpar så att inte dom skulle sätta igång med nån fisk i, blenniden gillar att simma in i allt.

När strömmen kom tillbaks var inte skummarpumpen sugen på att sätta igång men efter lite fixande verkar det funka. Eldade som tusan så nu är det 27 grader här.

Skönt att veta att det funkar vid strömavbrott.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter och luktar ,ska man nog tänka på om man bor i lägenhet och ska ha det på balkongen.

MVH BA

Tillägg. Mitt kör 13 timmar på en tank skönt att inte behöva stiga upp och fylla på bensin åka hem från jobbet varannan timme inte heller så populärt.Köpt på Harald Nyborg eller Hjemofix(hur det nu stavas) av och på knappen var fel av var alltså på och tvärt om tog ett tag att inse. Skönt att ha.

MVH BA igen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...