Gå till innehåll

Osmos Aqua Medic 90


Alessandro

Rekommenderade inlägg

1. Den ligger upp & ner tror jag.

Har inte samma själv, men A är iaf vatten in från blandaren.

B ser ut att vara avloppsvatten och C rent Osmosvatten. Borde sitta nån slags kran på B för att justera tryck...

Koppla A till din kran eller vad du nu tänkt och kolla var det rinner respektive droppar.

B som jag tror är avlopp ska det rinna efter ett tag och C då droppa osmosvatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffa en T-koppling och en ballofix(heter dom så?, dom små kranarna menar jag iaf.)

Kapa kallvattenröret i tvättstugan eller annat lämpligt rum så e det klart!

Går säkert att koppla direkt på kranen oxo men jag tyckte det kändes bättre med en fast installation.

Min sitter under handfatet i en bänk i tvättstugan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bäst är på kallvattenröret med ballofix som nämnts innan.

men om du ej kan göra förändringa på 'hotellet' kan du koppla in det på dush slangen. Jag har det så, och skruvar av dush handtaget och skruvar på kopplingen till osmosen där. Har en hane till hane koppling emellan, då både dushslang och osmosen är 2st hon kopplingar.

kan sätta detta i kök och på andra kranar och platser, men jag rekommenderar starkt badrum, tvättsuga - dvs enbart platser där det ej gör ngt om du får vatten på golvet, för det kommer svämma över när (inte om) man glömmer stänga av kranen.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja, vill du inte lämna hotellet så ta Henriks råd på RIKTIGT allvar: jag har haft ett par översvämningar i tvättstugan o min kära hustru e lika glad och föööööörtjust i vatten över hela golvet som ,,,,,,,,ja du vet!

Duschkabin e bra!

====>när, inte om<=====

oo

--

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en sådan kranfördelare som finns på de flesta större byggmarknader som ger en två kranar på en blandardel. Svårt att förklara, men jag har två kallvattenkranar där den ena går som vanligt och den andra är en avstickare till typ bänkdiskmaskin eller osmos. Nu använder jag iofs inte osmos längre, men väl bänkdisken. Iofs inte så länge till den heller då vi snart flyttar, emn en sådan fördelare går på ett par tre hundra kronor. Ska se om jag hittar en bild.

Tillägg: En sådan förgrenare kräver inga kapade rör iheller. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Nu har jag test kört min osmos...ska jag dra på kranen för fullt med kallt vatten ?

ska osmos vattnet droppa ner? mitt rinner...men den rinner dock inte lika mycket som slask slangen....kan man testa på nåt sätt om osmos funkar verkligen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...