teggner Postat 25 april 2007 Postat 25 april 2007 Upp med de skummaste bilderna ni har på läskiga djuphavsfiskar osv.någon som vet id på den sista bilden? har alltid undrat vad det är. Citera
oveb Postat 25 april 2007 Postat 25 april 2007 Kanske ingen djuping men rätt frän, finns på JR/Triton... antagligen halvdyr !! Citera
teggner Postat 25 april 2007 Författare Postat 25 april 2007 behöver ju inte vara några djupsaltisar bara dom är tillräckligt fula så ,) Citera
addo Postat 25 april 2007 Postat 25 april 2007 den sista är en klumpfisk, världens största plankton Citera
teggner Postat 25 april 2007 Författare Postat 25 april 2007 haha tufft, en sådan alltsåblobfish ärju rätt het den också Citera
Klubbsson Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Kanske ingen djuping men rätt frän, finns på JR/Triton... antagligen halvdyr !!Hum det ser ut som en firre jag fick på kroken i Australien, men den blev snabbt islängd innan jag han plåta den. Citera
teggner Postat 26 april 2007 Författare Postat 26 april 2007 Här finns en del ocksåhttp://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=19383Tyvärr är det många av bilderna som inte fungerar längre men det är ändå ett gång "nya". oj kanon, där var ju de flesta av bilderna jag postade :') Citera
ramq Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Hum det ser ut som en firre jag fick på kroken i Australien, men den blev snabbt islängd innan jag han plåta den.Skorpionfisk, absolut inget att leka med!Leffe ska ha rätt bra betalt för den också... =) Citera
Christer T Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Hum det ser ut som en firre jag fick på kroken i Australien, men den blev snabbt islängd innan jag han plåta den.Du slängde 8000 spänn i sjön! Citera
Clownen Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Sjukt fula djur men det är ju kul att det fortfarande går att hitta nya arter på den här planeten. De två senaste bilderna ovan ser ju ut som tänderna från ett däggdjur och skulle se mer hemma ut i munnen på en varg eller gorilla än en fisk! Citera
Raketforskaren Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Sjukt fula djur men det är ju kul att det fortfarande går att hitta nya arter på den här planeten. De två senaste bilderna ovan ser ju ut som tänderna från ett däggdjur och skulle se mer hemma ut i munnen på en varg eller gorilla än en fisk!Ja den sista firren är ett välkänt fotomontage. Citera
adddo Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Ja den sista firren är ett välkänt fotomontage.Yep, en babianskalle om jag minns rätt. Citera
teggner Postat 26 april 2007 Författare Postat 26 april 2007 Yep, en babianskalle om jag minns rätt.tråkigt att höra, skulle vara kul att träffa en såndär öga mot öga när man är ute och snorklar Citera
Draedon Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 den här är väl inte så skum, men rätt häftig.Oarfish / Sillkung ... Citera
Clownen Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Ja den sista firren är ett välkänt fotomontage.Aha, tack. Är de andra bilderna i den serien manipulerade? Det skulle vara kul om folk bara la upp riktiga djur. De är ju tillräckligt hemska . Citera
addo Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Aha, tack. Är de andra bilderna i den serien manipulerade? Det skulle vara kul om folk bara la upp riktiga djur. De är ju tillräckligt hemska .isopod bilderna var riktiga. Citera
Raketforskaren Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Aha, tack. Är de andra bilderna i den serien manipulerade? Det skulle vara kul om folk bara la upp riktiga djur. De är ju tillräckligt hemska .Jag känner inte igen några andra som fotomontage, så de flesta är säkert riktiga, hur märkliga de än ser ut. Den "fisken" jag kommenterade har nog t.om. varit uppe här på SG för ett tag sedan?! Citera
pimo Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 Denna fisk är kanske inte så udda, men litegrann iaf Riktigt snygg muräna Citera
Lasse Postat 26 april 2007 Postat 26 april 2007 De flesta av fiskarna kommer från en bildsvit efter en forskningsresa som utgick från Nya Zeeland för ett antal år sedan. I samband med den stora Sunamin i öastasien för några år sedan publicerades bilderna igen men då påstogs det att det var fisk som sköljts upp. Så var inte fallet. De allra flesta är fisk som finns.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.