Gå till innehåll

Fysisk butik mot strömmen


Ahab

Rekommenderade inlägg

I många trådar diskuteras det om att om att nätubutikerna kan hålla så låga priser pga minimala lager, avsaknad av hyreskostnader mm. Men när jag skulle skaffa ett gäng Hydor Koralia 1 till mina odlingskar blev jag överraskad. Den fysiska butiken låg nästan 25 % under billigaste nätbutiken.

post-1814-14468914005991_thumb.jpg

post-1814-14468914006122_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som ett väldigt bra pris då 350:- var det billigaste jag hittade i hittade i produktsökningen.

Var finns den? Trodde inte den kommit igång ännu?

Var osäker på om det skulle bli massa snack om man nämnde butiken, men det är Herkules.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var finns den? Trodde inte den kommit igång ännu?

Var osäker på om det skulle bli massa snack om man nämnde butiken, men det är Herkules.

De har ofta väldigt bra priser på allt. Har dock aldrig jämfört dem med webbutiker, men så handlar jag ju där ofta för att det är nära oavsett prisbiten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade med deras priser på Koralia, ska ner till götet på torsdag o blev överaskad! Sen har de ju en liten saltavdelning med... måste intala mig själv att inte komma hem med mer fisk nu. . . dooh :)

Skoj med fler butiker helt klar!

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade med deras priser på Koralia, ska ner till götet på torsdag o blev överaskad! Sen har de ju en liten saltavdelning med... måste intala mig själv att inte komma hem med mer fisk nu. . . dooh :)

Skoj med fler butiker helt klar!

Dave

Med betoning på liten :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ha ha ja det e sant, var på Reefzone i helgen, den är inte stor den heller, men jävlar vilken cool teknik o fint vatten han hade! Han testade en skummare som hade mer vatten i sig än mitt förra 160 literskar . . Uh?

o så var vi igång med ännu en diskussion om storleken. . . ;)

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var finns den? Trodde inte den kommit igång ännu?

Var osäker på om det skulle bli massa snack om man nämnde butiken, men det är Herkules.

vet inte om du menar som webbutik men annars så har den butiken funnits i MÅNGA år... så länge jag kan minnas men den är mest känd för sötvatten...

//jonatan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Daniel menade "Produktsökningsguiden" som Nikita & Anders håller på att göra, inte Herkules zoo....

aha... sorry... missuppfattade det visst... :snurrig:

//jonatan

Jag tror butiken är runt 30 år nu.

ja det stämmer nog... jag har iaf hört talas om den sen jag var en liten plutt... :skrattar:

jag har ju bott i gbg i hela mitt liv fram tills för ca 5 år sedan då flyttade vi ut på vichan (lilla edet) så jag var väl där första gången för ca 25 år sen...:smiley24:

//jonatan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter ju bra.. för när vi från Umeå/norrland ska ned i höst på vår nya resa genom landet i jakt på butiker så kan ju denna butik vara intressant när vi kommer till Göteborg :D

Jodå, den kan rekommenderas. Skall bli kul att se hur den blir med utbygnaden. Visste faktiskt inte om det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lilla Edet vichan????

Ni har ju eget Bolag o allt! njaaa du har aldrig vart på landet det hör jag direkt.....

Stadsbor!

haha... det är ju sant... men jämfört med gbg så är det vichan här...:ler:

Ska ni norrlänningar köpa fisk så åk till Ciklidhuset.se också, större utbud!

Dave

håller med dave... när ni ändå är så nära och kanske t.o.m åker precis förbi det på väg till gbg så får ni inte missa den butiken... både rymlig och trevlig butik med bra utbud...

//jonatan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Var inne på Herkules idag för att se ombyggnaden. Blev lite besviken då de "bara" bygt ut den lilla ytan de had akvarium/möbler i och gjort ett större utställningsrum för dessa. Snyggt, men hade ju hellre sett mer fisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...