Gå till innehåll

Måttbeställda kar från Tyskland?


watter

Rekommenderade inlägg

Hejsan, jag undra bara om det är någon här inne på forumet som vet vad priserna ligger på måttbeställa kar i tyskland? Någon som vet någon/några firmor som bygger måttbeställda kar i Tyskland?

Tack på förhand mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan väl kolla denna. Litet närmare eller hur?

http://www.hakanstorpszoo.se/?ID=123

Tack för länken :) Men min tanke var inte att det skulle vara närma, utan priset :) Vet du vad prisskillnaden är mellan sverige och tyskland? Har fått prisuppgift på det karet jag vill ha av en tillverkare och det skulle kosta 12 000 kr + 25%moms, tyckte det var lite dyrt och tänkte att man kanske kunde få det billigare i tyskland :)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frakten är nog inte så billig från Tyskland. Men om du hyr en lastbil och kör och hämtar det själv kanske det kan vara värt det. Har du bestämt vilken storlek det blir nu då?

OK, jo lastbil är ju ett alternativ om det inte är allt för långt ner i tyskland. Jag kommer skippa iden med så högt kar, det blev helt enkelt för dyrt. Så nu kommer jag skita i att ha ett utrymme bakom karet så jag får plats med ett djupare, ca 180*100*70 (l*b*h)

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nyfiken, vad fick du för prisförslag på måtten du först tänkte dig? Och vilket tjocklek tänkte de göra karet i?

Gamla måttet var väll 80 eller 85 högt om jag inte minns fel.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=16871

Ja exakt det skulle vara 85 högt. Jag snacka med bengan om det och han sa att det hadla om om MÅNGA tusen extra bara för att göra det 85 högt. Han sa inte direkt en summa, men det verka VÄLDIGT dyrt och han rekomendera mig att göra det djupare istället för högt. Pris uppgiften jag fick på dom nya måtten på karet var ca 1000kr per 100 liter. Alltså ca 12 000 kr + 25%moms.

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja exakt det skulle vara 85 högt. Jag snacka med bengan om det och han sa att det hadla om om MÅNGA tusen extra bara för att göra det 85 högt. Han sa inte direkt en summa, men det verka VÄLDIGT dyrt och han rekomendera mig att göra det djupare istället för högt. Pris uppgiften jag fick på dom nya måtten på karet var ca 1000kr per 100 liter. Alltså ca 12 000 kr + 25%moms.

Deltec-kar på 300*80*80 gick loss på 4ggr den summan, bara som jämförelse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ingen som vet någon firma som bygger kar i tyskland? Hemsida?

Vad heter "måttbeställa akvarium" på tyska? :)

mvh Emil

Var det ingen finländare som skulle beställa ett från tyskland, har för mig jag läste detta för nån vecka sedan....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Deltec gör akvarium på beställning.

Ring och prata med dom vetja...

Vad tror du ett kar i denna storlek skulle kosta hos dom? Detta skulle behövs göras i 12 mm tror jag.

Vad fick ni betala för 2000 liter akvariet hos dom ?

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

www.welsekeller.de dom gör helglass akvarier med ditt egen mått, 180*60*70 kar kostar ca.400 € med två 50mm hål och överrinnings lådan i mellan karet, plus frakten som är ca.270 till norra Finland.

Låter ju kanon :) Tyvärr funka inte länken :( Kanske bara är min data som klabbar, någon annan som kommer in på den?

mvh Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...