Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 232
  • Visningar 30,4k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
  • Författare

Ozzy Firar halloween. Kan man vara säker på att levande sten verkligen är levande sten och inte dödskallen av en kamikazepilot från 2:a världskriget? smiley37.gif

post-764-14468912072006_thumb.jpg

Postat

Kollade på bilden innan jag läste ochtänkte oxå vad fan äre en döskalle? smiley1.gif

Postat
  • Författare

Nyheter 7/11-04. En Gobi av ännu ej identifierad art har kommit i karet och en Mirakelfisk likaså. Salariasen har äntligen bestämt sig för att äta alger. Han bantade tydligen i några veckor för att bli smal och fin när han ligger på stranden men nu så !! Bilder på de nya invånarna kommer senare

Postat
  • Författare

Några nya bilder. jag fick en grotta + en liten pelare med ett litet enkelt ingrepp. Är supernöjd. Mirakelfisken är inte lättfångad på bild än för han är ganska skygg fortfarande så fotot är inte precis bra men hoppas att jag kan ta bättre bilder senare.

post-764-14468912072248_thumb.jpg

post-764-14468912072376_thumb.jpg

post-764-14468912072502_thumb.jpg

post-764-14468912072623_thumb.jpg

post-764-14468912072737_thumb.jpg

Postat

Ja det ser verkligen bra ut! Annat är det med mitt stenröse....smiley5.gif.

Postat

Snygga bilder...smiley32.gif

Postat

J.Svärd tycker att en hel del av dina bilder blir riktigt snygga och undrar nu vad du använder för kamera????

Postat

haha fy vad fränt precis den vi har men mina bilder blir inte riktigt så bra tycker jag...smiley13.gif

• 2 veckor senare...
Postat

Den är helt otrolig. märkligare fisk får man leta efter. Äter han fortfarade ur handen på dig?

Postat
  • Författare

Han är lite försiktig men han brukar snappa åt sig lite mysis ur min hand.

Postat

Jag måste säga att du har ett fint kar Jörgen. Man kanske kommer dit själv nångång, men det tar ju tid har ju inte haft igång mitt kar så länge än. Zeoliten verkar funka i alla fall jag har ingen nitrat eller fosfat, frågan är bara hur det påverkar kalk algerna. Har du märkt nåt??

Postat
  • Författare

Har haft stora problem med kiselalger men silicatremovern har hjälp till att minska problemen med 80% och det verkar att bli bättre och bättre. Kalkalgerna växer sakta men har märkt en ökning de 2 senaste veckorna. Ska införskaffa ett jonfilter till osmosen efter jul och kanske även Algen ex.

ps. mitt kar har varit igång i 11 månader nu.

Postat
  • Författare

Tar en bild till. Tack för berömmet men jag har tyvärr fått slemmalger pga döda turbosnäckor. Bara att försöka härda ut. vattenvärderna är bra så man får väl hoppas att det ordnar sig till slut

post-764-14468912074163_thumb.jpg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.