Gå till innehåll

Bilder från Dimorb - 540liter


Dimorb

Rekommenderade inlägg

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack tack :smiley17:

Ingen aning om vad det är som står högst upp.

Hade 4 stora stenkoraller innan flytten. Den som står högst upp och är brunvit var ca 7-8 gånger så stor. (Tappade i golvet :ledsen:)

Hade en som står bakom som var brun och lila i topparna. Topparna bröts av under transporten. Får se om den repar sig.

En stenis är slängd då den vitnade och en står till höger och värkar inte må super bra den heller :ledsen:

Den ända som verkar trivas är den brunvita i mitten av akvariet längst upp. Det ända jag kunde rädda av den.

Men men får vara nöjd med de mjuka och införskaffa mera sten då jag har fått tag på någon mh till.

post-843-14468912102538_thumb.jpg

post-843-14468912102617_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga koraller och fint layout!

Vad har du för mått på karet? Vad är det för armatur på MH? Har tänkt att själv köpa strålkastare och bända upp reflektorn och få större spridning av ljuset för att slippa de här skarpa mörka partierna i kanterna. Men det kanske inte går att gör nåt sånt med din armatur, plus att du vill köpa nya MH...

Hur som helst: Snyggt!

/Vahagn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måtten på karet är 150*60*60

Det är en arcadia professional 250 Watt som är ruskigt gammal.

Tror inte det går att göra så mycket åt min Mh därför letar jag efter kortare så att jag kan ha 2 eller 3 st över hela karet.

Tackar för berömmet smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm..... Upptäckte just att det verkar som att du inte har bottenmatrial, hur funkar det?

Jag menar det ser inte dumt ut eller så har nämligen funderat på just det själv men inte sett någon annan ha det. Kan tänka mig att det blir mindre skit i karet iaf

// Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snyggt! Själv så gillar jag egentligen inte "looken" utan bottensubstrat, men jag tycker inte att det märks särskilt mycket i ditt kar! Vad har du för kelvinantal på din MH och har du annat ljus förutom den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bilder för att hjälpa Christian att hjälpa mig :glad:

Syns kanske mera på bild 2 vad jag menar. Den består av 2 grenar på varje gren finns en varsin buske. Det är bara det att på grenen till vänster består busken av 3 huvuden.

När jag skall fraga denna korall skall jag då skära/klippa/ eller göra någonting annat åt huvudena? eller fragar man den genom att såga loss grenen?

Kan tänka mig att "huvudena" endast är 1 från början på varje gren sedan allt efter som de trivs delar de på sig och bildar flera "huvud". Om så är fallet så kan ju inte korallen expandera obegränsat för varje gren kan ju inte innehålla hur många "huvud" som helst. Hur växer korallen då? Bildar den nya grenar?

När det har varit mörkt tillräckligt länge så ser båda dessa grenarna nästan identiska ut. Nästan allting dras in i grenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Micke:

Jag vet inte om det blir mindre skit i akvariet anledningen till att jag inte vill ha bottenmaterial är att när jag har haft det tidigare i sötvattensakvarium så har det alltid bildats en hinna av alger på grusen samt att det blir grisigt i sanden och det kan bli olika chocker om man är där och rör för mycket.

Är lite smått allergisk mot den hinnan. smiley2.gif.

Ocean: Tack så mycket. Letar efter 2 mh på 250 watt att hänga över har just nu 1 gammal på 10000kelvin. Men lampan har brunnit sedans dinosauriernas tid.

I övrigt är det ett vanligt t8 rör, special för saltvatten smiley1.gif, enligt försäljare. smiley2.gif.

samt 2 blåljus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter "köttet" ihop mycket längst ner vid grenarna?

Om inte tror jag inte det ska vara några problem att dela upp dem.

Vad jag förstått så dremmlar de flesta bara av stenen under.

En del använder gummiband för att dela sådana kollonier som inte grenar sig.

<a href="http://reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=235867" target="_blank">

http://reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&thread id=235867</a>

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&thre adid=139157

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Tänkte att jag nu när akvariet börjar bli lite "större" skulle ladda upp lite flera bilder.

De första bilderna som är tagena är följande:

Sinularia som det inte finns plats till så den får stå på botten.

Hel bild nr 1

Till vänster syns min fungia också som har tappat mycket färg. Så om någon vet varför den ser utsom den gör så skicka ett "hjälp" inlägg.

Fler bilder inom kort....

post-843-14468912102653_thumb.jpg

post-843-14468912102729_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...