acuario Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Tycker jämförelsen med marshallstackar och fula akvariepumpar haltar ordentligt hehe.... Mitt nästa lilla akvarieprojekt ska inte ha någon synlig teknik alls. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 29 februari 2008 Författare Dela Postat 29 februari 2008 Om man tänker tilbaka hundra eller några hundra år var all teknik designad.Allt från grötskedar till vapen filade man på och ristade i på vintern när det var lite att göra.Gå tillbaka till ursprunget! Gör dina käraste ägodelar värda rättmätig avundsjuka!Alltså: PIMP MY SUMP!!Kultur uppstod när folk hade tråkigt. Industridesign uppstod när folk hade riiiktigt tråkigt;-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Och börja i ett dansband: Jörgen & Vänersborgarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 29 februari 2008 Författare Dela Postat 29 februari 2008 Tycker jämförelsen med marshallstackar och fula akvariepumpar haltar ordentligt hehe.... Mitt nästa lilla akvarieprojekt ska inte ha någon synlig teknik alls.Och ett draperi framför stackarna. Ljudet kom från, från, ingenstans.Jag tror på synliga Marshallstackar där volymkontrollerna går till 11 eller kanske tom 12... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 29 februari 2008 Författare Dela Postat 29 februari 2008 Och börja i ett dansband: Jörgen & Vänersborgarna.Med två basister? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 29 februari 2008 Författare Dela Postat 29 februari 2008 Seriously, titta på alla akvariegrejor som säljs: belysningar, pumpar, tom skummare. Folk har ansträngt sig för att de skall se bra ut. Och vi gör allt som vi kan för att dölja dem. Vem lurarvi egentligen. "Tekniken syns inte, alltså finns den inte". Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Och sedan får vi besök:"Får jag kolla där bakom: Vad har du för skummare"? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 29 februari 2008 Dela Postat 29 februari 2008 Och sedan får vi besök:"Får jag kolla där bakom: Vad har du för skummare"?Hehehe..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Det kan ju ersätta semesterdiabilderna när man vill bli av med rump-tunga gäster - "nu när klockan börja närma sig 03.00 kanske ni vill titta på min sump, så kan jag berätta lite om tekniken" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Helt klart att det finns fler än jag som klarar att flippa ut en tråd totalt Greger, Christer och Jörgen får bilda bandet The Aquastylers som kompas av det dova ljudet från en bubble king samt har falsettsång designat av en koralliapump. Vad i helsike Stig skall göra i det bandet vet jag dock inte - han klarar ju inte ens att spela falskt! Han får väl rodda, det fick ju alla vi som inte ens klarade House of the Rising Sun på 60-talet.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Och börja i ett dansband: Jörgen & Vänersborgarna.Borde egentligen använda den röda triangeln på detta inlägg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 1 mars 2008 Författare Dela Postat 1 mars 2008 Det kan ju ersätta semesterdiabilderna när man vill bli av med rump-tunga gäster - "nu när klockan börja närma sig 03.00 kanske ni vill titta på min sump, så kan jag berätta lite om tekniken""Ja, det är så jag brukar kalla den";-)Lasse hade några poäng i sitt inlägg här oven.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Seriously, titta på alla akvariegrejor som säljs: belysningar, pumpar, tom skummare. Folk har ansträngt sig för att de skall se bra ut. Och vi gör allt som vi kan för att dölja dem. Vem lurarvi egentligen. "Tekniken syns inte, alltså finns den inte".Dom ser bra ut, frågan är om de passar i ett normalt inrett vardagsrum? Jag tycker tex Saab gör snygga bilar, skulle dock inte vilja ha en som soffbord. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 1 mars 2008 Författare Dela Postat 1 mars 2008 Dom ser bra ut, frågan är om de passar i ett normalt inrett vardagsrum? Jag tycker tex Saab gör snygga bilar, skulle dock inte vilja ha en som soffbord. Håller med dig. Jag skulle heller inte vilja ha en Saab som soffbord, en Aston Martin däremot...För att bli lite allvarlig igen, jag har sett en del akvarier där tekniken är helt synlig men den ser naturlig ut och därför blir en del av en helhet. Tyvärr har jag också sett motsatsen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Sött! Prinsessa eller kung Lasse? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Seriously, titta på alla akvariegrejor som säljs: belysningar, pumpar, tom skummare. Folk har ansträngt sig för att de skall se bra ut. eeh?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 1 mars 2008 Dela Postat 1 mars 2008 Sött! Prinsessa eller kung Lasse?Prinsessan på ärten MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 2 mars 2008 Författare Dela Postat 2 mars 2008 eeh??Ok, ok. Kanske inte ALLA. Men ganska många av dem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.