Gå till innehåll

Akvarieestetik


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Om man tänker tilbaka hundra eller några hundra år var all teknik designad.

Allt från grötskedar till vapen filade man på och ristade i på vintern när det var lite att göra.

Gå tillbaka till ursprunget! Gör dina käraste ägodelar värda rättmätig avundsjuka!

Alltså:

PIMP MY SUMP!!

Kultur uppstod när folk hade tråkigt. Industridesign uppstod när folk hade riiiktigt tråkigt;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker jämförelsen med marshallstackar och fula akvariepumpar haltar ordentligt hehe.... Mitt nästa lilla akvarieprojekt ska inte ha någon synlig teknik alls.

Och ett draperi framför stackarna. Ljudet kom från, från, ingenstans.

Jag tror på synliga Marshallstackar där volymkontrollerna går till 11 eller kanske tom 12...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart att det finns fler än jag som klarar att flippa ut en tråd totalt :)

Greger, Christer och Jörgen får bilda bandet The Aquastylers som kompas av det dova ljudet från en bubble king samt har falsettsång designat av en koralliapump. Vad i helsike Stig skall göra i det bandet vet jag dock inte - han klarar ju inte ens att spela falskt! Han får väl rodda, det fick ju alla vi som inte ens klarade House of the Rising Sun på 60-talet.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan ju ersätta semesterdiabilderna när man vill bli av med rump-tunga gäster - "nu när klockan börja närma sig 03.00 kanske ni vill titta på min sump, så kan jag berätta lite om tekniken"

"Ja, det är så jag brukar kalla den";-)

Lasse hade några poäng i sitt inlägg här oven....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Seriously, titta på alla akvariegrejor som säljs: belysningar, pumpar, tom skummare. Folk har ansträngt sig för att de skall se bra ut. Och vi gör allt som vi kan för att dölja dem. Vem lurarvi egentligen. "Tekniken syns inte, alltså finns den inte".

Dom ser bra ut, frågan är om de passar i ett normalt inrett vardagsrum? Jag tycker tex Saab gör snygga bilar, skulle dock inte vilja ha en som soffbord. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom ser bra ut, frågan är om de passar i ett normalt inrett vardagsrum? Jag tycker tex Saab gör snygga bilar, skulle dock inte vilja ha en som soffbord. :)

Håller med dig. Jag skulle heller inte vilja ha en Saab som soffbord, en Aston Martin däremot...

För att bli lite allvarlig igen, jag har sett en del akvarier där tekniken är helt synlig men den ser naturlig ut och därför blir en del av en helhet. Tyvärr har jag också sett motsatsen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...