Laggeman Postat 29 januari 2008 Postat 29 januari 2008 Hur gör du när du stoppar i dem i karet?Förresten, vilken klan är dina clowner med i? Citera
Jaken Postat 30 januari 2008 Postat 30 januari 2008 Vad hände med din Rostratus, Igelkottfisk och anemon? Ser dom inte på din lista.Kan vi inte få se en bild på din Acanthrus nigrofuscus = min kirurg grå gul 1st Citera
saltbjörkan Postat 30 januari 2008 Författare Postat 30 januari 2008 Hur gör du när du stoppar i dem i karet?Förresten, vilken klan är dina clowner med i? jag koppar in dom i ca 1 timme har en 150ml spruta som jag suger upp vatten från karet med och sedan sprutar ner i påsen är det för lite ska jag kanske koppa in på fler timmar?dom lever i ca 1 månad sedan tappar de fästet och ramlar ner och dör =/haha jag stavar som en j*vla kråka allså =) Citera
saltbjörkan Postat 30 januari 2008 Författare Postat 30 januari 2008 Vad hände med din Rostratus, Igelkottfisk och anemon? Ser dom inte på din lista.Kan vi inte få se en bild på din Acanthrus nigrofuscus = min kirurg grå gul 1stDu är uppmärksamm du Jaken missa helt att lägga in mina nya Djur dom mår hur bra som hälst förutom min rostratus han fick antagligen något fel på simblåsan för han kunde bara simma upponer och på sidan så han dog tyvär!kan ordna en bild på min kirug när jag kommer hem från jobbet! Citera
saltbjörkan Postat 30 januari 2008 Författare Postat 30 januari 2008 Här kommer en bild på min Acanthrus nigrofuscus han är inte lätt att fott han är snabb som fasiken =) Citera
Jaken Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Snygg kirurg. Men är det verkligen en Acanthurus nigrofuscus?Nigrofuscus ska ha en mörk fläck vid slutet av rygg och analfenan.Tror inte de har så ljus stjärtfena heller. "Dorsal fin base with a prominent black spot larger than 1/2 eye diameter; a smaller spot on base of anal fin." fishbase.orgInte för att det spelar någon roll vad det är för art egentligen, den var väldigt snygg.Jag lånar din bild och frågar på ett utländskt forum så ska vi se vad de gissar på för art.edit*Så här ser en Acanthurus nigrofuscus ut Citera
saltbjörkan Postat 31 januari 2008 Författare Postat 31 januari 2008 Jasså där ser man. När jag köpte den så sa de i affären att de skulle vara en sådan =SJa hadde vatt kul och få reda på de rigtiga namnet nu har jag ju suttit och läst på om Acanthurus nigrofuscus fisken hehe mmMen det är en roligt fisk för han är välldigt aktiv i karet och kommer gärna fram och tittar på en för att se vad man hittar på =) Citera
havre Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Fin firre!Vet du hur stor rackarn blir? 200l låter lite även för mig som inte har erfarenhet av kirurger...än!Mvh Thomas Citera
saltbjörkan Postat 31 januari 2008 Författare Postat 31 januari 2008 Fin firre!Vet du hur stor rackarn blir? 200l låter lite även för mig som inte har erfarenhet av kirurger...än!Mvh ThomasTack tack!Han skulle ble ca 14-15 cm enligt säljaren i affären men nu när jag fick veta att dett inte var en Acanthurus nigrofuscus så vet jag facktist inte hur stor han bler,just nu är han ca 13 cm och bler han förstor så får jag nog tyvär sälja han till någon som har större kar! Citera
Jaken Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 Vi får väll se vad de gissar på för art på de två utländska forumen jag la ut den på.Bilden på fisken som ligger inlagt i artregistret som A. Nigrofuscus är också helt galet, men det är en annan fråga. Citera
saltbjörkan Postat 31 januari 2008 Författare Postat 31 januari 2008 hehe japp men det ska ble kul o se i fall där är någon som kan de rigtiga namnet på han! Citera
blaze Postat 31 januari 2008 Postat 31 januari 2008 coolt me en igelkottsfisk!!är grymt sugen på en själv men de känns osm att karet är för litet, har ett 240 men jag kan ju ha fel hmmva kostade den rackarn om man får fråga? Citera
saltbjörkan Postat 31 januari 2008 Författare Postat 31 januari 2008 coolt me en igelkottsfisk!!är grymt sugen på en själv men de känns osm att karet är för litet, har ett 240 men jag kan ju ha fel hmmva kostade den rackarn om man får fråga?Gillar han skarpt nu har jag inte haft han så länge men han börjar redan ble lite tam och kommer gärna fram och tittar på er när man gräver runder i karet =)Angående storleken på karet så verkar han trivas hur bra som! han kosta 450:- Citera
saltbjörkan Postat 3 februari 2008 Författare Postat 3 februari 2008 bra fråga de du =) de vågar jag ej svara på men bler dom så stora? Citera
saltbjörkan Postat 3 februari 2008 Författare Postat 3 februari 2008 Är det någon som vet hur man får bort dom här gröna alg bollarna från karet?har hört att det finns någon sorts krabba som äter dom men vet inte namnet på den och vet inte om den är revsäker =Sfinns där ingen fisk eller medel man kan använda? Citera
Jaken Postat 3 februari 2008 Postat 3 februari 2008 Här kommer en bild på min Acanthrus nigrofuscus han är inte lätt att fott han är snabb som fasiken =) hej du salte björk.Nu har jag luskat lite i vad det egentligen är för kirurg du har.Efter två förfrågningar på utlänska forum så har det föreslagits att din kirurg är en Acanthurus Leucocheilus.Tråd på RC där du kan läsa mer länk Här kan du läsa mer om den och se hur den blir när den blir stor.http://www.meerwasser-lexikon.de/index.php?name=Acanthurus%20leucocheilus&kategorie_id=5&tier_id=1935&sprache=enghttp://fishbase.sinica.edu.tw/Summary/SpeciesSummary.php?id=4741 Here are some pics of my A. Leucocheilus. The first two pics are when I first got him, which he had the exact same coloration as the one you initially posted. The rest are from about a month or two before he had to come out because he was getting very aggressive. They tend to get darker in the body. Citera
saltbjörkan Postat 3 februari 2008 Författare Postat 3 februari 2008 Hej du jag missa helt att sicka fler bilder till dej!men den fisken du sickat nu ser ut till att vara en kupia på min kirug det måste ju var en sån?Tack för hjälpen Jakob rigtigt snällt att hjälpa mej så mycket som du gjort =) Citera
saltbjörkan Postat 6 februari 2008 Författare Postat 6 februari 2008 Nu har jag köpt en 150w mh hur närma ytan rekomenderas det att den ska vara?bilder kommer inom snarast Citera
jakob Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Hur mkt kostade din "Acanthurus Leucocheilus"^^ tyckte den var skit fin.....funderar på att försöka skaffa en. Citera
saltbjörkan Postat 7 februari 2008 Författare Postat 7 februari 2008 20-30 cm blir lagomokej tack jag trodde den skulle vara änu längre upp =) Citera
saltbjörkan Postat 7 februari 2008 Författare Postat 7 februari 2008 Hur mkt kostade din "Acanthurus Leucocheilus"^^ tyckte den var skit fin.....funderar på att försöka skaffa en.Jag gav 390:- för han i lumma och där finns en kvar i fall ingen köpt han nu i veckan! =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.