Gå till innehåll

Borstmask-ätare?


Connaissancen

Rekommenderade inlägg

Jag hade tidigare mängder med borstmaskar framme på nätterna, men jag ser numera inte så många. När jag fick se pepparmintsräkan äta upp min sabella-rörmask börjar man ju fundera...

Kan räkan vara en borstmaskätare, eller finns det en annan skyldig/förklaring?

Han är mycket glupsk, om man jämför med putsarräkan..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tidigare mängder med borstmaskar framme på nätterna, men jag ser numera inte så många. När jag fick se pepparmintsräkan äta upp min sabella-rörmask börjar man ju fundera...

Kan räkan vara en borstmaskätare, eller finns det en annan skyldig/förklaring?

Han är mycket glupsk, om man jämför med putsarräkan..

är du säker på att det är pepparmint/wurdemanni - det dinns några andra som är snarlika men inte revsäkra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är du säker på att det är pepparmint/wurdemanni - det dinns några andra som är snarlika men inte revsäkra.

Den är köpt som en wurdemanni, och ser ut som en. Men finns det räkor som liknar dem kan man väl inte vara säker...

Har du något namn/bild på en sådan dubbelgångare, skulle det vara intressant.

Har du några tryckare - en ca 3 cm picassotryckare som skulle få gå i mitt kar ett tag lyckades med konststycket att käka upp alla mina stora borstmaskar på 2 nätter.

Nej, jag har tyvärr ingen tryckare. Men skönt för dig att du blev av med maskarna...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I denna tråden https://www.saltvattensguiden.se/foru...ad.php?t=10310 finns bilder på att jämföra!

Jaha, kamelräkan. Vad jag förstår så är pepparminten utan vita streck, vilket min är. Min har streck, men de är inte vita, de är genomskinliga och syns inte så tydligt. Men jag ska kolla ögonen också...

Det var inte bara det - denna 3 cm stora fisk attackerade mina eremiter så att de inte vågade göra sitt jobb heller. Trots sin personlighet så har han fått lämna vårt hus nu - lite fortare än vad jag räknat med.....

En sån liten rackare! Det var synd, de är ju så fina..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Inatt gav han sig på ett par polyper på min furcata. Han kände tydligen att jag matat den, och att det fanns mat inuti polyperna. Den hade slitit ut innanmätet och lämnat "höljet" kvar.

En incident till så kommar det upp en "skänkes/bytes"...

EDIT: På kvällen såg jag att han satt där och slet, så jag jagade bort honom. Han höll sig borta länge, men kom väl tillbaka på natten...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gäller borstmaskätare så blev jag förvånad härom morgonen när jag såg min frökenfisk äta upp en. Inte för att jag blev ledsen men ändock. Trodde inte dom gjorde det...

http://www.meerwasser-lexikon.de/index.php?name=Neoglyphidodon%20oxyodon&kategorie_id=35&tier_id=103&sprache=eng

Fast å andra sidan så försökte han att äta upp min putsarräka häromveckan. Bara för at jag han så att han blev uppäten av clownerna som jag adopterat.

Tyckte det var konstigt när dom levt i symbios med 2 förut, innan min krash förra sommaren..

men men...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...