Manks Postat 24 augusti 2008 Postat 24 augusti 2008 Jag har inte acess till kartan, fel behörighet säger den. Citera
OskarW Postat 24 augusti 2008 Postat 24 augusti 2008 japp något fel, får bara ett meddelande:<!-- / PAGENAV POPUP --><TABLE class=tborder cellSpacing=0 cellPadding=6 width="70%" align=center border=0><TBODY><TR><TD class=tcat>Saltvattensguiden´s forum - Meddelande</TD></TR><TR><TD class=panelsurround align=middle><!-- main error message -->OskarW, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering.Hem Logga ut <!-- / main error message --></TD></TR></TBODY></TABLE> Citera
stigigemla Postat 24 augusti 2008 Postat 24 augusti 2008 Vi arbetar nu med att uppgradera kartfunktionen. Med litet flyt har vi snart en bra mycket bättre karta. Så tålamod... Citera
Aqua_Max Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 Ser att kartan är tillbaka. Är det en bättre karta, eller är det samma karta som tidigare? Citera
Ricke Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 Konstigt ,för mig är det samma problem som innan. Citera
Vargklo Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 Det är samma karta som innan. Vi fortsätter i bakgrunden med att arbeta på en uppgradering med zoomfunktion och exakta adresser.Ricke, jag gick just in på kartan, och den ser bra ut och du finns med! Skicka ett mail eller PM med ditt konkreta problem, så löser vi det! Citera
Aqua_Max Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 Alla medlemmar (moderatorer, stödmedlemmar, icke stödjande medlemmar osv) borde kunna se och använda kartan om befogenheterna är rätt inställda? Är man inte inloggad som medlem har man inte befogenhet att se kartan, men det är nog OK att ha det på det viset. Citera
Ricke Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 Nej nu funkar det guttan guttans, får väl ändå överväga o bli stödmedlem Citera
Utstrand Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 hur lägger man till sig?Kan välja land ock skriva in postnummer, men sen finns det bara en knapp [byt karta]Testat några gånger, Både knappen och enter. Men inget har hänt om de inte tar ett tag förseg. Citera
Vargklo Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 hur lägger man till sig?Kan välja land ock skriva in postnummer, men sen finns det bara en knapp [byt karta]Testat några gånger, Både knappen och enter. Men inget har hänt om de inte tar ett tag förseg.Mysko, Utstrand. Hittills idag har 6 nya medlemmar reggat sig.Kolla bilden nedan hur det ser ut för mig. Ser inte du alla knappar - "Spara" och "Radera"? Har du en knepig webbläsare? Annars får vi ta det via mail/PM. Citera
Utstrand Postat 6 september 2008 Postat 6 september 2008 Nu fungerade det, mitt internet gör lite som det vill.Fick gå in med IE + uppdatera så kom knapparna fram. Nu syns den även i Firefox som jag brukar använda. Min dator = eget liv Citera
stoffe Postat 26 september 2008 Postat 26 september 2008 Tjena,har inte läst igenom hela tråden (är för lat).Finns det någon möjlighet för oss utlandsmedlemmar att få en pinne någonstans, så att andra medlemmar kan checka var vi är någonstans?Jag menar nu inte att man skall utöka till en världskarta, men kanske en imaginär ö där våra pinnar landar med info var vi finns./Stoffe Citera
wrang Postat 26 september 2008 Författare Postat 26 september 2008 Tjena Stoffe.Kolla i rullgardins menyn så ser du att det finns även andra länder Citera
stoffe Postat 27 september 2008 Postat 27 september 2008 Tjenixen,coolt, men hur många gånger jag än trycker på spara så händer inget... ;(Behöver man vänta typ 3dagar innan den svenskbyggda flaggan har tillvekats, levererts och monterad på sin plats i Tyskland /Stoffe Citera
Aqua_Max Postat 20 september 2009 Postat 20 september 2009 (ändrat) 2009-07-26 i tråden "Ny server och ny design ny programvara" skrev Vargklo följande:Tydligen är det så att personen bakom medlemskartan inte längre underhåller just denna programvara, så dessvärre är inte kartan längre kompatibel med nyare versioner av vBulletin.På marknaden finns ännu mer moderna medlemskartor, baserade på Google Maps, och jag hoppas att det snart kommer en sådan version som vi istället kan koppla in på forumet.Har det kommit någon karta som går att använda? Jag saknar den gamla medlemskartan... Ändrat 20 september 2009 av Aqua_Max Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.