Gå till innehåll

Kan detta bli bra tror ni? 180 liters juwel rio-akvarium


Raur

Rekommenderade inlägg

  • Svar 268
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ingen aning om vad den översta är, men den är stor som en 50öring nu och växer på.

Den sitter ganska högt så den får mycket ljus men inte så strömt. Den verkar tycka det är ok.Ska bli kul att se vad den blir då den blir stor :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjusigt Lina!

Du har bra utveckling i karet men har du bytt belysning också? Färgerna är mycket bättre på den senare bilden (gissar att det inte bara är photoshop).

Fortsätt med dina närbilder för dom är toppen!

15juni208.jpg
Akvariet idag den 27 juli 2008

akvarium27juli08.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, jag har bytt lysrör, har:

1x Deltec Actinic Pure

1x Deltec Aquablue Plus D&D

1x Deltec Actinic Plus

1x Aqua Science SPECIAL 15000

Mycket nöjd med ljuset! Har dessutom lyckats peta in 4st måsvingereflektorer i min aquastyleramp vilket gjort att jag fått synligt mer ljus nu. Eftersom jag fick böja dem är de säkert inte optimala men mycket bättre än den reflektoryta som finns i aquastyles ramper från början.

reflektorer.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted: Jag är förskolelärarinnaoch tjänar inte övermycket pengar men så jag klarar mig. Prioriterar man bara sina köp och inte köper allt man vill ha på en gång så kommer med efter lite tid ha ett fint och stabilt akvarium :)

Byter vatten ca 1-2 gånger per månad, byter ca 10% då. Använder osmosvatten med silikatfilter efter för att få bort så mycket fosfat och nitrat det går.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted: Mitt akvarium är nästan ljudlöst :) Det är bara skummaren som puttrar lite då och då men jag märker inte av akvariet alls. Sen kan jag ju vara extra tålig eftersom jag sover bredvid (huvudet är 50cm från karet typ) mitt stora discuskar på 520 liter :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted: Mitt akvarium är nästan ljudlöst :) Det är bara skummaren som puttrar lite då och då men jag märker inte av akvariet alls. Sen kan jag ju vara extra tålig eftersom jag sover bredvid (huvudet är 50cm från karet typ) mitt stora discuskar på 520 liter :P

Var har du köpt dina saker? Om du har köpt det via nätet, skicka gärna en länk till mig då. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och nu har min BTA "klon" (alltså den som blev en ny BTA vid förra delningen) delat sig!

Jag har nu 3(!) Bubble Tip Anemones i karet och jag vet inte hur detta ska fortsätta.

Varför väljer anemoner att dela sig? Ska det vissa förhållanden till för det?

Handlar det om att de trivs eller inte trivs alls när de delar sig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och nu har min BTA "klon" (alltså den som blev en ny BTA vid förra delningen) delat sig!

Jag har nu 3(!) Bubble Tip Anemones i karet och jag vet inte hur detta ska fortsätta.

Varför väljer anemoner att dela sig? Ska det vissa förhållanden till för det?

Handlar det om att de trivs eller inte trivs alls när de delar sig?

kul!

det är ett bra täcken betyder att dina anemoner trivs =)

du kan snart starta en anemone uppfödning hehe..

har du bild?

/Marcus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är bild på de tre anemonerna.

De två till höger är delade från "modern" till vänster.

Modern är riktigt stor nu. När den är upe i full styrka är den närmare 20cm i diameter. Kanske delas den också snart. De har ju en tendens att göra det i mitt kar :P

anemoneraug08.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

saltbjörkan: Jag har redan för många tycker jag men de vägrar släppa stenen de sitter på och såklart sitter ju de alla på samma sten också. Men lyckas jag få loss en eller den flyttar till annan sten hör jag av mig :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här är bild på de tre anemonerna.

De två till höger är delade från "modern" till vänster.

Modern är riktigt stor nu. När den är upe i full styrka är den närmare 20cm i diameter. Kanske delas den också snart. De har ju en tendens att göra det i mitt kar :P

anemoneraug08.jpg

Ser inga bilder, har du lagt dem på en extern server?

Mvh/ Jimmy.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...