Gå till innehåll

Arcticreefs nya nano


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

En amerikansk kollega visade sig ha ett saltkar och han blev till sig i trasorna över den gröna montiporan. Fa se om den tar sig. Vore kul om fraggar fran den kunde sprida sig fran Sverige via Schweiz till New jersey.

Vad kul ! Om den inte klarar sig så får vi väl försöka igen. Kanhända klarar sig en mindre bit bättre i en sån liten mängd vatten som securityn tillåter.

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vad kul ! Om den inte klarar sig så får vi väl försöka igen. Kanhända klarar sig en mindre bit bättre i en sån liten mängd vatten som securityn tillåter.

.

Jag haller tummarna för "den gröne". Den har slutat att "slemma" och den är lika grön o fin som i ditt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag haller tummarna för "den gröne". Den har slutat att "slemma" och den är lika grön o fin som i ditt kar.

Låter kanon, då lär den klara sig. Montisar är snälla :)

Du får väl ge den lite anabola så att det blir en fragg till New Jersey-bon :)

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De har du nog rätt i han har sett lite slak ut senaste tiden,kanske leksakerna med sex strängar håller på att knäcka honom.Patrik

Yup, rock'n roll livet har knäckt tuffare killare än så. Och i det här fallet kombineras det ju med fiskhandel och Carolina Gynning. Pöjken blir ju inte yngre...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Varför", kan man fråga. Inte vet jag. Mest för att jag inte har något att göra i helgen, antar jag. Samt att det blir lite större volym och jag kan knö ned en RDSB samt rejält med LS (jag vill inte ha så mycket i själva burken). I vilket fall som helt har jag skaffat en sån här (den minsta).

http://www.marinedepot.com/ps_AquariumPage~PageAlias~overflow_boxes_cpr.html

Som jag tänker driva med venturi från en power head.

Själva sumpen ser ut som nedan (pryder vilket hem som helst...). Swiss made kvalitet med 30 års garanti (det är faktiskt sant). I sumpen tänker jag ha ca 15 cm korallgrus på botten, några kg LS, skummaren (som jag fäster med magnetfäste) samt prylarna till osmolatorn. Dessutom kommer jag att ha en returpump som via värmaren och kylaren går till burken.

Vad tror ni? Nåt jag bör tänka på?

post-3231-14468914972775_thumb.jpg

post-3231-14468914972941_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kort efter att jag bestämt mig för att skaffa en extern sump fick jag reda på att jag skall byta tjänsterum. Således ingen ide att sätta igång det projektet. För att trösta mig åkte jag iväg till min lokala hovleverantör (Meerwasseraquaristik Fritz) för att se vad han hade att erbjuda. Till min glädje fann jag att han fått en jättesändning T. Crocea som han sålde riktigt billigt. Köpte således en sådan. Den var ganska stor, ca 9 cm. Köpte också en vacker (och ganska stor) sarcophyton med gröna polyper. En sjöstjärna (Fromia Nodosa) samt (vet inte om jag törs säga detta) en mycket liten anemon (E. Quadricolor) som jag tittat på en längre tid.

Hoppas kunna fota imorgon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Görfint!

Nästan lite värmländskt gemyt över aqua-scapingen.

Nodosa är den marina motsvarigheten till pärlplattorna du fuskade ihop på lekis.....brukar ramla ur en bit här och där - men fina är dom

Dretsköj är det i alla fall! Aquascapingen är väl ännu lite slumpartad men skall förhöppningsvis bli bättre med tiden. Om du kikar på nodosan ser du att ett av benen håller håller på att bli två. Kanske man kan bygga två nodosor av denna enda?

Första nanot på SG hittills med en Tridacna? Hittade föv en kul tråd men massor av tridacnabilder

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1290440&perpage=25&pagenumber=1

Såsom varande i läkemedelsbranschen börjar man fundera när man ser hur sjöstjärnor växer ut nya armar eller att en ny sjöstjärna bildas från en avkapad arm. Rent principiellt finns det ju inget som hindrar att något liknande skulle sättas igång även i människokroppen, dvs att med läkemedel kunna få forlorade lemmar att växa ut igen. Ett hissnande perspektiv...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...