Gå till innehåll

blaze´s 170´s saltkar


blaze

Rekommenderade inlägg

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

så sant!

dom fiskar jag redan har:

1st Ecsenius bicolor, bicolor blenny

2st clowner

1st Pseudochromis paccagnellae

andra fiskar jag funderat på att slänga ner:

1st Synchiropus splendidus, Mandarinfisk (tidigast om ett halvår så allt kommer igång bra så den får mat så det räcker)

2st Nemateleotris decora, Purpur decora gobie

2st Pterapogon kauderni, Banggai kardinal

1st Zebrasoma flavescens, Gul kirurg (liten som får flytta när den blivit för stor)

hur ser det ut, för mycke eller kan de funka??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

känns inte som det skulle vara några problem.. tyckte jag fick ihop över 15 firrar i lasses rsm o det funkar ju vad jag vet..

ok, vet du va de va för fisk?

skoj bara att se nån annans uppsätning :)

länk till hans tråd kanske eller nått?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

snygg

tackar, hade spanat in den länge som f**. redan innan jag startat saltkaret så de va skoj att få plocka hem den!

Ser bra ut!!

Sista fraggen är en Lobophytum, tror jag.

MVH// Nicke

tackar!!

ok tack för de, alltid skoj att veta vad det är man har i karet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mina värden idag:

ph - 8

no2 - 0

no3 - 10

po4 - 0

ca - 410

allt är som det varit sen start utom nitratet som gått upp från 5 till 10 men fortfarande bara hälften av vad jag hade i mitt förra kar under hela tiden de va igång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

lite nytt idag också :)

va först förbi wotan en sväng o köpte på mig 2 koraller som jag inte kommer ihåg namnen på, en blå stenis o gröna skivor iaf, slänger upp bilder sen på dom

sen bar de ut till saltbutiken där det blev en Sexbandad pseudocheilinus hexataenia och en Sandsjöstjärna luidia, kommer även bilder på dom sen när allt är i karet!!

hade planer på stjärnan och en putsarräka men kunde inte hålla mig från gyltan hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mina stylopora och montipora digitata ser inte så bra ut, domflesta polyperna är borta och jag mistänker min 2 färgade blenid, har sett den slita i dom 2 gröna nån gång, nån annan som varit me om samma sak?

grymt trist iaf om den ska förstöra mina spsár :(

vad göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fått ner 11kg mer sten nu i karet + en del koraller, nu har jag äntligen 50kg så jag kan få ner en mandarin fisk :)

lite bilder på karet idag:

om ni ser bakon bakrunden så är det en hel del sten där nu, tror jag har ca 10-15kg där i mindre bitar runt skummaren och 2 pumpar

aV1QpZC0.jpg

Pq1t4Q09.jpg

min hylla för sps tills dom växt på sig, ligger även en liten knapp koloni där som jag inte riktigt hittat en bra plats till.

ni ser även min röda stjärna på bilden.

aV1Qqq2A.jpg

en skivanemon och några knappar som satt på en sten jag fick me igår, min sjöborre ville också va me på kortet hehe.

aV1QqMuS.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 5 veckor senare...

hämtade hem 2st nya fiskar till saltkaret idag också :)

det blev en Gobiodon histrio och en Synchiropus picturatus och en eremit, fick me Synchiropus picturatus på kort iaf men den andra simmade direkt in bland stenen så den får ni se senare.

här är en bild på den jag fick me på kort iaf:

aVmXWfr.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...