Gå till innehåll

blaze´s 170´s saltkar


blaze

Rekommenderade inlägg

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

lite mer nytt efter att en polare ska pausa från saltvattnet pga flytt och helrenovering av lägenhet:

en blå sjöstjärna:

aV1ny199.jpg

euphyllia:

aV1nyg70.jpg

sen blev det några sniglar och eremiter också.

ska hämta lite fisk senare me när stenen åkt ur baljan så det blir lättare att fånga dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

idag har jag fått mig en till Gobiodon histrio så nu har jag 2st småttingar i mitt kar som börjar kännas lite litet så jag skulle vilja byta upp mig till ett 540 men ekonomin och tiden finns inte nu så det får vänta :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

måste ändra, det va en Gobiodon rivulatus jag plockade hem från polarn för några dagar sedan.

va även förbi samma polare idag o plockade hem följande: en Nemateleotris magnifica, och en till ormsjöstjärna, lika dan jag redan har som ni kan se bild på tidigare i tråden men jag har inget namn på den.

sen blev det lite fisk mat och smågrejer som han inte behövde längre då en annan polare köpte hans kar och utrustning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

idag åkte en till tunze streamer på 4500l/t ner i karet på prov, hoppas det inte blir för mycke iaf då jag redan har en sen tidigare + 2st maxi-jet på 1000l/t st som pumpar ut bakom bakgrunden där skummaren sitter + en massa sten.

så nu pumpar det runt 4500x2+ 1000x2=11000l/t i karet som år på 240l icon_smile.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

igår såg jag min prickiga mandarin ta fryst artemia för första gången :) och så åt han lite av de idag me, han har blivit lite tun nu på slutet så jag har varit lite orolig att han inte får nog me mat från stenen o så har jag inte sett honom äta artemia nån gång när jag matat med de men igår så tog han o slukade en bit, grymt härligt!

nu vet jag iof inte om dom prickiga är lättare att få att äta foder men de va skönt vilket som, nu gäller de bara att han är lite snabbare om han ska få bra me mat så inte dom andra hinner äta allt innan han fått chansen till en mummsbit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försök mata honom med ocean nutrition pellets.. de sjunker snabbt till botten så kan han gå och leta där efter dem. Får du den till att ta sådana så blir han fet på en halv vecka.

har sånna och några andra pellets men han har inte tagit nån av dom vad jag sett iaf, han har inte ens reagerat när dom rammlat ner brevid honom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

har hänt lite nytt i mitt kar nu den sista veckan.

det började me att min mandarin gick o dog och det va enbart pga den som jag höll så pass mycke sten som jag gjorde så när den inte fanns längre så fick jag för mig att tömma mitt söt kar på 112l och göra till salt och då köra alla mjukkoraller i de o bara stenisar och nån skiv/knapp-kolloni i 240t vilket jag då började böka med men jag märkte rätt snabbt att jag inte alls trivdes me ett 112liters salt kar för mjukisar så jag sålde en del sten och lyfte bort karet och stälde dit ett kar på typ 20-30l nånting som jag lyfte ner några stenar i mer en del koraller på och så fick mina clowner flytta in där sen så blev det ju givetvis en del ommöblering i mitt 240 också och lite nytt dit :)

så här ser då mitt 240 ut idag:

översikt på hela karet:

gxKsQY9.jpg

ena pelaren:

gxKsVXr.jpg

andra pelaren:

gxKt4W0.jpg

slimline modulen som gömmer skummare och en del sten:

gxKteUA.jpg

fragg hyllan som är på toppen av ena pelaren:

PqicYqS.jpg

en av två mini gobys som chillar lite:

aVFcdKr.jpg

2 av mina 5 stärnor:

gxKtNPA.jpg

2 nya koraller:

gxKubM0.jpgaVFcMFr.jpg

en nyinköpt räka:

Pqidmni.jpgaVFdaBS.jpg

mini mini karet:

PqidyR0.jpggxKvdCJ.jpg

så ser det ut hemma hos mig i mina saltkar just nu men det finns mycke plats för stenisar i mitt 240 o nån skiva och knappkoloni ska ner i mini karet sena också men det kommer me tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fint du har det!

tackar!

måste bara komma på något bra sätt att sätta in slimline på bakrutan, hade karet som rumsdelare tidigare, det är därför det är en slimline på kortsidan men nu vill jag få dit på bakrutan me utan att behöva tömma karet hmmm kan de funka me korallim nån??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...