Gå till innehåll

Akvarium 1000Liter


Veijo S

Rekommenderade inlägg

Den satt på den när jag köpte den och jag har inte årkat ta lös den jag satte den i karet men skall ta lös den och sätta den på en sten har jag tängt den krukan är inte så fin eller så får den sitta kvar och sprider den sig så blir det fragg av den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 435
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja lite flera bilder på koraller som jag inhandlat.

Det har blivit många saker handlat så någrabilder då och då.

Men jag har köpt mig en mussla som jag veljat haft sedan jag startade karet dom är så snygga skall bli flera den som är blå på manteln namnet vet jag inte men den är grymt snygg.

post-3455-14468917256727_thumb.jpg

post-3455-14468917256887_thumb.jpg

post-3455-14468917257042_thumb.jpg

post-3455-14468917257182_thumb.jpg

post-3455-14468917257377_thumb.jpg

post-3455-14468917257527_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu så har jag gjort iårdning ett kar till ungarnas sköldpaddor så dom får lite större så nu är snart vårat akvarie rum fullt men det är fint har funderingar på att bygga ett sjöhäst akvarium ochså men vet inte vilka hästar man skall köra med och vad för storlek dom vill ha samt vad man kan ha för djur ihopa med dessa men det får man kolla upp vet ju ett bra ställe med mycket folk som sitter på den informationen.

Men lite biler på karet med nattljuset.

Det börjar rätta till sig men än så finns det platts att fylla så jakten på saker fortsätter.

Jag hoppas att många kan komma på träffen hemma hos oss det finns en tråd med röstnings möjligheter så många kan kolla och planera in det eventuella datumet.

post-3455-14468917263642_thumb.jpg

post-3455-14468917263776_thumb.jpg

post-3455-14468917263912_thumb.jpg

post-3455-14468917264042_thumb.jpg

post-3455-14468917264286_thumb.jpg

post-3455-14468917264462_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu har jag införskaffat en muräna men jag har inte art namnet på den skall se om jag kan fixa lite bilder på den den drog in i revet med en gång så får se när den tittar fram men grymt fin skall bli kul när jag skall mata den för han jag köpte den av han har matat med levande molly så jag skaffade ett gäng sådana som går ihopa med sköldpaddorna i det nya karet jag fixat.

Allt växer på korallerna har fin tillväxt dsmt fisk fick lite kisel alger efter jag satt i ny sten men jag har inte bytat ultra silen på länge så fått den bytt nu så nu är det bara att vänta på att dom skall lägga sig jag har ochså köpt 9Kg levande sand som jag blandat upp med den gamla sanden den nya va väldigt fin och den gamla lite grövre så vart snyggt med lite blandning.

Och dom som är intresserde av en träff kan rösta på ett datum i tråden https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=28395

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja nu har jag införskaffat en muräna men jag har inte art namnet på den skall se om jag kan fixa lite bilder på den den drog in i revet med en gång så får se när den tittar fram men grymt fin skall bli kul när jag skall mata den för han jag köpte den av han har matat med levande molly så jag skaffade ett gäng sådana som går ihopa med sköldpaddorna i det nya karet jag fixat.

Skäms på dig du har ju skafferiet utanför dörren. ;)

Ner till havet och ge den strandräkor som föda, iallafall så länge som det går fram till hösten

Vart köpte du den?

Muränor finns det gott om kanske nån här kan passa in?

Muränor - http://se.reeflex.net/kategorie/32.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja tack för det wrang det hade jag inte tängt på har ju 2mil till kusten så varför inte vada lite men vadningen får vänta någon månad till burr svin kallt nu och den ser ut som en m helena tack för detta nu kan jag skriva in den i listan på det levande i karet

Jag köpte den på akvarie affären strömstad han hade bestält någon fisk men fått lite fel haha och han visste ingen med stort kar förutom jag så han frågade om jag ville köpa den av honom och så vart det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa djur kan bita öven fast dom verkar vara döda det fick jag känna på första gången jag fiskade med far och fick en gädda och den truten va inte alls rolig kan jag intyga och det är små gaddar det usch det är tur att min muräna helre drar sig undan men man får nog passa sig om man rotar mycket i stenen.

Jag har inte sett till den än men det är klart den gick i ett kar på ca300 liter och den va svår att se där och det va lite sten i den jag har nära 200Kg så jag hoppas på att den skall ligga i någon håla och trycka så man ser lite av den men det får tiden visa om det blir så

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

idag så drog muränan runt i karet och kirurgerna simmade runt den och försökte skrämma in den i revet fick en bild men dålig tyvärr men den visar sig det är ju roligt att man får se den någon gång.

den simmade snyggt och den täckningen är snygg

post-3455-14468917306676_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja idag så blir det matning så nu blir det att sitta med kameran i högsta hugg och slänga i en firre och hoppas på ett fint kort.

(helena ) har hittat ett ställe att hålla till på och den vaktars ordentligt hon jagar bort allt som kommer för nära grymt snabba djur man sitter och vipps så kommer hon ut och sedan tillbaka in i hålan hinner inte få kort på henne men idag så hoppas jag på det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja den är ca 45cm så man blir förvånad över hur bra den kan gömma sig den simmade in bakom wave makern och det är kanske 2cm mellan pump och glas och där fick hela muränan platts fick några grymma filmer på den när den äter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fundering på sandfilter hittade ingen tråd angående detta så jag skriver det på min tråd som sagt sandfilter eller DSB i sumpen vilket är mest effektivt av dessa eller är det helt meningslöst jag har hört så mycket olika om dessa alternativ men vad jag förstått med sandfilter är att det snabbare bryter ner nitrit till nitrat och jag har nitratfilter vore det inte bra med snabb nedbrytning av dessa??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...