Gå till innehåll

-FH-´s 540liters kar.


-FH-

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jaha då har man varit å inhandlat lite sten koraller och Levande sand hos stig . :D

Blev väldigt imoponerad av hans akvarium och trädgårds dammen. :)

Blev

Montipora capricornis röd/grön

Montipora digitata grön/grön

Seriatopora hystrix rosa 2 st

Helt klart nöjd, nästa gång blir det mye mer :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha nu när man äntligen skulle var lite städsam å skulle damsuga i hemmet, då går proppen.

Översväming som heter duga, gav allt för å förhindra det värsta. Springer till propp skåpet, tar ur den gågna, bränner pekfingret å tummen. Skriker dom mest hårda svordomar som finns i denna värld.

Hittar inte några nya proppar. Springer runt i lägenheten sökandes efter paketet med propparna. Slår i fötterna i alla stolar som finns. Hittar paketet, springer tillbaka. Men ack försent.. Hör redan hur det forsar.. I med proppen.. Hoppar in till en gaderob å hämtar massa handdukar... F** bara små handdukar kvar.. Tar stegen till vardagsrummet, mina nakna fötter möts av varm vatten.

Sprider runt handukarna.. I med en slang till sumpen. Tappar ut vatten, översvämingen börjar avta. Går till retur slagen för att känna om det kommer något vatten.. Ännu en chock. HEL**** Pumpen har tagit baken. Den suger istället. Nu börjar jag höra att det forsar igen.. F** det rinner över från hinken. Hämtar en till hink, tappar upp i den. Tömmer vattnet tillbaka till karet. Nu börjar jag tänka hur jag ska fixa detta.. Tog mig en halvtimme att fatta beslutet, att man skulle skita i sump systemet så länge. Nu har det gått en tid, jag har ännu inte lugnat ner mig... Mina skummare, som är påhängs skummare (tackar gudarna för det ) sitter nu på ena sidan av mitt kar.

Kan bara säga, att så stressad har jag inte varit på länge.

Men nu verkar det funka...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte ens själv :S

hehe. Påhängsytavrinnare måjäng, stor slang ner till sumpen, där i finns en returpump, lång slang tillbaka till karet. :P

haha ja du kan skatta dig lyckligt..

Men nu har jag iallafall fått mig en spark i arslet för å göra det bättre.

:D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sånt ska man testa under kontrollerade former.. så man vet vad man gör.. :)

mvh manne

Heheh ja jag vet, har juh hänt några ggr förut. Men då fanns jag juh till hands. Denna gång förstördes allt bara på grund av returpumpen som fick ett fri spel efteråt. Men visst det blir översvämming hur som helst om proppen går.

Men nu kan man iallafall sova lungt.

När jag ska börja med sump igen, skall det bli nivåvakt och allt sånt som hör till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk på att det ofta är en orsak till att en propp har den styrka den har, ledningar och belastningar är anpassade för vilken propp det sitter i skåpet.

Man kan byta hållare och propp, men det skall göras av behörig elektriker som kontrollerar ledningar och belastning på just den linan.

Byta tvärt av är inget man ska göra på egen hand om man inte har den rätta kunskapen! Det kan var mycket farligt och inget som täcks av försäkringsbolag vid eventuell brand om det skulle börja brinna pga överbelastning!

Hör med husvärden om det går att säkra upp för säkerhets skull!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...