Guest Mr_Lindgren Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 Fint grön färgad och lila på baksida. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 Att dömma av sista bilden så skulle jag gissa på en Bubble-tip anemon, men exakt vilken kan jag inte säga. Var har du sett denna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Mr_Lindgren Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 jag har den i mitt akvarium, sjuk snygg e den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 Ricordea sp? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Mr_Lindgren Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 ingen som vet med säkerhet? eller har haft en sådan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 19 december 2007 Dela Postat 19 december 2007 Det är nästan säkert en Ricordea yuma men för att veta säkert behöver vi en bild i vitt ljus + vitbalanserad kamera (ställ in kameran på blixt och ta kortet med blixt) så att färgerna blir naturliga. Dessutom behöver vi storleken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Mr_Lindgren Postat 20 december 2007 Dela Postat 20 december 2007 denna bild är tagen med blixt och ökad vit, men de föregående bilderna har de färger som den har i akvariet. Storlek, tja där den sitter nu så är den ca 15 cm bred.MvhDaniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Mr_Lindgren Postat 20 december 2007 Dela Postat 20 december 2007 Hittade dessa när jag letade på ricordea bilder, första bilden är väldigt lik.http://www.ricordea-farm.com/english/gallerie.html Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 20 december 2007 Dela Postat 20 december 2007 Jag skulle nog gissa på en BTA, man kan se vissa toppar på bublorna som är typiska för arten medans dessa inte förekommer på ricordea.Det är dock min gissning.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Mr_Lindgren Postat 20 december 2007 Dela Postat 20 december 2007 Det kan nog stämma som du säger, hittade i och för sig denna bild på en ricordea... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 20 december 2007 Dela Postat 20 december 2007 Jag skulle nog gissa på en BTA eftersom undersidan verkar vara röd och eftersom jag inte ser några munnar på bilden. En Ricordea i den storleken skulle man nog se munnarna på och den skulle antagligen inte se ut som en helhet (kan iofs bero på att bilden är svår att tyda). Helt säker är jag dock inte av dessa bilder att döma. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Mr_Lindgren Postat 20 december 2007 Dela Postat 20 december 2007 Hej igen, undersidan är lila och lägga in foto med mun har jag inte tänkt på. Hittade några dåliga bilder där man ser lite av munnen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 20 december 2007 Dela Postat 20 december 2007 Ser ut som en BTA, flyttar den på sig (vandrar)?Om Ja, borde det vara en BTA. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Mr_Lindgren Postat 20 december 2007 Dela Postat 20 december 2007 den har flyttat sig ca 5-10cm, då borde det vara en BTA. Tack så mycketMvhDaniel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.