Gå till innehåll

Landvinningar som förändrar hobbyn


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte om det är en lågsiktig lösning men jag skulle tro att många handlare kan ta två delbetalninger på fisk eller koraller. Speciellt om man gör de samma dag. Och har man litet fikabröd med till kaffet så kanske det inte står delbetalning på kvittot heller.

(Fast enligt min erfarenhet är kvinnor ungefär lika smarta som män så man riskerar att skoaffären snart gör likadant).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du bara ett kvitto på att jag köpt det i en affär? Sedan tror ni att man klarar transporten hem till Luleå tar ca 1 1/2 dygn, utbudet i Luleå är klent.Så det vore en höjdare om jag kunde klara detta.

STENLO

Att plocka koraller i det vilda och ta hem kan i vissa länder ger RIKTIGT grova straff.

Enligt vad jag läst på utländska forum så verkar inte korallerna i butiker i tex thailand vara mycket billigare än i sverige.

Jag skulle skippat detta och bett någon svensk handlare skicka upp koraller till dig med bussgods, alternativt ta en shoppingtripp genom landet;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bollhav, ja det hade ju varit cool, å ett fikahörn med en bibba hänt i veckan, då kan man ju ta med sig hela familjen på utflykt:skrattar:.

Mitt bidrag till landvinningen för hobbyn:

Fri medtagning av levande på resor, så länge djuren är köpta i butik och man får papper på att dom får exporteras.

Losenborg:

Du kan inte ta med dig något från havet, det kommer leda till problem kanske tom fängelse.

Blir svårt att få med sig levande överhuvudtaget hem, du får ha med dig max 1dl vätska i handbagaget på flyget, och i lastutrymmet är inte temperaturen optimal.

Tips: Starta gärna en egen tråd med frågor som rör det aktuella ämnet, betydligt lättare att få riktiga svar då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas istället att folk upptäcker fördelarna med ödmjukhet. Ett stort steg i den riktningen är om folk slutar bete sig som om de precis lärt sig kritiskttänkande och skriker efter referenser så fort meningar går isär. Referenser tycks vara penisförlängaren inom denna hobby...Egna observationer är nog så viktiga då denna hobbyn inte har några rätta svar, men den kunskapen försvinner lätt när de inte vågar delge den i fruktan för referenspolisen.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas istället att folk upptäcker fördelarna med ödmjukhet. Ett stort steg i den riktningen är om folk slutar bete sig som om de precis lärt sig kritiskttänkande och skriker efter referenser så fort meningar går isär. Referenser tycks vara penisförlängaren inom denna hobby...Egna observationer är nog så viktiga då denna hobbyn inte har några rätta svar, men den kunskapen försvinner lätt när de inte vågar delge den i fruktan för referenspolisen.

Mvh Thomas

Bra inlägg. Hoppas också att den mentalitet som smugit sig in på sistone där en del bara MÅSTE ha rätt och går så långt som till att trådar blir tvungna att låsas och inlägg tas bort..Inte för att det är fel att tro sig ha rätt och stå för det, men tillslut får man faktiskt komma överens om att inte vara överens.

Minns när jag började läsa och skriva på denna sida så var det en betydligt ödmjukare och vänligare stämning. Så jag hoppas en landvinning är att vi kan återgå till det.

För att vara mer "on-topic" så skulle inte jag ha något emot ett mätinstrument som elektroniskt kollar alla värden i realtid med snygg display.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

42 tums plattskärm bakom karet så man kan visa valfri bakgrund (ärligt vad kostar en billig 42 tummare idag och hur mycket lägger man/vi ändå på våra kar).

om något år kanske någon lottomiljonär testar :)

annars tror jag på mätinstrument (så jvla kul är inte mätandet eller?) gärna kopplat till doserpumpar som doserar vad som behövs.

sen en filmkamera kopplat så jag kan se karet på TV (nej nu drog jag iväg :))

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...