Gå till innehåll

Acuarios 112L nano


acuario

Rekommenderade inlägg

Här är mitt andra akvarium, detta kar var planerat att bli ett fraggkar men just nu är det lite mer än så. Jag har under några omgångar flyttat över lite koraller från det stora karet till detta och nu är det ganska så fullt. Karet har måtten 75x50x30 112,5L med sump integrerad genom att 10 cm har delat av karet så själva karet är 65x50x30. Akvariet är hem åt en blåprickig frökenfisk (Vet inte latinska namnet) och en jordgubbsfisk + 2 clownfiskar.

Teknik:

Skummare: Rio nano skummare

Belysning: 6x24W ATI sunpower

Cirkulation: 1st 1000L maxijet + 1st 1000L fluval returpump

Lysrören är 2st Aqua medic reef blue, ett ATI actinic, ett ATI pro coral och 2st Aqua medic reef white 15000k

Jag har haft en hel del problem med något ljustbrunt gegg som har vuxit på allt men manuellt borttagande samt vattenbyten har det minskat betydligt. Jag har ingen redan uttänktplan och mål med detta akvarium utan det blir som det blir. Ja nog om detta, lite bilder på burken.

post-764-14468914983267_thumb.jpg

post-764-14468914983476_thumb.jpg

post-764-14468914983683_thumb.jpg

post-764-14468914983901_thumb.jpg

post-764-14468914984127_thumb.jpg

post-764-14468914984331_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en Millepora jag anar i bakgrunden till höger? Om så är fallet, ställer den till något problem när man har den med SPSer och LPSer?

Oj, det är jag åxå intresserad av !!?!! Min "okända" fragg verkar ju ha blivit en sån...

EDIT: Wiki som beskriver "eländet" HÄR

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

snyggt Jörgen-respekt...den där lila acroporan...fraggklar??:smiley9:

Javisst

vad är det för fisk den där blåa? Damsel? Den är vacker..

Jewel Damsel (Microspathodon chrysurus) Den dyraste frökenfisken jag har köpt någonsin men så himla vacker, den har dessutom damp hehe... den är otroligt aktiv och ska vara extremt aggressiv men den och jordgubbsfisken kommer mycket bra överens och det är ju inte dåligt då även jordgubbsfisken är en tuffing.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...