Gå till innehåll

Ny analys av olika salters innehåll


Emanuel

Rekommenderade inlägg

Jag hittar inget att det är aqua Medic som äger testlabbet utan någon organisation som heter Global Aquatic Products, Inc. Denna går inte att hitta på Google. Jag stör mig också på att de inte har redovisat testmetoderna på de olika delanalyserna och gör det inte heller på hemsidan.

Jag kikade in på www.aqua-medic.com och Aqua-Medic Northamerica är också en del av Global Aquatic Products Inc.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bosse, en av de blivande ägarna till tre akvarister visade mig 1971 hur man gör en skummare av plexirör med injektor och driven av en Eheimpump. Byggbeskrivningen härstammade från DATZ.

Fast jag flyttade till Göteborg när granskogen stod på Rud. Saltet jag använde då var också HW.

Imponerande! Jag har ett vagt minne av att jag såg skummare i butiken när jag flyttade till K-d 1975. Bosse et al måste ha varit ganska tidiga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hittar inget att det är aqua Medic som äger testlabbet utan någon organisation som heter Global Aquatic Products, Inc. Denna går inte att hitta på Google. Jag stör mig också på att de inte har redovisat testmetoderna på de olika delanalyserna och gör det inte heller på hemsidan.

Det är samma skapare av Aqua-medics hemsida och aquariumwatertesting.com så det verkar inte helt utan anledning att man kan ana ugglor i mossen.

kolla här:

http://www.rogersproject.com/web_site_design_portfolio.html

edit* nu har jag oskyldigt mailat aquariumwatertesting.com och frågat varför mitt "favoritsalt" (lite smöreri för att få ett svar) Aquamedic AB Reef Salt inte är med i testet, tror ni att de kommer svara?

.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

As indelibly as the Christmas 2005 tragedy will have left its mark, our good fortunes of Christmas 2006 will resonate equally through the years to come. In December 2006, the key personnel that stayed to rebuild the company after the fire formed Global Aquatic Products, Inc. and subsequently purchased the North American distribution rights for Aqua Medic products.

Du har rätt - men det är inte Aqua Medic utan ett bolag som har rätten att sälja Aqua Medics produkter i Aqua Medics namn

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är samma skapare av Aqua-medics hemsida och aquariumwatertesting.com så det verkar inte helt utan anledning att man kan ana ugglor i mossen.

kolla här:

http://www.rogersproject.com/web_site_design_portfolio.html

edit* nu har jag oskyldigt mailat aquariumwatertesting.com och frågat varför mitt "favoritsalt" (lite smöreri för att få ett svar) Aquamedic AB Reef Salt inte är med i testet, tror ni att de kommer svara?

.

Dra mig baklänges jag fick ett svar.

Hello Jakob,

We were unable to test Aqua Medic salt due to the possibility of

perceived bias. Aquarium Water testing is owned by Global Aquatic Products,

which also owns the distribution rights to Aqua Medic in North America. Even

though the companies are separate entities, we did not want even the

appearance of bias in the study. Also, Aqua Medic salt is not widely

available in the US, so the results would only have limited meaning here. We

will likely test Aqua Medic salt in the near future, and the results will

likely be posted on the U.S. website, which is www.aqua-medic.com.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte just hem en paket av KZ Reerfer's Best Coral Reef Salt. Det var något dyrare än mitt vanliga salt (Instant Ocean), men jag föll för frestelsen att det som är dyrare och dessutom har ett superhajpat varumärke borde vara bättre på i varje fall någon parameter (?) Finns det någon som kan peka på något test eller annat som kommenterar KZ-saltet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte just hem en paket av KZ Reerfer's Best Coral Reef Salt. Det var något dyrare än mitt vanliga salt (Instant Ocean), men jag föll för frestelsen att det som är dyrare och dessutom har ett superhajpat varumärke borde vara bättre på i varje fall någon parameter (?) Finns det någon som kan peka på något test eller annat som kommenterar KZ-saltet?

Samma varierande kvalitét på det saltet, om jag förstår folk på Zeovitguiden. Kontrollera alla nya förpackningar innan användning!

Förmodligen finns det bara några få tillverkare av salt, vilka tillverkar åt alla märken, ungefär samma som det är med lysrören.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...