Stefan molin Postat 12 juni 2010 Författare Dela Postat 12 juni 2010 Hej , dax för lite uppdatering , provade T5 tidigt i våras och det blev inte bra , det blev alger över allt , så det blev en storstädning , ur med sand och jag gav bort hälften av inredningen och all fisk till en kompis utom ett par kardinaler , nu har det gått på sparlåga ett tag , och jag har varit rejält trött på akvariet och allt oljud från kalkreaktor och pumpar , men det blev pump byte och MH igen fast 2x250w och all onödig teknik är borta , men några enstaka koraller är kvar, och så fyllde jag på med 3 anemoner och 20 clowner för nån vecka sen och det är betydligt roligare än å stirra på färgade stenar i olika former , nu ska bara cirkulationen i karet bytas och resten av korallerna ut och ersättas med div knappar och anemoner , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Aqua_Max Postat 14 juni 2010 Dela Postat 14 juni 2010 Underbart vackra anemoner du fått tag på. Coolt med så många clowner ihop med anemonerna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 14 juni 2010 Författare Dela Postat 14 juni 2010 Hej Max , det är rätt kul och det blev lite liv i karet igen , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 8 januari 2011 Dela Postat 8 januari 2011 Hur går det med karet Stefan?Några nya bilder på clownerna? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 16 januari 2011 Författare Dela Postat 16 januari 2011 Hej Jimmy , allt som kan gå fel har hänt , flyttade karet i höstas och för att va på säkra sidan var all fisk hos en kompis , det blev så dåligt att till och med glas rosorna vissnade ner efter flytten , men nu har det börjat att rätta till sig , så nu är en del fisk till baks igen , men inga anemoner än så länge för säkerhets skull , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 16 januari 2011 Dela Postat 16 januari 2011 Tjena Stefan, flyttade du bara karet eller har du flyttat hela huset;)? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 16 januari 2011 Författare Dela Postat 16 januari 2011 Hej Ingemar bara karet , hade jag kunnat så skulle jag flytta kåken till Maldiverna istället , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 16 januari 2011 Dela Postat 16 januari 2011 Hej Jimmy , allt som kan gå fel har hänt , flyttade karet i höstas och för att va på säkra sidan var all fisk hos en kompis , det blev så dåligt att till och med glas rosorna vissnade ner efter flytten , men nu har det börjat att rätta till sig , så nu är en del fisk till baks igen , men inga anemoner än så länge för säkerhets skull , mvh stefanSnyggt stefan har alltid gillat dina akvarium med denna speciella platta biotop det är liksom din grej.Men bangaier *ush* bättre smak har du Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 16 januari 2011 Författare Dela Postat 16 januari 2011 Hej Wrang , ett par bangaier fick vara försöks kaniner innan jag våga släppa i nått annat , leker dom är vattnet någorlunda OK , ett gäng fröken fiskar är inte fel , får se vad det blir ,mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 16 januari 2011 Dela Postat 16 januari 2011 Är det en Duncanopsammia där i mitten? letat länge eftr en sån, vart köpte du den? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 16 januari 2011 Författare Dela Postat 16 januari 2011 Hej , om det är den gröna halv vissna i mitten du menar , den kommer från BioTed i kungsbacka , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 16 januari 2011 Dela Postat 16 januari 2011 exakt den ja... Ok, han hade inga inne senast jag var där iaf... får se om han kan ta hem till mig... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 20 maj 2011 Författare Dela Postat 20 maj 2011 Hej , en kylare införskaffad , ifall det behövs ,och när det berömda bra ha rummet nästan tom så passar jag på att ta ner en vägg , det är ett rum som är 4,6 x 2,2 m som bara samlat skräp genom åren , och ska jag starta nån skummare så blir det i källaren , det spelar ingen roll om man lägger tusentals kronor på tysta pumpar om man kör skummare , det finns ingen tyst , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Mickius Postat 20 maj 2011 Dela Postat 20 maj 2011 Ser ju kanon ut källaren tycker jag du ska ta tillvara på och göra sumpstation!Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 20 maj 2011 Författare Dela Postat 20 maj 2011 Hej , om det blir sump rum så ska det bli ett annat kar , och en sån här plasma , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 21 maj 2011 Dela Postat 21 maj 2011 Vad är det för prestanda på den lampan då? Och är den tyst? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 21 maj 2011 Dela Postat 21 maj 2011 http://www.plasma-i.com/lg-plasma.htm Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 22 maj 2011 Författare Dela Postat 22 maj 2011 Hej ,jag vet inte om det är en tyst lampa , det är ju kravet för min del , BioTeds lampa är ju tyst i alla fall , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 maj 2011 Dela Postat 23 maj 2011 Stefan, vad är det för returpump du kör med nu? Den ser intressant ut. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 23 maj 2011 Författare Dela Postat 23 maj 2011 Hej Jimmy , det är en quiet one grundfos , den är säker 20 år gammal , men tyst mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 hej , lite bilder på dom nya invånarna ,mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan.mag Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Vilka coolingar vad äter dom? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 hej , dom äter bara levande än så länge , så tre guldfiskar varannan dag , den lilla äter inte så mycket än men han äter en fisk som är lika lång som han själv , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan.mag Postat 26 december 2011 Dela Postat 26 december 2011 Hur matar du dinglar du en guld fisk framför? hur stora blir dom? har du någan annan fisk i karet med dom eller bara 3 snyggingar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 26 december 2011 Författare Dela Postat 26 december 2011 hej , i början matade jag dom för hand , nu är det bara att släppa i maten , då slipper man att dom äter sina rumskompisar , dom blir ca 25 cm när dom är fullvuxna , mvh stefan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg