Gå till innehåll

Mitt nya 600l kar


Rekommenderade inlägg

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hej Ingemar , tror att det är max 12 kar under alla år kanske några till om man räknar sötvatten , men detta är garanterat det sista karet , mvh stefan
hej , nu är det bestämt att akvariet ska säljas , nu ska jag ta semester från akvarie , mvh stefan

Tråkigt att höra men hoppas du kommer snart tillbaka

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va, ska du sluta nu iaf? Det är ju nu du ska behålla det, när det sköter sig självt och du bara byter vatten en gång ibland. Så det bara att titta och se glad ut annars. Haha.

Jag får försöka komma förbi och titta på det en sista gång med flickvännen när jag lämnar tillbaka ditt borr och slipstift.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stefan, du kanske kan videofilma en dokumentärfilm av det perfekta akvariet? Även föreslå ditt akvarium som "Tank of the Month" eller liknande på alla större internationella saltvattenssidor och utfiall du vinner där skriv att du önskar kritik och förslag från alla som läser informationen (och kollar på bilder och video) angående vad som skulle kunna göras ytterligare. Har du testat att möblera om i akvariet för att testa olika typer av aquascape kompositioner?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej Ingemar , du har säkert rätt , akvariet är inte borta än så vi får se vad som händer , man är lite akvarieskadad , satt nu på morgonen och fundera på om det finns nått ytterligare att göra på det perfekta karet , mvh stefan

Efter att hållit på med saltvattenskar i över 30 år så borde du snart inse att man skall inte göra något med karet om man absolut inte måste, men skall enbart njuta av det som det är:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

hej allihop , nu har jag kommit till vägs ände med pumpar , när man stänger av pumparna så upptäcker man att det inte finns några ljudlösa pumpar , och för min del som är så ljudkänslig ( och det har blivit värre )så att flytta sumpen till källaren är ingen nytta , så jag får klara mig helt utan pumpar , tills jag kommer på nån lösning , kommer att röja ur lite bland pumphögen , så akvarietiden är nog förbi , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej Jimmy , deltec är heller inget alternativ , har provet ett gäng , inte ens på läge 1 , och deras impeller får ett vinande ljud istället , men det som är mest störande då är även att vatten flödet är inte är konstant , utan då ökar och minskar vatten volymen i ytboxen och skapar ett porlande ljud när vattnet sjunker , sen när det stiger så rinner det över i skvaller röret , och båda dom ljuden är lika irriterande som ett pumpljud , min svåger Henric Nyström kom på den perfekta jul lappen till mig , en cd skiva men inspelade skummare akvariepumpar och 50hz brum , så jag inte missar nått i akvariehobbyn , och han är en riktig kompis han , han var här för ett tag sen , han satt vid Tvn ock jag i soffan , hör du inte ljudet ? fläkte i TVn , och här sitter jag med ljud utrustning för mer än vad bilen kosta , och det enda jag hör nu är fläkt d**veln i TVn , jag har en tanke kvar ett salt kar nån gång , och det är ett refugium i sumpen och en liten pump som går en liten stund på natten , det kan gå men är onödigt svårt , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror du spenderat dina pengar fel om din ljudanläggning inte kan överrösta TVns fläkt ;-)

Sedan kan jag iofs inte begripa varför du köpte en TV med fläkt i från början...

Hur var det med quiet one pumparna då du hade förut, du sa väl att de var tysta? Sedan sålde du de. De skulle du hu ju haft. Du kunde ju kört båda två på samma gång så hade du fått ut ett kraftigare flöde, så hade du även haft redundans ifall en skulle lägga av. Det är klart det måste gå göra en helt tyst lösning, undrar hur din dator låter med då du ser ljud som en farsot. Jag får försöka lyssna lite på den när jag fixar ditt ljud nästa gång jag kommer förbi om du inte redan fått igång det, du måste ju ha tillbaka ditt glasborr och slipstift jag lånat på tok för länge...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej Daniel ,quiet one pumparna ligger kvar i källaren , men då behöver jag ha mitt glasborr i så fall , datorn är ingen höjdare den får jag stänga av när den inte används och jag är hemma, och att spela högt är inga problem och över rösta alla andra ljud är enkelt , men jag har gräslig tinnitus periodvis och då blir jag extremt ljudkänslig , då är det öronproppar som gäller och stänga av alla grejer som går att stänga av , då låter både datorn och TVn som ett Jas plan , tack för tipset Wrang , får kolla utbudet på 70´ TV under mellandags rean , mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...