Gå till innehåll

Mitt nya 600l kar


Rekommenderade inlägg

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hej,har lagt i sand och fick möblera om stenen lite,det gick inte att fånga gyltan på annat vis,det enda är att exenian växer som ogräs,och det växer ännu snabbare nu när jag tog bort tunze pumparna,nu har jag ca 3000l upp från sumpen och en Acua Bee 2000l med filterpatron,det är den cirkulation jag har,mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

fint som snus Stefan! det första som slog mig när jag titta på bilderna var att det inte såg så konstgjort ut med stenen, korall placering, sanden m.m. utan det ser mera vildvuxet och naturligt med xenian lite var stans och blåljuset gjorde verkligen sitt!

fortsätt posta bilder :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejden vänstra sidan är fusk,det är ett stort pvc rör som jag gjort tre bent, sen har jag sågat till remsor som jag böjt ut och lagt stenen på,kalreaktorn är egentligen en Acua Care kalkmixer ,men den har ju tre anslutningar så det funkar lika bra,vatten värdena är väl inte så bra,ca 470, kh 11,mg ca 1600,försöker att få ner det,nitrat ca 5-10 ,ska bara plocka bort fosfat filtret,jag får alltid en ökning av alger när jag kör det,men det är inte så noga,huvudsaken är ju att fiskarna trivs och får mycket mat,jag brukar kalla det att jag kör östersjömetoden=för högt av alla värden,mvh stefan

post-1262-14468915259093_thumb.jpg

post-1262-14468915259299_thumb.jpg

post-1262-14468915259523_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,det är ett bra till håll för fisken,mvh stefan

ja verkligen! min gamla mandarin gillade att jaga pods som gömde sig i dom borrade hålen som låg emot Ls:en och för att inte prata om frökenfiskar som är stôlliga inne bland sten och bråte i revir området.

mera bilder nu! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ska bara plocka bort fosfat filtret,jag får alltid en ökning av alger när jag kör det,men det är inte så noga,huvudsaken är ju att fiskarna trivs och får mycket mat,jag brukar kalla det att jag kör östersjömetoden=för högt av alla värden,mvh stefan

Vadå, menar du att medlet i fosfat filtret får algerna att trivas, hurdå?

Nu är vi i alla fall 2 stycken som tycker att det viktigaste är att fiskarna trivs och blir runda och feta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
  • 6 månader senare...

Hej, du är karet ut bytt, trä delarna till bänken blir inte klara för än om ca 3 veckor, så det var ingen vits med att vänta , men frugans kommentar var att det var ett j-a fjutt kar jag skaffat, köp ett större istället, ibland har dom rätt , mvh stefan

post-1262-14468917070646_thumb.jpg

post-1262-14468917071023_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...