Gå till innehåll

Mitt nya 600l kar


Rekommenderade inlägg

Hej , dax för lite uppdatering , provade T5 tidigt i våras och det blev inte bra , det blev alger över allt , så det blev en storstädning , ur med sand och jag gav bort hälften av inredningen och all fisk till en kompis utom ett par kardinaler , nu har det gått på sparlåga ett tag , och jag har varit rejält trött på akvariet och allt oljud från kalkreaktor och pumpar , men det blev pump byte och MH igen fast 2x250w och all onödig teknik är borta , men några enstaka koraller är kvar, och så fyllde jag på med 3 anemoner och 20 clowner för nån vecka sen och det är betydligt roligare än å stirra på färgade stenar i olika former , nu ska bara cirkulationen i karet bytas och resten av korallerna ut och ersättas med div knappar och anemoner , mvh stefan

post-1262-14468919917956_thumb.jpg

post-1262-14468919918153_thumb.jpg

post-1262-14468919918328_thumb.jpg

post-1262-14468919918517_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 6 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Hej Jimmy , allt som kan gå fel har hänt , flyttade karet i höstas och för att va på säkra sidan var all fisk hos en kompis , det blev så dåligt att till och med glas rosorna vissnade ner efter flytten , men nu har det börjat att rätta till sig , så nu är en del fisk till baks igen , men inga anemoner än så länge för säkerhets skull , mvh stefan

post-1262-14468921094334_thumb.jpg

post-1262-14468921094536_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Jimmy , allt som kan gå fel har hänt , flyttade karet i höstas och för att va på säkra sidan var all fisk hos en kompis , det blev så dåligt att till och med glas rosorna vissnade ner efter flytten , men nu har det börjat att rätta till sig , så nu är en del fisk till baks igen , men inga anemoner än så länge för säkerhets skull , mvh stefan

Snyggt stefan har alltid gillat dina akvarium med denna speciella platta biotop det är liksom din grej.

Men bangaier *ush* bättre smak har du

attachment.php?attachmentid=52409&d=1295208239

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Hej , en kylare införskaffad , ifall det behövs ,och när det berömda bra ha rummet nästan tom så passar jag på att ta ner en vägg , det är ett rum som är 4,6 x 2,2 m som bara samlat skräp genom åren , och ska jag starta nån skummare så blir det i källaren , det spelar ingen roll om man lägger tusentals kronor på tysta pumpar om man kör skummare , det finns ingen tyst , mvh stefan

post-1262-14468922136081_thumb.jpg

post-1262-14468922136844_thumb.jpg

post-1262-14468922137015_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Mickius

Ser ju kanon ut :) källaren tycker jag du ska ta tillvara på och göra sumpstation!

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...