tobias.nero Postat 23 april 2008 Postat 23 april 2008 Jag var där men jag kollade bara på fisk.MVH /Tobias Citera
OskarW Postat 23 april 2008 Författare Postat 23 april 2008 va det du som hade en northface jacka? Citera
OskarW Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 iaf här kommer ett par bilder.. jag kunde ta med Mobilkamera ;P bättre sent än aldrig... som sagt.. inte mycket har hänt än ;P ska i med mycket mer LS Citera
tobias.nero Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 Var det du som var på bromma zoomarknad igår och köpte vatten, rörmaskarna och 2 koraller? Citera
OskarW Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 Nope det var inte jag. Jag ska kanske dit imorgon dock Citera
OskarW Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 Har inte fått nån algattack än gått 2 veckor.. har inte fått nån nitrit bara en jävla massa nitrat och lite fosfat... jag kör nu med fosfat reducering...ultra power phos heter det..ska försöka ta bättre kort på och kanske få en identifikation så vad det är Citera
LarsS Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 Lite svårt att se på bilderna men det liknar Protopalyathoa mer än Zoanthus. Citera
OskarW Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 De e liksom Gröna Med "brun bakrund" och lyser Grönt i mitten och "armarna" när jag kör blått nattsken.. liksom flourocerande, vet inte vad för info ni kan behöva för att få det lättare att "artbestämma" Citera
LarsS Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 De e liksom Gröna Med "brun bakrund" och lyser Grönt i mitten och "armarna" när jag kör blått nattsken.. liksom flourocerande, vet inte vad för info ni kan behöva för att få det lättare att "artbestämma"Det låter som protopalyathoa. Citera
OskarW Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 okej, hittar inte mycket info på dem om man GOoglar ;PRiktigt häftigt på kvällen när man kör igång nattlampan och det lyser Grönt Citera
LarsS Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 Här står en del: http://www.reeflex.net/eng/61/0/0/liste_Zoanthids.htm Citera
OskarW Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 skillnaden jag ser på bilderna är att det inte Bara är armarna som är Gröna... utan hela "Toppen" och hela toppen lyser Grönt... inte bara armarna ska försöka fixa en bättre bild senare Citera
LarsS Postat 29 april 2008 Postat 29 april 2008 skillnaden jag ser på bilderna är att det inte Bara är armarna som är Gröna... utan hela "Toppen" och hela toppen lyser Grönt... inte bara armarna ska försöka fixa en bättre bild senareDe kan ha lite olika färger och teckning beroende på art och hur ljust de stått. Citera
OskarW Postat 29 april 2008 Författare Postat 29 april 2008 Okej, tack för hjälpen. Kommer in med lite bättre Foton senare. Citera
ExCeed Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 jo jag gav 199 på Zoo= jag är ganska så säker på att de sa 130 spänn kilot..Akvarieleasing tar 120 kr/kilot och jag har inhandlat mina 51 kilo där, fick med ganska mycket roliga grejer, dessvärren en glasros oxå, men den dog snabbt http://www.akvarieleasing.se/ --> Akvariebutiken --> Butiken//Patrick Citera
ExCeed Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 Vill ni ha friska fiskar hittar ni dem inte i Bromma. Instämmer! de får in fisken och en timme senare är de ute till försäljning. De på Akvarieleasing säljer inte fisken på ca 2 veckor efter att den kommit in, vilket är en "Ok" karantäntid tycker jag. Så man får ju ta och beställa lite i förväg, om man vill ha lite fisk de inte har inne.Är väldigt nöjd med deras service. Inte för att göra förbjuden reklam nu.//Patrick Citera
ExCeed Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 Aj då, såg nu att jag nog brutit mot lite regler vad gäller företagsdiskution. Moderatorerna får säga till Citera
OskarW Postat 30 april 2008 Författare Postat 30 april 2008 Blev inte bromma idag... jag ska ju bara ha i 2-3 kilo Ls mer Max... då har jag 9 kilo på 60 liter... det e ganska mycket va? eftersom att det bara e 10 kr skillnad kostar det Nästan mer för mig att ta mig in till stan för att köpa ;P triton ligger ju så nära Citera
OskarW Postat 1 maj 2008 Författare Postat 1 maj 2008 Såg mitt första DJur från LSen idag..(förutom en glasros) en liten krabba Citera
OskarW Postat 3 maj 2008 Författare Postat 3 maj 2008 Såg denna i den levande stenen. den Sticker bara ut om det är mörkt.någon som vet vad det kan vara. ingen glasros iaf.. Säg till vad ni skulle behöva veta För att kunna identifera den så lägger jag in mer info. just nu är den runt 1,5-2 cm i diameter Citera
havre Postat 4 maj 2008 Postat 4 maj 2008 Svårt att se hur den ser ut, kanske något sånt här?http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115131 Citera
OskarW Postat 4 maj 2008 Författare Postat 4 maj 2008 HAHA det är ju exakt en sån där,,,tack havre Citera
OskarW Postat 4 maj 2008 Författare Postat 4 maj 2008 Kan en Moderator Kanske Döpa om tråden till "Oskars clownhotell" ? skulle va jättesnällt Citera
OskarW Postat 11 maj 2008 Författare Postat 11 maj 2008 Nu har Glasrosorna Börjat synats, Var får ni tag i Sprutor med kanyler så man kan spruta in Kokhett vatten i dem? Tror inte apoteket vill sälja, med risk för Missbrukare och sånt.. Citera
tobias.nero Postat 11 maj 2008 Postat 11 maj 2008 Man brukar få med det i olika tester från t ex Salifert´s som jag kör på Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.