Gå till innehåll

Oskars Clownhotell


OskarW

Rekommenderade inlägg

Allt funkar bra med karet, inte köpt något nytt än dock. hittade en Hårig krabba som jag försöker ta bort... grymt snabb sak...

sen hittade jag en PYTTELITEN eremit.. med vit och brun randiga ben.. han hade ett snäckskal som var som två knappnåls huven, jätte söt ;P

clownen är verkligen bundis med anemonen och lämnar den inte ofta, och anemonen tycker om att ta promenader, den har gått runt karet 5-6 gånger nu utan någon mening.. utan sätter sig på samma ställe igen fem timmar senare. clownen matar iaf anemonen med räkor nu :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vad är det som ligger under utloppet?

hittade en gammal 2,3 Megapixel kamera från typ 90 talet ;P inte bra ;P men men försökte fixa så bra bilder som möjligt.... min eremit önskar nog att han var lite större ;P anemonen Käkar räka ;P

post-3855-14468915567288_thumb.jpg

post-3855-14468915567452_thumb.jpg

post-3855-14468915567607_thumb.jpg

post-3855-14468915567758_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som ligger under utloppet?

hittade en gammal 2,3 Megapixel kamera från typ 90 talet ;P inte bra ;P men men försökte fixa så bra bilder som möjligt.... min eremit önskar nog att han var lite större ;P anemonen Käkar räka ;P

Nakensnäcka, många arter tycker att koraller är mums...

Jag hade 25-30 st små på min "paly"sten, doppade den i sötvatten varpå alla kom fram och kunde pipetteras bort manuellt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man ska alltid skilja på köksgrejor och akvariegrejor, alla gifter går inte bort i disken!

En del gifter neutraliseras genom kokning, men man vet ju aldrig...

Jag har en röd till akvariet så jag inte kan ta fel, se upp så du inte köper en med metallhandtag bara, det har de på Ikea nu, inge bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

det var länge sedan jag uppdaterade men här kommer en kortis om hur det ser ut nu :D

Var hemma och kollade till karet nu, vi är hos min mammas kille under ett par veckor nu och jag åker bara hem ibland för att kolla till Clownhotellet. Iaf idag var jag där och gjorde ett litet vattenbyte och matade.

tänk att efter 3 månader så hittar man fortfarande små överraskningar från levande stenen, idag var det en liten krabba som hade plymer till klor och stod och filtrerade vattnet och en liten ormsjöstjärna som gömt sig under en sten. skivisarna måste fraggas av lite tror jag, då det blir fler och fler på samma plats alltså de krymper lite och blir två stycket på samma plats som det var en förut... ser inte så roligt ut, jag vill ha stora cheesy.gif

HUr fraggar man skivisar? irriterar dem så de drar ihop sig och sen skär av foten med rakblad så nära stenen som möjligt? sen fästa med gummiband?

OCh idag så var tillochmed Min lilla clowngobie så Hungrig att den åt från handen för första gången. Känns jättebra! glömde ta med en räka åt anemonen så den fick nöja sig med lite Artemia.

Fan vad skönt det känna att karet blivit så stabilt att man vågar lämna det varannan vecka obevakat...jag kör Uvc och Skummare hela tiden för att Försöka hålla vattenkvaliten upp under veckan jag är borta (ibland 1½-2 veckor utan vattenbyte).

jag tror min clownfisk har vuxit lite också cheesy.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket! det är inte Färdigt än dock :D ska i med en del koraller :D

Det nere till vänster är en Rörmask som jag fick ge runt 50-lappen för, just denna har nu på något sett delat sig så det är Två rör nu med 2 huven istället som det var förut, ett rör med två huven.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Min första stenkorall åkte i för ett par veckor sedan och den verkar må bra :D den har till och med vuxit ganska bra :D

Fick den identifierad till "turbinara peltala" osäker på stavning...

Hittade en benvit krabba också. men tyvärr har min sten råkat ut för lite kiselalger som producerar syre, antar att det beror på att jag har för mycket silikater i vattnet, ska skaffa en osmos snart.

Märkte att anemonen har vuxit ganska ordentligt ifall man jämför med mina tidigare bilder :D

Kommer fler bilder nästa vecka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...