Gå till innehåll

Oskars Clownhotell


OskarW

Rekommenderade inlägg

Jag och mina föräldrar åkte in till bromma för att titta på skor... då vi åkte förbi Flygplatsen så såg jag en butik jag aldrig sett förut... den hette Zoo= när jag kom in så såg jag Det billigaste clownhotelet jag sett... 1699 kr.. komplett.. då med uv-c och allt sådant.. så vi slog till... köpte färdigt vatten också för billigt pris och lite LS... och "färdiga" biobollar... så nu ska jag fylla upp det och lägga ner det jag fick med....

Så nu ska det grejas ikväll :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hehe ja ungefär :) Men vad han vill ha fram är väl att det finns redan etablerade bakterier på dom. Säljknep antar jag.

MVH /Tobias

jo jag antar det också... dock så är det väl bara bättre ju mer "hjälp" man får i början.. jag kör Nitrivec också...

Bilder kommer snart måste få tag i något att ta dem med :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det va dock ett problem med pumpen först... jag var tvungen att ta ut pumpen ur akvariumet när det var vatten i och öppna upp den och sedan snurra ett hack på "bladen" nu går den perfekt..

jag fick med turbosnäckor och någon blå benad eremit och någon anemon av något slag gratis..

tyckte han hade väldigt bra priser på sötvattnet också... och då jag har 700liter sötvatten också så kanske detta blir en ny "favorit" affär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var det den torra då kanske? Om det var torr ls så rekommenderade dom inte den till mig, för det hade varit många som haft den i sina clownhotel och fick problem med höga nitrat värden. Annars är det ett bra pris ju, triton har mycket roligt dom också. Det var bara lite svårt att hitta första gången man skulle dit.

MVH /Tobias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill ni ha friska fiskar hittar ni dem inte i Bromma.

Tänk även på att i små kar får ni inte i stora/många fiskar och tar det lugnt med inköpen. Ta reda på vad det är för fisk. Jag har sett att de säljer gyltor som blir både 30 och 50 cm stora, men är ca 4 cm nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

föresten nu i början behöver skummaren vara igång? eller ska jag sänka den eftersom jag inte matar eller har "fiskar" eller nästan ingen belastning så ska det inte bli skum.. så ska jag ställa ner den så att det precis inte bildas ett skum som ligger kvar.. eller ska jag dra upp den så det helatiden ligger lite skum över ytan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...