Gå till innehåll

Mannes Projekt 600L Salt


_Manne_

Rekommenderade inlägg

altid senaste bilderna som jag menar....för dom är riktigt bra!!!

jag hoppas på att jag har blivit bättre fotograf, vill tror det åtminstone. Zeo reaktorn är i full gång kan jag uppleva, kommer mulm från den nu varje gång jag skakar den.. så då antar jag att den är inkörd och aktiv som det heter.. sen får vi se när vi börjar komma ner i näring.. det lär ta sin tid om det går.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag visste att det var något du hade glömt hemma sist du var hos mig, det var ju den där stenen med en massa snygga skivor på. ;)

Ser bra ut Manne, men en ny helbild hade inte varit fel, det är ju ett tag sen nu jag såg din burk...

vi kan byta.. ditt akvarie mot min sten.. ? funkar det.. -skrattar hysteriskt

med objektivet jag har på kameran så kan jag inte ta någon helbild.. rummet är inte tillräckligt långt.. men du är :W: för ett besök när tillfälle ges..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ha! När vi ses igen så ska jag lära dig hur man byter objektiv. ;)

Du har ju fler objekt o fota, kom igen nu, fler bilder på dina koraller!

du får lära mig byta objektiv sen då.. :) (memo: pantsätt alla andra objektiv)

har inte så många koraller till att fota på tyvärr.. men fina fiskar finns.. dock är det skitsvårt

att få till skarpa bilder, åtminstone i max läge på 105an..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Seanste nytt:

Akvariet har fått lida en hel del den senaste 2 veckors perioden då man har spenderat all tid

på bb eller neo avdelningen på CSK i Kristianstad, man har ju blitt tvillingpappa..

i Princip alla mina Acros har lyckats gå bort under denna period, någon liten finns ännu, men som sagt dom flesta har dött.. vet ej riktigt varför det hände, om det var slarv av mig eller jag fick något skit i baljan.

andra spser ser helt normala ut och har vettig tillväxt.. hystrix,monits osv..

har nu städat ur acro liken och fixat till lite så akvariet åter ser vettigt ut, fisken verkar trivas kanonbra, tagit lite mätvärden osv..

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tråkigt med din acros....

känns lite trist kan jag säga..

Trist Manne! Hoppas du orkar pyssla om akvariet fast du har andra att pyssla om. :)

har lite tid då o då,, men just nu är det där, att ta tag i det som problemet, orken o viljan

måste ju finnas, lite trist nu när en del favoriter bland korallerna är borta.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Tjo,

det var längesen jag skrev i denna tråd, akvariet rullar på un igen efter min acros bortgång..

får ju inte ge upp direkt..

fick lite tid över igår så jag fick en chans o leka med min Dremmel igen.. o vem vill inte det..

hade en litem magfloat liggandes som jag slipade ner ytan på för att få bra fäste för limmet.

slipade även ner klämmans yta för att få bort ev hinna på den också. använde acrifix 116 som

lim, hoppas det funkar.. nu har den legat ett dygn under en mh lampa så idag var det upp till

bevis.

post-3404-14468916644696_thumb.jpg

klämde fast lite gott käk för mina kirurger som direkt visste vad det handlade om. och magneten

verkar klara deras ryck i maten fast den är i minsta laget tror jag. nu får vi se om det håller i

längden. nu slipper jag sugproppen som hela tiden lossnar och ramlar ner i karet så man får leta efter den. dessutom smidigt o kunna placera magneten var man känner för det utan att bli nämnvärt blöt.

ett litet tips på vägen.

mvh manne

post-3404-14468916644413_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör en likadan lösning med klämman, funkar prima! Nu har jag iofs inga kirurger och mina nuvarande fiskar är inte nämnvärt intresserade utav Nori, men klämman är limmad och kommer användas igen i framtiden. :)

tycker att du ska skaffa några fiskar som kan tänkas gilla nori.. :) hälsa det till hanna.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

senaste:

har lyckats med ett vattenbyte nu på 100 liter, har fått lite högt Mg medans Ca ligger kanon,

vet inte riktigt hur jag ska fixa till det bäst då jag har mg granulaten i kalkreaktorn, men nu är

ett vattenbyte gjort som kanske rättade till värdena lite..

ska se om jag får lite tid över till att ta lite bilder på karet snart.. min magnetklämma fungerar

fortfarande , nu efter tre matningar med hjälp av den.

min gröna montipora växer otroligt snabbt just nu, medans den röda inte alls visar samma

vita tillväxtkant. min carpet anemon är på vandring nu på botten, den flyttar sig ett par cm

varje dag nu. försöker bana lite väg för den så inget stryker med.

mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena manne! Jag var med henke o hämtade skummaren! Funderar på vad du hade för teknik... fosfatfillter osv..?

som det är nu så har jag , skummare, kalkreaktor, zeovit reaktor, returpump, i sumpen.

inget krångligt direkt.

mitt fosfatfilter har jag lånat ut till en god vän som behövde det mer än jag just nu.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

senaste:

det var ju ett tag sen man skrev något i denna tråden, det som nu hänt är att jag skaffat mig

en ny osmos anläggning så zeoviten kanske till slut ska få lite effekter i karet..

har inte lyckats få ner nitratet i princip innan , o nu vet jag varför så osmosen är utbytt mot

en ny model.

första 100L bytet är nu gjort så det får gå ett tag nu tills nästa vattenbyte.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...