Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 556
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Har nu precis byggt en liten fälla av en 0,5l läskflaska. Jag misstänker att jag har en liten mantis i mitt kar pga alla knäppningar. Det är inte en knäppning åt gången utan upprepande flera gånger i rad. Jag ska lägga 4 räkor i fällan och se om det är något som lockar den eventuellla mantisen. Kanske får något annat i fällan? Det återstår att se...

Postat

Fällan låg i hela natten och den lyckades fånga nån.......

post-2976-14468916668798_thumb.jpgHär är fällan när den precis kommit i karet.

post-2976-14468916669037_thumb.jpgJag försökte mig på att ta ett foto på månbelysningen.

post-2976-1446891666929_thumb.jpgDen som satt i fällan imorse, numera frisläppt.

Postat

Grymt fint kar bengan rolligt att se som sagt jag tar dom fraggarna du sa att du ville bli av med så snart det är möjligt !

Än en gång ett mycket fint zeo kar och med dom planerna du har så kan det ju bara bli bättre .........

Postat
Är det så att det är en pistolräka och du vill bli av med den Bengan så är jag en hugad spekulant!

Är det en pistolräka så får den gå kvar i karet. :)

Grymt fint kar bengan rolligt att se som sagt jag tar dom fraggarna du sa att du ville bli av med så snart det är möjligt !

Än en gång ett mycket fint zeo kar och med dom planerna du har så kan det ju bara bli bättre .........

Tack Henke! Fraggarna väntar på dig och det var trevligt att träffas!

Postat
Lite OT men vet du vad som kännetecknar en Montipora Undata? Varför jag undrar är för att jag har en liknande själv.

Vad jag tror som kännetecknar en Undata är att de växer "bubbligt" (se min bild) och polyperna sitter emellan "bubblorna". De grenar sig inte. Mycket mer vet jag inte, och jag är absolut inte säker på min sak.

Postat

Jag gör inget speciellt för att hålla sanden ren. Min Puellaris sköter renhållning i sanden, annars gör jag inget åt sanden.

Postat

Har gjort ett vattenbyte idag. Jag har tyvärr slarvat lite med det, men det ska det bli ordning på nu. Jag ska snart byta sump och tänker försöka fixa någon del i sumpen som man lätt kan tömma vid vattenbyte. Allt för att förenkla.:ler:

Postat

Jag har på senaste tiden tröttnat på ljudet från min overflowbox. Den "sörplar" något helt otroligt. Jag satte en kran på röret ner till sumpen för att kunna styra detta "sörplande", men det kvittar hur jag ställer in kranen. Det går någon dag sen "sörplar" den igen. Jag provade en lösning som verkar fungera, satte en 90 graders vinkel i boxen. Den har varit knäpp tyst i 1 dag nu och jag hoppas att det kommer fortsätta så.

post-2976-14468916727777_thumb.jpgKranen

post-2976-14468916727973_thumb.jpgBoxen

Postat

När jag gick förbi karet innan idag så såg jag något kul, en eremit som var ute och klättrade på en korall. Jag fick några bilder på "apan". Lägger med en bild på en liten omöblering i en del av karet också.

post-2976-14468916752716_thumb.jpg

post-2976-14468916753148_thumb.jpg

post-2976-14468916752935_thumb.jpg

Postat

Ser bra ut Som vanligt !

Jag försökte fånga min mantis lr pistolräka men hittade den aldrig hade all sten uppe i frigolitlådor över natten men inget kom ut kollade alla hål mm nada varit tyst i ett par dagar men i går kväll började det knäppa igen !

Så nu blir det till att ha en fälla i alltid ska köpa den från aquamedic hör av dig hur det går med din fångst .

Postat
Jag har på senaste tiden tröttnat på ljudet från min overflowbox. Den "sörplar" något helt otroligt. Jag satte en kran på röret ner till sumpen för att kunna styra detta "sörplande", men det kvittar hur jag ställer in kranen. Det går någon dag sen "sörplar" den igen. Jag provade en lösning som verkar fungera, satte en 90 graders vinkel i boxen. Den har varit knäpp tyst i 1 dag nu och jag hoppas att det kommer fortsätta så.

[ATTACH]30003[/ATTACH]Kranen

[ATTACH]30004[/ATTACH]Boxen

Hur gick det hjälpte de med en 90" i överiningsboxsen? holler på att bygga en själv så fugerar det för dej kan jag lika bra göra likadant =)

fugerar annars systemet med överining på detta vis bra? inga större problem med porrlande eller annat?

annars som vanligt, karet ser vackert ut bler bara finare och finare :smiley20:

• Skapa Ny...