rickard598 Postat 8 februari 2009 Dela Postat 8 februari 2009 ok, ser bra ut. själv kör jag 4*54 watt, skulle vilja ha mera men får inte plats med det då armaturerna tar upp sån plats Ger blårör också ljus för koraller eller är det bara för ögatsskull?! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 8 februari 2009 Författare Dela Postat 8 februari 2009 Alltså, du måste ju köra en kurs för hur man tar så bra bilder som du gör, speciellt den utmärkta vitbalansen, jag betalar gärna inträde Vad kör du med för kamera? Ser alltid så overkligt bra ut, både djuren och bildkvalitén.Jag kör med en Nikon D90 dessa senaste tog jag med en 105 AF-S 18-105 3,5-5,6, kör alltid i läge S och dessa körde jag på shutter speed 1/15 sec f/18 iso 800 och jag använder aldrig blixt, sen justerar jag en liten del i Photoshop. Såg att du var från Linköping du får ju hojta till om du är i trakten och komma upp på en java och kolla in karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alfons Postat 8 februari 2009 Dela Postat 8 februari 2009 Vad heter den blåa saken till höger om bilden på sjöstjärnan.. bild nr 2 med andra ord..Och vad är de för nått? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 8 februari 2009 Dela Postat 8 februari 2009 Vad heter den blåa saken till höger om bilden på sjöstjärnan.. bild nr 2 med andra ord..Och vad är de för nått?Det är en Tridacna maxima, Mussla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alfons Postat 9 februari 2009 Dela Postat 9 februari 2009 Hur kräver en sådan? Ljus, mat, plats (strömt? högt lågt?) med mera..Är dom dyra? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 9 februari 2009 Författare Dela Postat 9 februari 2009 Hur kräver en sådan? Ljus, mat, plats (strömt? högt lågt?) med mera..Är dom dyra?Alfons kolla här wrang har skrivit ang Tridacna musslorhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=17222 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 9 februari 2009 Dela Postat 9 februari 2009 Michael du plågar os verkligen inte med dina bilder. Det finns de som åker till muséer för att se på vaker konst och jag får dem presenterade i min dator! TACK!FLER BILDER!Ja tack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 9 februari 2009 Författare Dela Postat 9 februari 2009 Michael du plågar os verkligen inte med dina bilder. Det finns de som åker till muséer för att se på vaker konst och jag får dem presenterade i min dator! TACK!FLER BILDER!Ja tack!Tackar Sillen foto är ett av mina andra stora intressen, Måste ju säga att det är betydligt svårare att fota bra i ett kar, än på ett rev i tex Bonarie. Jag kommer att forsätta plåga dom som vill med bilder. Om du vill se så här är lite jag tog på min förra resa till Bonarie i karibien. Finns en del som man skulle vilja ha i ett kar där. http://mborg.se/Caribien07/index.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 9 februari 2009 Dela Postat 9 februari 2009 Karet som helhet, hela Karibien är ju inte så dumt annars! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 9 februari 2009 Dela Postat 9 februari 2009 Mycket bra bilder på rev och akvarium. När var du på Bonaire? Jag var där för en massa år sedan och bodde på Cpt. Don's. Vi dök massor bra dykning där både på Bonaire och klein Bonaire. Använde flera dyk för att försöka hitta den där lilla sjöhästen Hippocampus bargibanti. De satt rätt djupt på gorgonier så man hade inte så mycket tid heller. Lyckades till slut hitta en liten krabat. Var du nöjd med din trip dit?Ursäkta OT. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 10 februari 2009 Författare Dela Postat 10 februari 2009 Mycket bra bilder på rev och akvarium. När var du på Bonaire? Jag var där för en massa år sedan och bodde på Cpt. Don's. Vi dök massor bra dykning där både på Bonaire och klein Bonaire. Använde flera dyk för att försöka hitta den där lilla sjöhästen Hippocampus bargibanti. De satt rätt djupt på gorgonier så man hade inte så mycket tid heller. Lyckades till slut hitta en liten krabat. Var du nöjd med din trip dit?Ursäkta OT.Jag var på Bonarie 2007 var väldigt nöjd med den resan och dom olika dykplatserna, och återvänder dit i år igen (okt), vi bor på Buddy Dive som har ett jättebra husrev om man inte vill kuska runt helatiden på ön. Vi såg och fotade en hel del med sjöhästar och massor av sköldisar. // Borg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 8 mars 2009 Författare Dela Postat 8 mars 2009 Lite nya koraller i karet en Ricordea Gold och en Ricordea Orange samt en goniopora tror jag att den heter rätta mej gärna om jag har fel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
tobias.nero Postat 8 mars 2009 Dela Postat 8 mars 2009 Snyggt som vanligt Riktigt fina färger, tycker om knapparna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
amatören Postat 8 mars 2009 Dela Postat 8 mars 2009 kan bara hålla med om bilderna....hur snygga som helst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 8 mars 2009 Författare Dela Postat 8 mars 2009 Tackar Tobbias och Jonas, ska bli spännade att se hur Ricordea Gold blir när den växer till sigden som är på bilden är jätte liten typ 3 cm, har aldrig sett någon Gold förut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 30 april 2009 Författare Dela Postat 30 april 2009 Lite nya test bilder, återkommer med mer bilder på karets invånare samt karet då det är snart 1-års jubileum tjo Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 30 april 2009 Dela Postat 30 april 2009 Underbart vackra bilder, Michael! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 30 april 2009 Dela Postat 30 april 2009 Kan bara hålla med Calle här, du kan verkligen bemästra din kamera Borg! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 1 maj 2009 Författare Dela Postat 1 maj 2009 tackar har vart lite dålig på att uppdatera denna tråd, men det kommer mer bilder straxt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 1 maj 2009 Dela Postat 1 maj 2009 Håller med övriga. Snygga bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 2 maj 2009 Dela Postat 2 maj 2009 Kul det ska komma fler bilder! Du tar bra bilder på ett bra kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 6 maj 2009 Författare Dela Postat 6 maj 2009 Lekte lite med kameran så här kommer lite mer bilder, ska försöka ta dom andra firrarna samt korallerna mm. Dessa är tagna med min D90 och Nikkor AF-S macro 105 i läge A där jag har kört med f8 och på frihand. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pwin Postat 6 maj 2009 Dela Postat 6 maj 2009 Grymma bilder du tar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 6 maj 2009 Dela Postat 6 maj 2009 Det är riktigt fint!Är det en Pomacanthus paru du har? Hur stor är den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Borg Postat 6 maj 2009 Författare Dela Postat 6 maj 2009 Den är ca 1-1,5 dm tyvärr kommer den växa ur mitt kar, det är den vackraste firre jag vet. Har fotat dessa i verklighet på Caribien när dom byter täckning så är dom så läckra och är stora som dasslock. bif en bild på en från Caribien. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.