Arcticreef Postat 12 september 2008 Författare Dela Postat 12 september 2008 Tackar för vänlig svar. Håller just på att lära mig kameran. Den har ett färdigt program för akvariefoto. Det är en sketen kompaktkamera (Canon Powershot G9). Jag vill ha något litet och lättransporterat men ändå tillgång till tillbehör. Det finns tex undervattenshus till den här kameran. bättre bilder i mörkret kommer under helgen!Yup, det är en Catalaphyllia.Pelaren är artificiell från Aquaroche. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 12 september 2008 Dela Postat 12 september 2008 Det är en sketen kompaktkamera (Canon Powershot G9). Heh, det är verkligen ingen sketkamera.... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 Lustigt, nu håller en av klonerna på att dela sig. Vet inte om detta är bra eller dåligt. Kan väl tolkas om om den trivs men skulle det inte kunna vara ett tecken på stress också? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 13 september 2008 Dela Postat 13 september 2008 Får börja med anemon export snart Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 Får börja med anemon export snart verkar inte bättre. Får slå något i maten så att de lugnar ned sig... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 13 september 2008 Dela Postat 13 september 2008 Skulle inte tacka nej till en sådan. Färgmässigt är det riktigt fint,numera fina , exemplar du fått tag i. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 Skulle inte tacka nej till en sådan. Färgmässigt är det riktigt fint,numera fina , exemplar du fått tag i.Jag kommer till Sthlm på lördag. Skulle kunna ta med en av bebisarna. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 En bild tagen precis "innan navelsträngen brast". "Välkommen till världen, lilla vän!"Slänger med en bild på en annan av mina favvisar. En Bartholomea anemon som tyvärr gömmer sig bakom en Gorgonie. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 13 september 2008 Dela Postat 13 september 2008 skulle så gärna villja köpa en lite röd Bta bebis av dej =) men tyvär så bor jag ju i skåne så det går ju inte tyvär.eller finns det någon mylighet att skicka en sån?jag hadde betalt bra för den hehe =) /Marcus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 13 september 2008 Författare Dela Postat 13 september 2008 Skulle gärna skickat en men jag tror den skulle bli lite olycklig av att vara så länge på posten. Det är ju bara en bebis... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 14 september 2008 Dela Postat 14 september 2008 okej jo jag vet =/ man vet ju inte hur posten behandlar den i heller tyvär!men i fall man gjort en liten frigolit låda och haft lite vatten där i så kanakse dett gått men kanse inte lönt att ta risken!tack endå /Marcus ps jädrans finnt kar du har!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 16 september 2008 Författare Dela Postat 16 september 2008 okej jo jag vet =/ man vet ju inte hur posten behandlar den i heller tyvär!men i fall man gjort en liten frigolit låda och haft lite vatten där i så kanakse dett gått men kanse inte lönt att ta risken!tack endå /Marcus ps jädrans finnt kar du har!!Är i Sthlm i helgen och en av klonerna skall Havre få. Finns du i närheten där, så...Tack för vänlig kommentar! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 16 september 2008 Författare Dela Postat 16 september 2008 Min älskade rostratus har fått flytta till refugiet pga gangsterfasoner. Den gillar att köra in näbben i musslorna och lyckades ta död på en derasa. Den skall få flytta till det FOWLRAMA jag planerar då den inte bara ser läcker ut utan förefaller även smart och äter glasrosor som en hel karl.Mitt nitrat är lite högt (ca 20) trots DSB och makrosar i refugiet. Kopplade därför in den Tunze nanoskummare jag har för att se om det hjälper. På bilden kan ni se hur effektiva de båda skummarna är i jämförelse. De gjordes rent samtidigt. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 16 september 2008 Dela Postat 16 september 2008 Är i Sthlm i helgen och en av klonerna skall Havre få. Finns du i närheten där, så...Tack för vänlig kommentar!Tyvär så kan jag ej komma till sthlm då jag har 120mil tur o retur men tack en då../Marcus Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 19 september 2008 Författare Dela Postat 19 september 2008 Jag gillar rörmaskar! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 19 september 2008 Författare Dela Postat 19 september 2008 Behöver lite smakråd här. Jag vill placera något på toppen av pelaren som ligger ca 1dm undervattenytan direkt under 400W MHI. Vad skulle ni föreslå? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 Platåväxande acro? Det är ju en del ljus där uppe...//NiXoN Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 Min första tanke som hade passat på toppen är en flakväxande acropora.Edit: hehe, såg det var fler med samma ide. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 19 september 2008 Dela Postat 19 september 2008 En riktigt fet rosa pocillopora tycker jag. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 27 september 2008 Författare Dela Postat 27 september 2008 Några har bett mig att visa lite bilder från de lokala akvariehandlarna och Jag börjar med "Aquarium Nguyen" i Kingersheim, Frankrike, ca 3 mil från Basel.Affären ligger i ett eget hus i en liten park med dammar där man har flamingos!!!Ett urval av (ganska små) T DerasaOch MaximaEn liten del av Tunze hyllanHär kan man vila sina trötta ben. Servicen är nämligen lika snabb som på Triton...Ett par visningsburkar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 27 september 2008 Författare Dela Postat 27 september 2008 Den här bilden gillar jag. Bara liiite reflektion i framrutan. Nu är det bara att vänta på att djuren växer sig högre mot vattenytan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 27 september 2008 Dela Postat 27 september 2008 Du har en härlig blandning i ditt kar. Det ser livligt ut! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 27 september 2008 Författare Dela Postat 27 september 2008 Du har en härlig blandning i ditt kar. Det ser livligt ut! Tackar! Det är lite grann tanken med det. Lägger upp en film från idag. Och sedan en vacker sång att lyssna på när ni tittar...http://www.youtube.com/watch?v=jVbkz_3lO3c&feature=related Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Arcticreef Postat 28 september 2008 Författare Dela Postat 28 september 2008 Bildkvaliteten på filmer verkar vara bättre på photobucket än youtube Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
havre Postat 28 september 2008 Dela Postat 28 september 2008 Kör du fullt flås på din wavebox? Tänkte framförallt i youtube-filmen du la ut. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg