Gå till innehåll

Arcticreefs 567 l revkar


Arcticreef

Rekommenderade inlägg

Tackar för vänlig svar. Håller just på att lära mig kameran. Den har ett färdigt program för akvariefoto. Det är en sketen kompaktkamera (Canon Powershot G9). Jag vill ha något litet och lättransporterat men ändå tillgång till tillbehör. Det finns tex undervattenshus till den här kameran. bättre bilder i mörkret kommer under helgen!

Yup, det är en Catalaphyllia.

Pelaren är artificiell från Aquaroche.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

okej jo jag vet =/ man vet ju inte hur posten behandlar den i heller tyvär!

men i fall man gjort en liten frigolit låda och haft lite vatten där i så kanakse dett gått men kanse inte lönt att ta risken!

tack endå

/Marcus

ps jädrans finnt kar du har!!

Är i Sthlm i helgen och en av klonerna skall Havre få. Finns du i närheten där, så...

Tack för vänlig kommentar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min älskade rostratus har fått flytta till refugiet pga gangsterfasoner. Den gillar att köra in näbben i musslorna och lyckades ta död på en derasa. Den skall få flytta till det FOWLRAMA jag planerar då den inte bara ser läcker ut utan förefaller även smart och äter glasrosor som en hel karl.

Mitt nitrat är lite högt (ca 20) trots DSB och makrosar i refugiet. Kopplade därför in den Tunze nanoskummare jag har för att se om det hjälper. På bilden kan ni se hur effektiva de båda skummarna är i jämförelse. De gjordes rent samtidigt.

IMG_0275.jpg

IMG_0277.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några har bett mig att visa lite bilder från de lokala akvariehandlarna och Jag börjar med "Aquarium Nguyen" i Kingersheim, Frankrike, ca 3 mil från Basel.

Affären ligger i ett eget hus i en liten park med dammar där man har flamingos!!!

IMG_0411.jpg

Ett urval av (ganska små) T Derasa

IMG_0412.jpg

Och Maxima

IMG_0414.jpg

En liten del av Tunze hyllan

IMG_0417.jpg

Här kan man vila sina trötta ben. Servicen är nämligen lika snabb som på Triton...

IMG_0418.jpg

Ett par visningsburkar

IMG_0425.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...