simon Postat 12 augusti 2009 Postat 12 augusti 2009 Håller helt klart med Jonas att algerna passar in i helheten, det ser väldigt naturligt ut.Fin levande bild.mvhSimon
Arcticreef Postat 26 augusti 2009 Författare Postat 26 augusti 2009 Har definitivt tröttnat på bryposisen och tänker därför ta till storsläggan. Algerna växer inte lika snabbt som tidigare vilket jag tolkar som begränsad tillgång på näring. Jag tänker därför låta bryopsis växa md belysning 24/7 i sumpen. Det bör väl svälta ut de alger som växer i visningsdelen som bara belyses 10 timmar per dag.
Arcticreef Postat 29 oktober 2009 Författare Postat 29 oktober 2009 Bilder från ikväll. Och, som sagt, jag gillar inte att skrapa rutor...Prickarna i vattnet är cyclop-eeze
HyperBamse Postat 29 oktober 2009 Postat 29 oktober 2009 Kanon fin burk...Ser ju kanon ut med algerna på bilderna. Så länge de inte växer över något och förstör så tycker jag att du ska se till att ha lite kvar iallafall. Man upplever akvariet som lite mer moget och inkört.Tummen upp
Arcticreef Postat 30 oktober 2009 Författare Postat 30 oktober 2009 hehe har du ls i karet? Inte så mycket, faktiskt. Det mesta ligger i sumpen bakom. Jag tror att DSBn har samma uppgift som LS. Det kryllar av liv i den.Tack för uppmuntrande kommentarer. Jag gillar verkligen att burken börjar bli mogen. Djuren skall få växa som de vill.
Kendra Postat 30 oktober 2009 Postat 30 oktober 2009 Instämmer i hyllningskören . Så här vill jag också ha det när jag blir stor...
Arcticreef Postat 31 oktober 2009 Författare Postat 31 oktober 2009 Bugar inför all vänlighet. Syftet med burken är som ni mycket riktigt påpekar: "massor med liv". Jag tror inte så mycket på aquascaping utan vill att naturen sköter sig själv.
Arcticreef Postat 30 november 2009 Författare Postat 30 november 2009 Nu är algerna borta:-) Lite hårdare skummning, en munfull lantankarbonat då och då och massor med tålamod. Det tog väl nästan 3 månader men det var det värt!
Kendra Postat 1 december 2009 Postat 1 december 2009 Nu är algerna borta:-) Lite hårdare skummning, en munfull lantankarbonat då och då och massor med tålamod. Det tog väl nästan 3 månader men det var det värt!Grattis! Men tror du att jag kommer att vilja byta ut skrivbordsbakgrunden nu??? ;)
Arcticreef Postat 2 december 2009 Författare Postat 2 december 2009 Grattis! Men tror du att jag kommer att vilja byta ut skrivbordsbakgrunden nu??? ;)[ATTACH]40498[/ATTACH] Jag¨blir alldeles matt! Jag är beredd att lata algerna komma tillbaka. Jag är saaa smickrad!
Arcticreef Postat 2 december 2009 Författare Postat 2 december 2009 Fintkar men Leffe e snyggare.Du har rätt. Han är skitsnygg. Dejtar han fortfarande Carolina Gynning?
salar Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Han har många bollar i luften nu va jag vet.Patrik
Arcticreef Postat 2 december 2009 Författare Postat 2 december 2009 Han har många bollar i luften nu va jag vet.PatrikTur för kvinnorna att han sprider sina gracer. Vore orättvist om bara CG skulle få nöjet.
salar Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Chevan e nybesktigad och livet leker,han sjunger när han håvar fisk.När e du själv i stan?Patrik
Arcticreef Postat 2 december 2009 Författare Postat 2 december 2009 Chevan e nybesktigad och livet leker,han sjunger när han håvar fisk.När e du själv i stan?PatrikHan har det bra, han, Leffe!Var där i helgen men familjen krävde uppmärksamhet så jag hann inte med Triton. Spenderar jul o nyår på ett ställe som heter Langkawi (eller nåt liknande). Tänker slå mitt marlinrekord från Aruba och titta på kul vattendjur men räknar med att komma till sthlm i Jan.
Laggeman Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Ja, somliga har det inte lätt. Vill du byta ut Malaysia mot kalla nord så ställer jag upp. Allt i saltets heliga namn! Eller nåt.
salar Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Då kräver jag en film på en 2 timmars drillning.Patrik
Rekommenderade inlägg