Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 2 veckor senare...
  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Har definitivt tröttnat på bryposisen och tänker därför ta till storsläggan. Algerna växer inte lika snabbt som tidigare vilket jag tolkar som begränsad tillgång på näring. Jag tänker därför låta bryopsis växa md belysning 24/7 i sumpen. Det bör väl svälta ut de alger som växer i visningsdelen som bara belyses 10 timmar per dag.

• 2 månader senare...
Postat

Kanon fin burk...

Ser ju kanon ut med algerna på bilderna. Så länge de inte växer över något och förstör så tycker jag att du ska se till att ha lite kvar iallafall. Man upplever akvariet som lite mer moget och inkört.

Tummen upp

Postat
hehe har du ls i karet? ;)

Inte så mycket, faktiskt. Det mesta ligger i sumpen bakom. Jag tror att DSBn har samma uppgift som LS. Det kryllar av liv i den.

Tack för uppmuntrande kommentarer. Jag gillar verkligen att burken börjar bli mogen. Djuren skall få växa som de vill.

Postat

Bugar inför all vänlighet. Syftet med burken är som ni mycket riktigt påpekar: "massor med liv". Jag tror inte så mycket på aquascaping utan vill att naturen sköter sig själv.

• 5 veckor senare...
Postat

Nu är algerna borta:-) Lite hårdare skummning, en munfull lantankarbonat då och då och massor med tålamod. Det tog väl nästan 3 månader men det var det värt!

Postat
Nu är algerna borta:-) Lite hårdare skummning, en munfull lantankarbonat då och då och massor med tålamod. Det tog väl nästan 3 månader men det var det värt!

Grattis! Men tror du att jag kommer att vilja byta ut skrivbordsbakgrunden nu??? ;););)

post-4339-14468918727419_thumb.jpg

Postat
Grattis! Men tror du att jag kommer att vilja byta ut skrivbordsbakgrunden nu??? ;););)

[ATTACH]40498[/ATTACH]

Jag¨blir alldeles matt! Jag är beredd att lata algerna komma tillbaka. Jag är saaa smickrad!

Postat
Chevan e nybesktigad och livet leker,han sjunger när han håvar fisk.När e du själv i stan?Patrik

Han har det bra, han, Leffe!

Var där i helgen men familjen krävde uppmärksamhet så jag hann inte med Triton. Spenderar jul o nyår på ett ställe som heter Langkawi (eller nåt liknande). Tänker slå mitt marlinrekord från Aruba och titta på kul vattendjur men räknar med att komma till sthlm i Jan.

• Skapa Ny...