Gå till innehåll

Det klantigaste du gjort?


MichaelE

Rekommenderade inlägg

Hittade ingen tråd i stil med detta så jag tänkte starta en där vi kan skratta åt våra missöden.

Det kan vara tex. att du hade käkat revben, var hal om händerna och tappade din nya MH i marken, skrämmt hunden så att den hoppade ner i karet mm, allt mellan himmel och jord med andra ord!

Min topp två: jag lyckades fjolla till det rätt rejält när jag skulle suga ut skiten ur skummarkoppen med en luftslang och så kom katten och kastade sig på benen på mig, tappade uppmärksamheten och fick in eländet i munnen..fy F*N vad det smakade illa!, borstade tänderna i ca 20min efter det.

När jag lyfte på en bit LS i karet såg jag en fireworm på ca 10cm och fick den ljusa idéen att grabba tag i den med handen för att lyfta ut den ur karet, resultatet blev en rejält röd och svullen hand.

Now it's your turn!

*Tydligen klantade jag mig med rubriken med, om någon moderator kunde åtgärda detta skulle det vara bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det klantigaste jag gjort var att placera returpumpen i sumpen med utblåset uppåt. Sedan hade jag en slang kopplat till returpumpen upp till akvariet. En vacker dag när jag städade i sumpen flyttade jag hastigt och irriterat bort pumpen, vilket resulterade i att slangen lossnade från pumpen och pumpen SPRUTADE ut vatten rakt upp i taket på sumpskåpet. Det for vatten överallt!! Och jag bara garvade medan jag han trycka dit slangen igen. Gissa om jag och skåpets insida var blött? Ha ha ha... de e nog de mest korkade jag gjort. Nu har jag utblåset så detta inte kan upprepas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

efter att silikonat om mitt akvarium så fyllde jag upp och skulle se så allt var tätt . det fanns en del silikonrester kvar så jag börja med slang och hävertmetod för att suga upp det men tyckte det fungera dåligt så jag tog våtdammsugaren (skratta inte ännu) och börja dammsuga botten , fungera ju bra tills dammsugaren var full . när jag stängde dammsugaren så fortsatte ju häverteneffekten i ett 2tumsrör (plats för skratt). och det tog ändå ett par sekunder innan jag fått stopp på flödet . som tur är har jag klinkergolv. dessutom så hade jag inte kollat dammsugaren utan där var en nästan full dammpåse för "vanlig" dammsugning uppblött och fin.

mitt ända stora Klantighet hittils men jag har inte varit igång så länge så det kommer mer ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om jag ska våga posta detta, men om jag sätter en påse över huvudet så...

I somras när jag skulle sätta ihop mitt nya kar så beställde jag en sump med två borrade hål i en vägg. Jag började med att sätta i en tankgenomföring, och sedan limmade jag i ett rör i genomföringen. Jag tyckte att röret borde kunna gå in lite längre i genomföringen, men limmet hade redan börjat torka. Jag tog då fram hammaren (!) och bankade på röret/genomföringen. Mycket riktigt så sprack sidan på sumpen av hammarslaget, och jag fick ta med sumpen till affären för utbyte av den sidan. Min akvariehandlare undrade varför jag i xxx skulle använda en hammare för att så in ett rör i en sump av glas. Jag själv undrar fortfarande varifrån jag fick idén ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Några år in på 80-talet köpte jag en häftig Fischer skummare som hängde utanpå akvariet i en tillhörande plexilåda. Jag märkte redan den första dagen att det var lite lurigt att trimma in anläggning. Den ville gärna suga och pumpa lite ojämnt mellan plexilåda och akvarium med uppenbar risk för översvämning.

Dag 2 var det söndags middag hos svärföräldrarna och självklart justerade jag allt 'lite lagom' eftersom vi skulle vara hemmifrån några timmar. Det fick ju inte hända något under tiden vi var borta. När vi kom hem igen visade det sig att ca 10 liter vatten flöt omkring på golvet i fin rummet, det hade gått åt skogen.

Självklart var det svärföräldrarnas fel!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är inte något som var mitt fel, men det är ändå värt att nämna: När jag var runt 12 skulle jag tippa på limmade min kompis farsa om ett kar, problemet var att han använde silicon som innehöll antimögelmedel! resultatet är inte så svårt att gissa sig till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också gjort en "Vargklo". Skulle limma en genomförning genom en borrad glasruta men kom på att jag missat ringen med gängor precis när jag tryckt ihop delarna. Isär med dom igen, och när det var dags att trycka ihop dom så hade givetvis limmet torkat så pass att delarna inte gick ihop helt... så fram med hammaren och bank, bank, *klirr*... :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hade ett begagnat kar innan och han som hade haft det hade haft en kalkreaktor inkopplad med en smal gummislang... kopplat till retur pumpen den deltec 4040

när jag höll på att städa i sumpen en dag så kände jag att jag blev blöt på mina byxor, jag hade lindat upp slangen men den hade släppt och trillat bakom sumpen och det kom en hel del vatten på golvet. haha jag förlängde sedan slangen och gjorde aldrig om det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När Koralia pumparna var nya på marknaden så köpte jag två styken. Fungerarde klockrent tills första kvällen då ena pumpen började durra som om grannen borrade med en betongborr. Aja tänkte jag. Plockade isär den och satt ihop den dagen efter. Tyst och fungerade kanon, tills mitt i natten när jag sov igen.

Vad i helve*e tänkte jag. Plockade bort den pumpen och reklamerade. Tyst och lungt i akvariet men bara för två nätter, då började den andra pumpen durra. Dagen efter reklamerade jag den med. Äntligen två pumpar som fungerar tänkte jag. Natten efter började oväsendet igen. Klev upp och ryckte ur pumpen och tog samtidigt med mig en ficklampa. Döm om min förvåning så satt det en snäcka i pumpen och åkte karussell. De andra pumparna var det alltså inget fel på! Haha. Kännde mig bra dum efter det...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När Koralia pumparna var nya på marknaden så köpte jag två styken. Fungerarde klockrent tills första kvällen då ena pumpen började durra som om grannen borrade med en betongborr. Aja tänkte jag. Plockade isär den och satt ihop den dagen efter. Tyst och fungerade kanon, tills mitt i natten när jag sov igen.

Vad i helve*e tänkte jag. Plockade bort den pumpen och reklamerade. Tyst och lungt i akvariet men bara för två nätter, då började den andra pumpen durra. Dagen efter reklamerade jag den med. Äntligen två pumpar som fungerar tänkte jag. Natten efter började oväsendet igen. Klev upp och ryckte ur pumpen och tog samtidigt med mig en ficklampa. Döm om min förvåning så satt det en snäcka i pumpen och åkte karussell. De andra pumparna var det alltså inget fel på! Haha. Kännde mig bra dum efter det...

HAHAHAHA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag hunnit med hittills som varit riktigt dumt var att jag fick för mig att tömma skummarkoppen första gången efter en kvälls öldrickande. Och drabbades av en impuls att ta reda på hur det luktade, men missbedömde i fyllan avståndet och fick en rejäl kallsup av stinkande skum...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På 90 talet startade jag en liten källarbutik vid namn JR akvarium. Jag hade varit iväg hos grossisten i närheten av Mariaplan o hämtat min första fisksändning. Väl nere i källaren, börjar jag koppa in fiskarna. Jag springer därifrån för att köpa pizza, o låser dörren, men tänker inte på att nycklarna är på insidan. Fiskarna inlåsta, ingen extranyckel och påsarna öppnade, så de va ju lite brådis. Dessvärre var det dessutom kväll, så låssmeden var vare sej billig eller där särskilt snabbt. Låset visade sej dessutom vara av nån specialsort, så det tog x-tra lång tid o var extra dyrt. Priset för att komma in i min egen lokal blev högre än fisksändningen. Dessvärre hade dessutom flera fiskar hoppat ut i förskräckelsen över allt borrande mm. Min första sändning gick inte med plus om man säger så.

/Jonas Roman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag glömde osmosen på under natten så när jag tittar på morgonen så flyter det ca 0,5cm vatten på golvet. Som tur är så har jag en regntunna för vattnet och det hela står i torkrummet i källaren så det var bara att torka och se glad ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...