amatören Postat 19 juli 2009 Författare Postat 19 juli 2009 på kort tid har jag förlorat....1 bangaii, 2 blågröna chromisar, 1 elddvärgkejsare, 1 kirurg, 1 clown fisk. Dessa har jag inte sett dö. Citera
-=Mr_B=- Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 Är det en spearer borde den ta en var annan, var tredje vecka som minst... 6 fiskar, som mest 18 veckor, hur stämmer tidsperspektivet? Det är tragiskt mycket fisk som gått åt...B! Citera
amatören Postat 19 juli 2009 Författare Postat 19 juli 2009 clownen dog först sen var det ett ex antal veckor...........bangaiien försvann nog för 5-6 veckor sedan. Citera
NephruruS Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 Hittar du ngn spearer eller liknande så köper jag den av dig och sätter upp ett mantis kar om du vill skicka Riktigt tråkigt det som händer med att du förlorar fisk, vet själv hur det var då jag fick in en sjukdom i karet förra sommaren som drog med sig 13fiskar på 1~2 veckor.. =/ Citera
amatören Postat 19 juli 2009 Författare Postat 19 juli 2009 nåt är det....elr så är det själv död o en girig räka?? who knows......men jag skall tänka på dig. Citera
-=Mr_B=- Postat 19 juli 2009 Postat 19 juli 2009 Det är ju en ren spekulation från min sida, men det är det enda som passar in, lixom. Det gör ju inte det till ett faktum, och en spearer brukar ju föredra att gömma sig i djup sand, och gömmer sig som jakt teknik. Man tycker ju att den borde ha synts till och försökt ta fisk dagtid...B! Citera
amatören Postat 20 juli 2009 Författare Postat 20 juli 2009 har inte sett nåt.......trodde jag hade nåt annat ett tag men bankandet försvann.......ingen av fiskarna har varit över 7 cm Citera
amatören Postat 20 juli 2009 Författare Postat 20 juli 2009 här är lite bilder på karet som det ser ut nu....inte jätte bra men ändå!!Om ni kollar på räkan!! Dödad eller ömsat skall? Ryggen ser konstig ut. Citera
Andreas N Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Snacka om otur..... Jag förstår att det är tråkigt då man är så glad över sina inköp och att de sedan dör gör ju att man blir så less påt.Lever din idol fortf? Den kan man ju annars tycka borde vara extra känslig om det skulle vara något fel på vattnet typ.Hoppas du hittar vad som är roten till problemet i karet. Citera
-=Mr_B=- Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Räkor som ömsar brukar väll lämna resterna så det ser ut som om de krupit ur skinnet, så att säga. Här ser det ju ut som om huvudet är kvar?B! Citera
amatören Postat 20 juli 2009 Författare Postat 20 juli 2009 Snacka om otur..... Jag förstår att det är tråkigt då man är så glad över sina inköp och att de sedan dör gör ju att man blir så less påt.Lever din idol fortf? Den kan man ju annars tycka borde vara extra känslig om det skulle vara något fel på vattnet typ.Hoppas du hittar vad som är roten till problemet i karet.Ja idolen lever och frodas men han är inte ibland stenen så kan vara därför.......verkar inte vara nåt fel på vattnetRäkor som ömsar brukar väll lämna resterna så det ser ut som om de krupit ur skinnet, så att säga. Här ser det ju ut som om huvudet är kvar?B!Det är bara skalet.....allt inuti är borta......ser ut som han är knäckt på mitten och uppslörpad....nästan så man skulle ställt ut en nubbe oxå!!såg nu oxå att jag är en chromis kort till!! #¤%&"/TY"&=(/Y! Citera
Norgren Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Han borde inte vara knäckt på mitten efter ett skalbyte... Mina brukar se ut som helt oskadda räkor efter ett byte. Hur i hela friden kommer de ur kostymen, genomskinligt blixtlås?? Citera
amatören Postat 20 juli 2009 Författare Postat 20 juli 2009 ja konstigt....men vilka djur i ett akvarium klarar att knäcka en sån på mitten? Citera
Laggeman Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Jag har en revhummer som, när den ömsar skal, kommer i delar så att säga. Lite plockepinn utav det.Bifogar en bild jag tog häromdagen. Har inte sett skymten av hummern sen jag flyttade för ett knappt år sedan nu, men den lever tydligen och mår bra. Citera
-=Mr_B=- Postat 20 juli 2009 Postat 20 juli 2009 Utan tvekan kan en spearer lyckas knäcka en räka på mitten när den sticker till, men klarar den av att äta rent skalet utan att det syns mer än så efteråt? Utan tvekan har du någonting i karet som äter ditt levande, speciellt om en firre till försvunnit.B! Citera
amatören Postat 20 juli 2009 Författare Postat 20 juli 2009 lägger ut fälla me räkbitar i idag....(kväll) Citera
amatören Postat 20 juli 2009 Författare Postat 20 juli 2009 5 min efter jag hade lagt ut fällan så hittar jag räkan som jag trodde var död......den hade bara ömsat......så har jag aldrig sett det. Citera
amatören Postat 26 juli 2009 Författare Postat 26 juli 2009 Byte till mig en ny fisk i dag mot stenen jag hade på annons. Började när jag fick fisken, hittade två ormsjösjärnor som jag tänkte klarar sig väl i samma vatten som fisken.....2 sec senare så såg jag picasso suga upp bägge två och simma i väg nöjd.Kom precis hem efter lämnat sonen och då berättar tjejen om att han har knuffat omkull en snigel och slurp....Kan bli dyrt detta. he he he Bild på den kommer lite senare. Citera
_Manne_ Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 ser ut som nya firren trivs i sitt nya kylskåp! mvh manne Citera
amatören Postat 26 juli 2009 Författare Postat 26 juli 2009 Ja kylskåp kan man kalla det för.....tur är att jag har ganska många snigla som han måste tugga igenom innan det blir panik att hitta nått annat algätande!!! Rolig fisk att titta på han simmar hela tiden och in o ut ur hålor och skrevor i jakt på mat....minder roligt när man vet att det kosta 30+ per mumsbit... men men Citera
_Manne_ Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 vacker firre.! nu får du leta alternativ föda till rackare'n så det inte blir helt tomt på snäckor.mvh manne Citera
amatören Postat 26 juli 2009 Författare Postat 26 juli 2009 skall köpa mussel kött och sånt för att kolla om han gillar det.Hur gick det me dina grejor då? Citera
_Manne_ Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 skall köpa mussel kött och sånt för att kolla om han gillar det.Hur gick det me dina grejor då?musslan lever ännu ser nu på morgonen at den har vält, ska fixa det när blåljuset går igång.. knapparna tar säkert ett tag innan dom reagerar.mvh manne Citera
amatören Postat 27 juli 2009 Författare Postat 27 juli 2009 knapparna har ju ståt i sumpen iaf så länge som jag har haft idolen så dom får du nog vänta länge på. Citera
_Manne_ Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 knapparna har ju ståt i sumpen iaf så länge som jag har haft idolen så dom får du nog vänta länge på.tiden får utvisa, just nu så har dom en 70w belysning som ljuse. så får vi se sen vad som händer. slår dom ut så får jag fundera ut en plats i huvudkaret.mvh manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.