Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Ska rensa mitt akvarie på sten.. och ska ta ut allt.. har en massa koraller.. men undrar hur länge dom klarar sig utan vatten? (SPS er..)

Har en stor matta i plast, som jag tänkte lägga upp allt, och rensa bort lite sten..

Postat

Ja, det får kanske bli så då.. Fast jag har många olika, och det kommer att bli många småbitar, och jag vill inte att dessa ska ligga och brännas mot varandra.. Det blir fint att fragga lite.. =)

Postat

Laggeman.. nu var det ju JAg som frågade HONOM om han ville sälja och inte tvärt om... skall jag sätta in en riktad köpes annons till tomas bara? typ fraggar och LS köpes av tomas ... helst billigt och snygga fraggar ? hehe...

Postat
Laggeman.. nu var det ju JAg som frågade HONOM om han ville sälja och inte tvärt om... skall jag sätta in en riktad köpes annons till tomas bara? typ fraggar och LS köpes av tomas ... helst billigt och snygga fraggar ? hehe...

:skrattar: till topic jag tror stigs tips funkar( blir säkert fraggar ändå jonte;) )

Postat

Japp.. vet att de kan va fel forum.. =) Skall hålla mig till reglerna.. =)

Ja, jag får räkna lite på detta.. ska byta em massa vatten samtidigt, och byta ut lite sand..

Men det blir inte förrän om ett par veckor detta.. =)

Postat

Det beror naturligtvis även på vad det är för koraller du har, tex de som normalt lever där tidvattnet exponerar dom tål naturligtvis att bli blottlagda bättre än de som inte lever i sådana områden.

Postat

Tunnor, plastbehållare, vad som helst saltvänligt med lite vatten i botten och tät plastfolie runt (tejpad) så håller sig luftfuktigheten ett tag.

Sen göra om proceduren, spraya med saltvatten och på med ny riktigt tät plast efter några timmar.

• 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...