Ricke Postat 31 juli 2008 Författare Dela Postat 31 juli 2008 Visst kan jag göra. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 5 augusti 2008 Författare Dela Postat 5 augusti 2008 Hade inget bättre för mej igår så jag tog en bild Väntar fortfarande på den nya rampen så ljuset är inge vidare änsålänge.Karet har gått i 4 veckor nu och 2 veckor med grus och jag verkar ha fått bukt med makron nu när den gule kirurgen har fått smak på dem Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 5 augusti 2008 Dela Postat 5 augusti 2008 Vad är det för nåt längs bak? Den svarta lådan. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 5 augusti 2008 Författare Dela Postat 5 augusti 2008 den bruna lådan är en skummare Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 5 augusti 2008 Dela Postat 5 augusti 2008 den bruna lådan är en skummare jaha! Vadå för någon? MC 600 elller vad den heter? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 5 augusti 2008 Författare Dela Postat 5 augusti 2008 Nej det är en tunze 3115. Upp till 400L så den är för liten för detta karet igentligen. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 augusti 2008 Dela Postat 5 augusti 2008 Det där med "Upp till X liter" ska man inte gå blint efter, det är helt beroende på vilken belastning man har. Men ett normalbelastat kar bör ha en skummare som klarar av den dubbla volymen enligt de flesta som uttalat sig förut om detta.Ser bra ut Ricke! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 5 augusti 2008 Författare Dela Postat 5 augusti 2008 Vet om detta, men skummaren är från mitt första kar som var på 180L och har ej hittat någon bra skummare man kan ha i karet för kar upp till 1000L som inte låter som en byggsite och kostar för jäkla mycket heheo Tackar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-FH- Postat 5 augusti 2008 Dela Postat 5 augusti 2008 Du har fått till det bra i karet Ricke mann Du får komma förbi mig någon dag. Så du kan ta några bilder som betalning får du några fraggar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 6 augusti 2008 Dela Postat 6 augusti 2008 Nej det är en tunze 3115. Upp till 400L så den är för liten för detta karet igentligen.Asså, varje gång jag ska kolla på dina bilder, på ditt akvarium, så känner jag mig som förtrollad XDDu har ju inte sådär värst mycket teknik eller? Och ändån ser det så j-kla bra ut!Du är en som har lyckast i alla fall! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 14 augusti 2008 Författare Dela Postat 14 augusti 2008 Tackar, Nu har jag fått hem den nya rampen och byggt klart den! allt som återstår är att måla den och sätta upp den i taket sen är det nice nice Får se hur länge jag lyckas hålla gruset vitt sen bara Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 15 augusti 2008 Dela Postat 15 augusti 2008 Tackar, Nu har jag fått hem den nya rampen och byggt klart den! allt som återstår är att måla den och sätta upp den i taket sen är det nice nice Får se hur länge jag lyckas hålla gruset vitt sen bara Tjena Rickard!Är det Methalgoen lampor? (kan ha stavat fel) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 15 augusti 2008 Författare Dela Postat 15 augusti 2008 Nej den nya rampen är 6x39W t5 rör. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 15 augusti 2008 Dela Postat 15 augusti 2008 Nej den nya rampen är 6x39W t5 rör.6 rör?! jäklar Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 15 augusti 2008 Författare Dela Postat 15 augusti 2008 Japp och nu är den målad hoppas kunna sätta upp den imorn Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 15 augusti 2008 Dela Postat 15 augusti 2008 Japp och nu är den målad hoppas kunna sätta upp den imorn Enligt fotot så ser det skarpt ut! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 16 augusti 2008 Författare Dela Postat 16 augusti 2008 Ska ta mer bilder sen ikväll när lyset är igång Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 16 augusti 2008 Författare Dela Postat 16 augusti 2008 Tog en bild på hur det nya ljuset blev, är riktigt nöjd Ska filma sen ikväll Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 Tog en bild på hur det nya ljuset blev, är riktigt nöjd Ska filma sen ikväll Hade jag också varit! Det ser så stort ut! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bostelin Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 Håller med. Alltsammans ser riktigt bra ut. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted saltakvarium Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 När kommer filmsnuttarna???!!!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 Tjusigt!Stämmer det att armaturen har rätt mycket "öppet" uppåt och i så fall störs du inte av att du får ljusspridning uppåt? Hoppas du förstod frågan.Vad har du för lysrör i din armatur? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 16 augusti 2008 Författare Dela Postat 16 augusti 2008 O en bild med natt ljuset Rampen släpper ej igenom nått uppåt då reflektorerna täpper till. Jag har byggt en träram som jag satt på byggsattsen. Rören är 2st osram 67, 1st osram 880, 2st aqua sience duo och 1st Power chrome actinic +. ordningen är med osram 67 i mitten och de övriga runt om. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 16 augusti 2008 Dela Postat 16 augusti 2008 Trevligt Ricke!Vilken kamera har du kört med? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 16 augusti 2008 Författare Dela Postat 16 augusti 2008 Panasonic NV-GS230 Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg