Gå till innehåll

John´s RSM


john.w

Rekommenderade inlägg

  • Svar 277
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

hur pass 'illa' låter kylaren när den är igång.. ? , lutar åt en likadan för mig sen.

mvh manne

Tycker inte att den låter alls mycket men problemet är värmen som blir i skåpet jag har en pax fläkt och slang som tar ut värmen men jag har märkt att den räcker inte riktigt till. skulle det bli för varmt är det ju bara att öppna skåpet men man vill ju helst slippa det om det går. Sen kan det ju vara så att ljudet från kylarn inte hörs eftersom skummarn låter som ett reaplan tror jag bestämt mig för att sätta i en Deltec mce 500 istället

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte att den låter alls mycket men problemet är värmen som blir i skåpet jag har en pax fläkt och slang som tar ut värmen men jag har märkt att den räcker inte riktigt till. skulle det bli för varmt är det ju bara att öppna skåpet men man vill ju helst slippa det om det går. Sen kan det ju vara så att ljudet från kylarn inte hörs eftersom skummarn låter som ett reaplan tror jag bestämt mig för att sätta i en Deltec mce 500 istället

om du jämnför tex kylarsurret med rsm belysningen eller något annat. vilket ljud kan du jämnföra med..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte tänkt på ljudet alls men jag skall kolla

har helt snöat in på samma kylare som du har, vill ha en som är hyfsat tyst o anpassad lagom för

volymen.. tror inte att man ska sikta på en större då den säkert väsnas därefter också i så fall.

just nu finns ju en aquamedic 1500 för 2000 pix på köposälj, din dc300 ligger på 4000 om jag mins rätt.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

får du in den kylaren i skåpet man får ju tänka på att kylaren inte blir för hög heller då blir det svårt med det extra hyllplanet eftersom slangarna tar lite plats. Har ingen erfarenhet av aquamedics kylare men är den bra så är det bara att hugga den

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

får du in den kylaren i skåpet man får ju tänka på att kylaren inte blir för hög heller då blir det svårt med det extra hyllplanet eftersom slangarna tar lite plats. Har ingen erfarenhet av aquamedics kylare men är den bra så är det bara att hugga den

anser inte att den passar ett rsm.. är mer sugen på en sådan du har.. mer passande model kan jag

tycka..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bara så du vet så blir skåpet väldigt varmt blev mycket bättre när jag installerade paxfläkten och ännu bättre när jag kopplade slang till den och ledde ut värmen men ändå inte riktigt bra skulle haft en tyst fläkt som sög utav hel...e så hade det nog blivit bra. Du har ingen fläkt du kan rekomendera?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

bara så du vet så blir skåpet väldigt varmt blev mycket bättre när jag installerade paxfläkten och ännu bättre när jag kopplade slang till den och ledde ut värmen men ändå inte riktigt bra skulle haft en tyst fläkt som sög utav hel...e så hade det nog blivit bra. Du har ingen fläkt du kan rekomendera?

förstår vad du menar, får fundera på det lite hur man ska lyckas få en tyst luftcirkulation i skåpet

då. gäller ju att få in 'ny' luft så man inte recirkulerar in redan varm luft.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

förstår vad du menar, får fundera på det lite hur man ska lyckas få en tyst luftcirkulation i skåpet

då. gäller ju att få in 'ny' luft så man inte recirkulerar in redan varm luft.

mvh manne

Precis därav min slang som leder den varma luften ut ur skåpet men det verkar som det är lite för dåligt tryck i paxfläkten tror ändå att den skulle suga 95m3 per timme å skåpet är väl bara knappt en halv

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis därav min slang som leder den varma luften ut ur skåpet men det verkar som det är lite för dåligt tryck i paxfläkten tror ändå att den skulle suga 95m3 per timme å skåpet är väl bara knappt en halv

Vänd på hela din process istället..!

vad händer på följande tankestätt. , skippa din slang helt, montera paxfläkten så den suger in luft ifrån rummet istället för ut. , eller det har du kanske redan provat ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vänd på hela din process istället..!

vad händer på följande tankestätt. , skippa din slang helt, montera paxfläkten så den suger in luft ifrån rummet istället för ut. , eller det har du kanske redan provat ?

mvh manne

Provat det med. Den kylaren som jag har finns tydligen inte att få tag på mer om inte nån butik hamstrar på en. Ang aquamedicen så ska den låta rätt mycket kanske finns andra kylare istället sen vet jag inte om det bara gällde 100L kylaren får då finns ju 200L kylaren och jag tror inte att den är mycket större

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tänkte mest om det var strul med produkten som gjorde att man drog in den typ..

lär ju bli till att köpa en ny då jag inte sett en ända annons med sådan i begagnat läge.

planen är ju även en typ aquamedic 1*150w + 2*24w ramp.. så då blir den en hög med cash..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

får du plats med skummaren då ? , ta någon bild sen på plats.

mvh manne

Vet en kille som kör med den skummaren men det är inte bara att stoppa dit man får göra spåren som orginalskummaren går ner i. Mätte lite och det är gott om plats 1mm på varje sida :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet en kille som kör med den skummaren men det är inte bara att stoppa dit man får göra spåren som orginalskummaren går ner i. Mätte lite och det är gott om plats 1mm på varje sida :)

hade det inte varit smidigare att köra ner en plattkniv o ta bort glaslistena istället..

max 5 mins arbete.. sen är det klart.

så behöver du inte mecka med skummaren.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har idag monterat in deltecen gjorde som manne föreslog var lite trix och jag hade turen att glaslisten gick av strax under maxdjupet på skummaren. Oj vad tyst det blev ända är microbubblor som kommer ut i karet men det har väl med inställning kan jag tänka är inte haj på denna skummaren än

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har idag monterat in deltecen gjorde som manne föreslog var lite trix och jag hade turen att glaslisten gick av strax under maxdjupet på skummaren. Oj vad tyst det blev ända är microbubblor som kommer ut i karet men det har väl med inställning kan jag tänka är inte haj på denna skummaren än

Kul att du gillade mitt tips och att det gick som tänkt. är det en helt ny mce500a eller en beg ?

kanske behövs en liten bubbelfälla av något slag nu med den skummaren.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul att du gillade mitt tips och att det gick som tänkt. är det en helt ny mce500a eller en beg ?

kanske behövs en liten bubbelfälla av något slag nu med den skummaren.

mvh manne

Ja det gick faktiskt rätt smärtfritt kanske tog 45min så var det klart skummaren har väl varit använd ca 6mån. det blev lite mer trångt nu fick flytta kylarpumpen till ett annat fack. Jag vet inte riktigt hur man skall få plats med en bubbelfälla jag skall höra med killen som har en sån i hur han har gjort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...