Gå till innehåll

John´s RSM


john.w

Rekommenderade inlägg

Har monterat upp armaturen å tänt upp vilken skillnad! ska se om acroporan tycker det är hemtrevligare nu. Köpte lite prylar för att koppla in kylarn men kom på att jag hade glömt å köpa 2m slang för att göra vattenbyte så jag får låna ena slangen till kylarn så länge. Rätt ironiskt ändå har kar och utrustning för ett antal tusen men ingen slang för 75:-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 277
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

faan vad vatten kan skillja sig från ort till ort, blir nog bra nu när du bytat filter ,silikat är troligtvis boven i det hela. Om du har tid och lust skulle du kunna lägga ett pm till mig om din lösning hur du kör zeovit i ditt rsm.

om du pmar din mejladress så kan jag ta ett kort på hur jag gjort

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är kylarn inkopplad gick rätt smärtfritt faktiskt. Nu börjar det bli trångt i skåpet kablarna till MHn var ju 3km långa å grova så man tror att det ska gå 63 amp igenom det kanske behövs om man har ballasten i skåpet. Har satt en fläkt i skåpet som suger ut luft för det kan nog bli lite ljummet där inne annars

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

inser att du har gott om alger, det får man jobba på, men nu till belysningen, ser riktigt bra ut faktiskt.. gissar att kylaren inte får gå paj kan jag tänka mig.. har också lust att skippa locket helt o hänga upp någon bra o vassare belysning.. och tack för bilderna.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker helt klart att den nya belysningen är mycket bättre och vad gäller algerna så är dom på väg bort hade mer förut och så hade jag problem med cyano. Kör MHn 2,5 tim per dag till att börja med. Kylarn är nog helt klart lämplig att ha nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Algerna fortsätter att avta har hjälpt dom lite på traven idag. Någon som vet hur man flyttar en sandanemon? Denna har foten ner i ett hål så bara huvudet är ovanför stenen tappade den rackarn när jag la i han å då satte han sig där av alla ställen

post-1321-14468916445149_thumb.jpg

post-1321-14468916445261_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var å handlade idag det blev två acroporor ska få namnet på dom sen och en calendrum som jag bara inte kunde låta bli. Ska bli kul å se om dom bevarar färgen i det nya ljuset. Dom små står på fragstenar nu men vill kolla om dom mår bra innan jag limmar dom på min sten

post-1321-14468916453499_thumb.jpg

post-1321-14468916453605_thumb.jpg

post-1321-14468916453738_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
snyggt john,, hur har det gått nu med nya belysningen.. , nu har den ju varit där ett par veckor.. några plus o minus med denna typ belysning till rsmet ?

mvh manne

Kan bara säga att jag är jättenöjd med belysningen min acropora har börjat vakna till liv igen och är översållad med polyper och börjar nu färja om till lila. calendrumen växer så det knakar du ser ju bilden ovan och bilden jag postade nu och den skall ändå vara långsamt växande

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...